Hoi meiden, ik zou over een maand langzaam willen overstappen op flesvoeding omdat ik over een paar maanden weer zou willen gaan werken en omdat ik me toch wel wat prettiger voel bij fv. (afkolven op werk zie ik echt niet zitten) Zijn er meiden met ervaring, zij die ook langzaam zijn overgestapt bij 4 à 5 maanden? De eerste maand(en) wil ik nog borst en fles combineren om dan uiteindelijk enkel fv te geven... Maar met welke hoeveelheid fv begin je en welke voeding bv laat je eerst vallen? (zit nu aan ongeveer 7 à 8 voedingen, overdag momenteel elke 2,5 uur). En welk merk fv gebruik je dan? (Is de melk in poedervorm met water op te lossen of kant en klaar zoals wij melk in flessen kopen? Ja sorry, misschien een wat domme vraag...) Hoop dat jullie me advies kunnen geven
Ik denk dat de meiden die KV geven , je veel beter kunnen adviseren mbt de kv. Als je BV wilt afbouwen staat er op bv.com een heel mooi verhaal hoe je dat het beste kan aanpakken.
Het schijnt aan te bevelen te zijn om - als je bv en kv combineert - om de hypoallergeen kv te gebruiken. En dan na 6 maanden kan je voor gewone opvolgmelk kiezen. Ik begrijp alleen niet goed of je nu al een baan hebt. Het klinkt van niet. Waarom niet starten met de afbouw als dat bekend is? Het lijkt me zo zonde om af te bouwen als het misschien nog even zou duren voordat je werk hebt. Een voeding is in principe in een week af te bouwen, dus dan is er genoeg tijd voordat je begint. Dit vond ik op de website van Nutricia: Een overgangschema van borstvoeding naar flesvoeding kan er als volgt uitzien: Stap 1 Borst Borst Borst Fles Borst Stap 2 Borst Fles Borst Fles Borst Stap 3 Borst Fles Fles Fles Borst Stap 4 Borst Fles Fles Fles Fles Stap 5 Fles Fles Fles Fles Fles En als je wil blijven combineren dan kan je bijvoorbeeld op stap 3 blijven hangen. Succes!
Ik ben vanaf 5 maanden langzaam gaan afbouwen. Eerst de een na laatste voeding. Hier ben ik ruim een week mee gestopt en toen de 2e voeding. Ik geef gewoon nutrilon, nu vanaf 6 maanden de opvolgmelk. Heb gewoon naar gewicht gekeken en die hoeveelheid genomen. Drinkt ze hem leeg is het best, drinkt ze hem niet leeg ook goed. Met de bv weet je ook niet wat ze binnen krijgen. Met 6 maanden had ik de dag afgebouwd. Blijf nu de eerste en de laatste voeding geven en voor de rest 3 flesjes. Je moet wel om en om afbouwen en beste is 5-7 dagen voor een voeding. Succes ermee