Bv/kv

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kaatje1406, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaatje1406

15 nov 2008
    35
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje is nu ruim 10 weken en over een week of 5 ga ik weer beginnen met werken. Hij krijgt nu sinds 2 dagen zijn laatste flesje van papa waar KV in zit. Nu is mijn vraag: als ik straks weer begin met werken (werk onregelmatig, ene week 1 avond/nachtdienst andere week 2 avond/nachtdiensten en 1 middag) kan ik dan op mijn werkdagen hem KV geven en op de tijden dat ik normaal hem voedt dan afkolf op het werk? En als ik dan thuis ben hem wel hele dagen BV geven? Op dit moment lukt het kolven erg moeizaam waardoor we in ieder geval begonnen zijn met 1 flesje KV 's avonds om hem wel alvast aan de fles te laten wennen. Mocht het kolven straks wel beter gaan dan wil ik hem natuurlijk tijdens werktijd gewoon afgekolfde melk laten geven door de oppas.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is.

Groetjes Katrijn

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Je moet even kijken hoe je baby op kunstvoeding reageert. Als het goed gaat is het dus ok. Spuugt hij bijvoorbeeld meer na de kunstvoeding, dan zou je hem half gekolfde melk en half kunstvoeding kunnen geven (niet door elkaar, in deze volgorde)
    Als er onvoldoende moedermelk is zal hij het er gwoon mee moeten doen toch?

groet
    Linda

Deel Deze Pagina