Bv naar fv, advies nodig

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nonamenononsense, 26 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hoi! Ik heb net besloten na 12 dagen de overstap van bv naar fv te maken. Omdat ik nu een borstontsteking heb, kan het niet rigoureus maar moet ik rustig even blijven kolven en dan afbouwen.

    Mannetje krijgt nu 10 x flesje bv van 60 ml per dag. Hij drinkt het niet altijd leeg, maar we bieden dat iig aan.
    Ik heb net 1 flesje gegeven met 30 kv en 30 bv, want ik wil het eigenlijk gaan mengen zodat de overstap wat makkelijker gaat.
    Ik kolf fulltime, en heb ongeveer 1 dag voorraad in de koelkast.

    Wat is wijsheid met overstappen?
    Ik wil rond de 8 a 9 voedingen blijven zitten van 60 a 70 ml, geen grotere flessen.
    Liefst wel vastere tijden, zonder daarin extreem te zijn uteraard.

    Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
    Mengflesje 50/50 2 dagen geven, dan 1 fles enkel kv 2 dagen, en dan weer een flesje gaan mengen etc?
    Ik ben een beetje bang voor krampjes vandaar dat ik overdag begin met mengen, en het langzaamaan wil doen.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Niemand kan voorspellen hoe je dat best aanpakt. Je zal moeten kijken hoe je baby reageert.
     
  3. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ja oké, maar ik zat meer een beetje te denken aan hoeveelheden enzo. Hij zit nu aan de 60 ml bv, is 60 ml kv dan goed? Zoiets
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kv valt veel zwaarder dan bv, dus waarschijnlijk zal hij minder drinken. Richt je ajb niet op de hoeveelheden die op de pakken fv staan. Daarmee rek je zijn maag gestaag uit. Beter vaker kleinere flesjes voeden, ook bij fv. Richt je op 150ml per kg over een totale dag, en verdeel dat over het aantal voedingen. Bij voorkeur minstens acht op deze leeftijd.
     
  5. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Bedankt! Ja dat wil ik idd niet, ik dacht blijf nog even 60 ml geven! 8 voedingen lijkt mij mooi ook, hij krijgt er nu 10
     
    Shakes vindt dit leuk.
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier dronk de jongste toen inderdaad 8x 60/2, niet altijd op, maar dat was wat ik klaarmaakte en zodra alle flesjes leeg gingen hoogde ik de flessen met 10cc op. Vanaf de 90/3 ben ik pas verder op gaan hogen als ze niet meer tevreden waren met wat ze kregen.
     
    Nonamenononsense vindt dit leuk.
  7. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Dankjewel! Tot nu toe drinkt hij maar een enkele keer de 60/70 ml op, dus ik verwacht nog niet teveel qua ophogen:)
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Dan ook niet doen en gewoon lekker hierbij blijven!
     
    Nonamenononsense vindt dit leuk.
  9. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Vandaag toevallig 3 flesjes gemengd, 30 kv en 30 bv, heb niet het idee dat hij er meer krampjes van heeft. Hij laat wel flinke knal winden, maar dat deed hij toch al haha. Hij is wel onrustiger en vraagt heel veel om voeding. Gisteren 13 voedingen, vandaag gaan we daar denk ik overheen. Ik vermoed zijn regeldagen?
     
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Doet hij wel lang genoeg over een flesje? Minimaal 15, liever 20 minuten.
     
  11. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Zeker 20 minuten! Hij heeft de Dr brown fles met prematuur speen:)
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  12. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Denk beetje mama honger, hij was net veel aan het huilen bij mijn man... Tot ik 'm pakte. Toen was het tevreden stil...
     
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Ik vind 13 of 14 flesjes ook wel echt heel veel en weet dat daar ook onrust vandaan kan komen.
    Wat ik wel geleerd heb van de oudste is niet bij elke brul gelijk een fles te geven. De jongste bleef vaak bij papa ook huilen, nam ik d'r over en liep een rondje door de woonkamer en ze was stil. Lastig soms, want dan wilde ik even wat slapen in de avond, maar dan bleef zij beneden bij papa maar huilen, ging ik uiteindelijk toch maar weer naar beneden. :rolleyes:
    Is allemaal goed gekomen hoor, ze was helemaal geen moeilijke baby en is dol op papa!

    Heeft hij een speentje? Als ze hier goed d'r flesje leeg had gedronken, dus zeg zo'n 60cc, dan wist ik dat ze het daar zeker 2 uur op vol moest kunnen houden. Als ze dan na een uur ging huilen gaf ik het liefst geen flesje, maar probeerde ik op een andere manier te troosten. Was het 2-2,5 uur geleden en kreeg ik ze niet snel stil, dan gaf ik wel een flesje en was het 2,5-3 uur geleden dan gaf ik sowieso gewoon een fles.
    Verder kunnen ze met de fles inderdaad ook goed regelen of clusteren. De jongste dronk bijvoorbeeld de eerste weken overdag om de 3-3,5 uur, soms zelfs 4 uur, maar 's avonds kwam ze ongeveer elke 2 uur totdat ze om 22.00 moe werd, dan kreeg ze nog 1 flesje en daar sliep ze al snel een uurtje of 4-5 op.
     
  14. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Snachts slaapt hij sowieso maar anderhalf uur op 60 ml bv, hij drinkt nog niet heel veel per fles. Tussen de 50 en 60 ml zo ongeveer per flesje, soms maar 40. Hij vroeg zo (vond ik dan) overduidelijk om voeding. Sabbelen op zijn handen, speen uitspugen, op je vinger happen/zuigen als hij de kans kreeg, echt zoeken als ik 'm beet pakte naar de borst.
    Vandaar dat ik dan toch maar een flesje gaf, van die 13 flesjes zaten er ook 2 flesjes van 30 ml bij. Echt even een slokje bv.

    Ik vind het lastig hoor, dat huilen. Heb nog niet echt door wat hij wilt, en in de avond is het gewoon druk met opruimen, peuter, huishouden etc. Hij is uiteindelijk in de draagdoek in slaap gevallen, kleine donder
     
  15. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Oh ja ik ging er vanuit dat hij elke flesje 60ml dronk, maar hij is ook gewoon nog super jong. Nu door de overgang naar de fles zal het ook even wat rommeliger zijn. Uiteindelijk vinden jullie je weg wel! Wat je beschrijft zijn inderdaad wel duidelijke symptomen van honger.
    En de draagdoek is juist ideaal! Zat ze hier al vanaf een paar dagen oud in. Toen ze 3-4 weken oud was was ik een week lang elke avond alleen met de kids, ook met avondeten, ik had niet zonder dat ding gekund hoor!
    Maak het voor jezelf ook gewoon zo makkelijk mogelijk. Dat huishouden komt wel weer een keer, dat loopt niet weg. Denk ook om jezelf. ;)
     
  16. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ja ik ben gewoon lastig hoor, ik moet van alles van mezelf. Ik denk dat hij ook een beetje overstuur was omdat ik hem in bed had gelegd. Maar ik vind het ook fijn even echt aandacht te hebben voor mijn peuter, zonder dat er een slapend baby'tje in de buurt is. Snachts vind jij het bedje prima, dan slaapt hij naast mijn bed. Maar overdag vind hij het steeds minder leuk, eerste paar dagen ging het nog makkelijk maar nu....?nee is echt brullen en zielig.
    En draagdoeken zijn fantastisch, zeker bij deze kleintjes!
     
  17. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Heb trouwens vandaag 3 x een flesje meng gegeven 30/30.maar denk niet dat die onrust daar vandaan komt. Laatste flesje was om 15
     
  18. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Haha heel herkenbaar hoor, maar geef het de tijd, over een paar weken is het alweer zo anders!
    Hier gebruikte ik de kinderwagen ook heel veel, liep er gewoon rondjes mee door het huis, maar doordat gewiebel viel ze sneller in slaap. Vervolgens zette ik haar weg in een rustig hoekje of lekker buiten in de tuin.
    Hier in de kraamweek ook een voorbeeldige slaper, maar daarna was het toch gedaan met de pret. Als was ze geen hele lastige slaper, maar wel gewoon een klein baby'tje die graag bij mama wil zijn.
     
  19. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Nou mag ik nog niet mopperen, hij slaapt nog 90 procent van de tijd! Hij zou best wel iets meer wakker momenten mogen hebben, maar ach ik geniet er wel van. Mijn eerste was een tikkende tijdbom met reflux en kma en was gewoon 1 ongelukkige huilbaby tot een week of tien. Daarna pas rust. Ik had me er op ingesteld, dat deze periode zwaar zou zijn maar toch... Ondanks dat dit zo'n makke beer is, is her in combinatie met mijn tikkende peuterbom echt aanpoten. Kan hij niks aan doen, want hij is nu gewoon heel extreem door de komst van zijn broertje maar oef.... Wat heftig icm de slechte nachten.

    Ik hoop dat er met de komst van fv, wat rust in de nachten gaat komen. Nu is het elk uur of elke anderhalf uur voeding... Killing
     
  20. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Oh oh oh hij heeft tot 01.00 gegild van de krampjes, was ontzettend sneu. Mijn peutertje wakker en helemaal de kluts kwijt. Vreselijke nacht. Ik ging kijken, ik denk dat ie gisteren veel te veel voeding heeft gehad, afgelopen dagen haalde hij net aan de 500 a 550 ml bv en gisteren 660 ml! Dat heeft ws krampjes gegeven, want de meng fles kv/bv was om 1500 en lijkt mij gek dat je er dan om 2300 last van krijgt.
    Ik ga nu overdag wat meer kv geven, dan kan ik de bv wat langer snachts geven voor eventuele kramp.
    Ik gebruik nu voeding van de etos, maar miss dat ik die schandalig dure nutrilon prefea koop. Daar zit melkvet in, wat lijkt op bv. Al is het maar de eerste 6 weken, krampjes tijd, daarna over op cheap
     

Deel Deze Pagina