Bv en kv combineren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door happyrammetje, 15 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyrammetje

    6 okt 2012
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal. Dochter van 7 maanden krijgt uitsluitend borstvoeding. Ik zit er aan te denken om een voeding te vervangen voor kunstvoeding. Overdag is ze zo afgeleid dat ze niet wilt drinken. En ik krijg alleen maar stress door het kolven. Ik kolf helaas niet genoeg. Ze is de laatste tijd afgevallen.

    mijn vraag is welke kunstvoeding kan ik nu gebruiken? Gewoon opvolg melk 2? Iemand ervaring met het combineren?
     
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Hoi! Wat vervelend. Je kunt gewoon bijvoorbeeld nutrilon 2 gebruiken. Om te beginnen zou ik dan bijvoorbeeld 2 flesjes 50/50 doen ( dus helft bv en helft kv ) om de overgang wat geleidelijker te laten verlopen :)
     
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Je kan idd gelijk beginnen met nr 2. Welke voeding maakt niet uit, gewoon standaard kan je mee beginnen. Jumbo, Kruidvat, AH, Nutrilon, net wat je wil.
    Maak gewoon eens een een klein flesje en kijk hoe ze daar op reageert, mengen zou ik persoonlijk niet doen.
    Succes!
     
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Waarom zou je niet mengen als ik vragen mag? Wij adviseren dat juist om de overgang geleidelijker te laten verlopen gezien kv wat zwaarder is.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  5. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Heb jij zelf borstvoeding gegeven?
     
  6. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Huh, vanwaar deze vraag als ik vragen mag?
     
  7. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Wij zijn na zes maanden exclusief borstvoeding rustig gestart met de 1 (geitenmelk trouwens, dit lijkt qua structuur het meest op moedermelk). 1 is namelijk wat lichter dan 2 en omdat moedermelk nog steeds het grootste deel van de voedingen besloeg, kwam onze dochter ook geen voedingsstoffen tekort. Uiteindelijk zijn we dit zo blijven doen tot aan haar eerste verjaardag, en toen zijn we overgestapt op gewone melk (ook geitenmelk overigens), dus hier nooit 2 gegeven! We hebben de kunstvoeding in eerste instantie met mijn melk gemengd om de overgang soepel te laten verlopen. Elke paar dagen hebben we toen de verhoudingen aangepast, en uiteindelijk lustte ze ook een flesje volledige kunstvoeding. Ze heeft nooit last gehad van krampjes of spugen of wat dan ook, ik denk omdat we het zo rustig hebben aangepakt.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  8. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Je reageert altijd een beetje vijandig als iemand een vraag stelt die te maken heeft met borstvoeding. Ik vroeg me af of je deze tip uit eigen ervaring deelt of omdat je vindt dat TS zich niet zo moet aanstellen of zo.
     
  9. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Daarom idd ook met kleine beetjes beginnen, dus 2/60 of 3/90 inderdaad. Mengen kan, maar er zijn kindjes die totaal geen flesvoeding pakken na zo’n lange periode en als je dan je kunstvoeding gaat mengen door de bv heen heb je ook nog de kans dat het de bv gaat weigeren uit de flessen en dan ben je nog verder van huis.
     
  10. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Eens trouwens met het stukje eerst nr 1 gebruiken bedenk ik me nu. Tenzij je natuurlijk zelf 2 wilt :) mijn zoontje ging totaal niet lekker op nummer 2, dus heb tot hij 1 was nummer 1 gegeven, was helemaal prima. Dus wellicht indd beter te starten met voeding nummer 1. Oh en als je 2 flesjes gaat mengen met de kv, probeer dan even een beetje om en om zodat ze niet zo snel veel kv achter elkaar krijgt. Dus in de ochtend bijvoorbeeld live voeden, dan flesje afgekolfd+kv, dan flesje afgekolfd/live, dan weer een flesje afgekolfd+kv bijvoorbeeld, dan weer live. :)
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  11. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Altijd een beetje vijandig? Serieus... ik ben echt even benieuwd wanneer mijn laatste reactie was in het borstvoedingstopic?
    Maar buiten dat; ik heb zeker bv gegeven :)
     
  12. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Iets over borstvoeding geven bij de kapper. Ik weet nog dat ik toen echt dacht: euh, oké :o:. Ik lees nu je reactie hierboven en snap wel wat je bedoelt met het mengen. Ik denk dat het vooral een kwestie van uitproberen is, je weet het namelijk nooit van tevoren.
     
  13. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Oefenen, oefenen, oefenen... Zolang ze ook nog wel gewoon live erbij drinkt.. binnenkort zal ts wellicht ook gaan starten met oefenhapjes, daar kun je wellicht ook het een en ander weer in verwerken.
    Het is een rottige overgang.. sommige kindjes bij ons op de babygroep weigeren bv van ons uit de fles, vermengd met kunstvoeding drinken ze het zo weg, typisch hè haha.
     
  14. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dus als je niet bent van het openbaar voeden en maar je tiet naar buiten hangen bij jan en alleman dan sta je vijandig tegenover borstvoeding? Sorry, maar deze snap ik echt niet? Niet iedereen geeft op dezelfde wijze haar kind de borst, maar dat wil niet zeggen dat iemand daarom vijandig is? Omdat het niet in jouw straatje past misschien, wil het ook niet zeggen dat ik er daarom ook geen verstand van heb. Er zijn meerdere manieren van voeden, niet 1 bepaalde manier is goed, en dat is wat ik vaak wel aan wil geven als ik vragen voorbij zie komen ja. Niks vijandigs aan, net zo goed bedoeld als jouw reactie waarschijnlijk.
     
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dat kan inderdaad. Sommige hebben er ook helemaal geen last van. Maar zolang ze de kunstvoeding ook gewoon gelijk accepteren, is dat mooi meegenomen. Mengen kan altijd nog :)
     
    Malbec vindt dit leuk.
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Ik mocht juist niet mengen, eerst flesje moedermelk en dan daarna flesje met kunstvoeding omdat je de verhouding moedermelk niet 1 op 1 kan vergelijken met kunstvoeding.

    Of gewoon gelijk 1 voeding vervangen.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  17. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Maar hoe denk je dat er gemengd wordt als ik vragen mag?
     
  18. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik heb ook nooit mijn ‘tiet’ naar buiten gehangen; ik voedde het liefst sereen en in alle stilte thuis op de bank en ik heb mijn borst al helemaal nooit ‘tiet’ genoemd. Ik vond die reactie toen en je eerste in dit topic alleen overkomen alsof je wilt zeggen: joh, stel jullie eens allemaal niet zo aan. Een TS vraagt zulke dingen echter niet voor niets. Maar misschien heb ik dat inderdaad verkeerd opgevat. Je hebt gelijk, iedere vrouw ervaart borstvoeding geven op een andere manier. Zullen we dan nu stoppen met dit topic te vervuilen? Dat vind ik namelijk lullig naar de TS toe.
     
    Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.106
    113
    Vrouw
    Geen idee, ik moest 2 aparte flessen geven: 1 met moedermelk, 1 met kv
     
  20. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Huh, van wie moest dit? Mijn man en ik hebben hier eigenlijk nooit met iemand over overlegd, we hebben gewoon gedaan wat ons het juiste en meest logische leek en onze dochter heeft het prima gedaan.
     

Deel Deze Pagina