BV, ovulatie en zere tepels

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nummer4, 17 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.851
    5.520
    113
    Vrouw
    De jongste is nu 14 maanden en ik voed hem nog frequent. (6xpd en 2x 's nachts)
    Sinds zijn eerste verjaardag is mijn cyclus weer op gang gekomen en rond mijn eisprong merk ik dat het voeden enorm zeer doet.

    Gaat dit op den duur minder worden of moet ik één week per maand op mijn tanden blijven bijten tijdens het voeden? :confused:
     
  2. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.851
    5.520
    113
    Vrouw
    (n)iemand? :rolleyes:
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.146
    5.092
    113
    Joe! :D Ik had altijd heel gevoelige tepels na mijn eisprong, maar in de periode dat ik nog borstvoeding gaf (tot mijn dochter tien maanden was) ging ik echt door de grond, vooral bij het kolven trouwens. Dat is nooit minder geworden. Op een gegeven moment ben ik de borstvoeding gaan afbouwen en sinds ik gestopt ben heb ik nooit meer gevoelige tepels gehad na mijn eisprong. Maar echt helemaal niets, nakkes, nada. Zo vreemd? Maar goed, daar gaat het nu niet om :roflmao: Hier was het dus inderdaad tandenbijten tijdens de borstvoedingsperiode, maar ik heb uiteindelijk maar vier eisprongen gehad terwijl ik borstvoeding gaf en daarna ben ik het gaan afbouwen, dus wellicht was het later wel minder geworden maar dat zal ik dus nooit weten. Sterkte!
     
    Nummer4 vindt dit leuk.
  4. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.851
    5.520
    113
    Vrouw

    Hè bah, niet waar ik op had gehoopt.
    Hier is het echt de week rond de eisprong. Ik merk dat mijn tepels zeer gaan doen een paar dagen van tevoren tot het moment dat je echt door de grond gaat elke keer dat de baby drinkt. Die dag heb ik ook ei-pijn, dan nog ongeveer een week gevoeligheid die weer afneemt en na een paar dagen word ik ongesteld.

    Bij mijn dochter had ik een mirena spiraal en nergens last van. Ik neig nu weer naar hormonale anticonceptie als dit zo door gaat.
     

Deel Deze Pagina