BV vaak wakker constant honger

Discussie in 'Voeding' gestart door Toys, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hey meiden,

    Ik geef BV maar ik heb het idee dat Bink constant honger heeft. Hij slaapt overdag tussen de voedingen door niet langer dan ander half / 2 uur. Ik probeer dan soms de voedingen wat te rekken maar dat lukt niet altijd. Ook geef ik soms een flesje (gekolfde melk) en hij drinkt dan gemiddeld 120 cc.
    Maar na de voeding van vanmorgen (10.00) heeft hij niet meer geslapen en heb hem toen om 13.00 een flesje gegeven en hij dronk niet meer dan 80 cc. en viel ook in slaap tijdens het voeden. Hij drinkt dan te weinig naar mijn idee en wordt al snel weer wakker omdat hij honger heeft natuurlijk. Hij komt dus ontzettend onregelmatig en is vaak/veel wakker. Snachts slaapt ie niet door en komt ie gewoon om de 3a 4 uur. Soms gebeurd het wanneer hij rond 19.00 voeding krijgt komt hij niet om 22.00 of 23.00. Moet ik hem dan laten slapen of wakker maken? Tot nu toe laten we hem gewoon lekker slapen maar dan komt ie rond 1.00 uur weer en dan gewoon weer om de drie uur.

    Heeft iemand advies wat we kunnen doen?

    Dank alvast.
     
  2. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik zou er gewoon aan toegeven. Aanleggen wanneer hij komt. Ik zat in het begin ook steeds op de klok te kijken. Het gaf mij veel meer rust toen ik dat niet meer deed. En een ritme moet je nu nog niet echt verwachten. Hij is nog niet zo oud. Dat komt vanzelf wel.

    Vertrouw jouw mannetje dat hij het zelf regelt met de voeding. Dan komt het vast goed. Zeker als hij goede plasluiers heeft en hij is alert/niet suf.

    Ik was in het begin ook erg onzeker over de voeding. Ik ging zowiezo 1x in de twee weken wegen op het cb. Dat gaf voor mij rust. Voor anderen juist weer niet.

    Ook heb ik veel gehad (en nu nog steeds trouwens) aan het borstvoedingsforum met allemaal moeders die hetzelfde tegen komen en advies kunnen geven.

    Succes ermee
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Het is heel normaal hoor als ze op de leeftijd nog 8x bv krijgen... gewoon geven zovaak hij wil. Naarmate hij ouder wordt zal hij ook beter gaan drinken en ook z'n maagje wordt groter en zal hij er ook meer tijd tussen laten.

    Mn dochter was ook een erg wakkere baby en sliep overdag amper (en snachts ook niet al te best) en mn zoontje slaapt super al vanf dag 1. Ik zorg altijd dat ik tussen 22u en 23u voor het laatst voed en dan redt hij het tot 6 soms 7u sochtends maar hij is dan ook 3 mnd, toen hij zo oud was als jou zoontje kwam hij ook nog 2x snachts.

    Succes!
     
  4. robentes

    robentes Actief lid

    25 okt 2006
    109
    0
    16
    Ik sluit me aan bij de vorige reacties! Gewoon lekker aan toegeven, neem de tijd om je kindje te voeden en geniet van het samenzijn. Je bent nog met verlof dus neem ook je rust overdag als je de nachten zwaar vind!
    Joris heeft pas nu enige regelmaat in zijn voedingen, maar nog niet altijd. Meestal zit er nu 4 uur tussen maar vanmorgen na zijn voeding van 5.00 uur kwam hi weer om 7.00 uur. Als hij dan honger heeft, leg ik hem gewoon lekker aan en blijf met hem in bed liggen.
    Het duurt echt wel even voor er regelmaar in zit. Met BV hoef je niet bang te zijn dat hij teveel krijgt, en als je kindje genoeg plasluiers heeft en wakker/alert is tijdens/na een voeding is er niets aan de hand.
    En, als laatste noot, wil ik je ook laten weten dat pas na een ongeveer twee maanden ik echt kon genieten van de BV. Daarvoor ben je nog zo aan het leren, je kindje ook! Nu pas gaat het van een leien dakje, zijn we allebei goed geoefend en durf ik overal te voeden!
    Veel succes!
    Groetjes Tessa
     
  5. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Meiden bedankt voor jullie reacties! We gaan gewoon lekker door ;) En ik zal niet al te vaak op de klok kijken.

    Toys
     

Deel Deze Pagina