BV vraagje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door greetje82, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. greetje82

    greetje82 Bekend lid

    11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik moet volgende week weer aan het werk.Aangezien kolven mij niet lukt(echt alles al geprobeert) Wil ik graag gedeeltelijk borst en fles geven. Ze krijgt nu 3x een flesvoeding achter elkaar,dit gaat al een week prima.Heb ook niet veel last meer van stuwing. Dit is mijn schema nu:

    07.00 BV
    10.00 KV
    13.00 KV
    16.00 KV
    19.00 BV
    22.00 BV

    Maar kan dit eigenlijk wel? Gaat de rest van mijn borstvoeding nou niet teruglopen? Wil nl zo graag borst blijven geven.
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ikzelf denk dat dit niet lang vol te houden is... er zit 12u tussen en snachts geef je ook geen extra bv meer.

    Hoezo lukt het kolven niet? Kolven is iets wat je moet leren he... dat gaat niet 1 2 3. Ik heb er weken over gedaan voor het goed ging. Ik begon met 30 ml per keer en nu kolf ik 130 ong. Ik kolf altijd voor ik ga slapen nog een keer want mn zoon drinkt voor het laatst om 19u en dan pas weer sochtends. Lukt het ook niet om te kolven als het echt in plaats is van voeden, dus niet tussendoor maar als vervanging van..?
     
  3. greetje82

    greetje82 Bekend lid

    11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ben al 2 maand aan het proberen te kolven. Heb neusspray geprobeert, mezelf uren opgesloten in mijn slaapkamer met een foto van Nadine. Heb zelfs een Elektrische kolf gehuurd, omdat ik dacht dat het aan mijn kolf lag, maar ik krijg er echt niet meer dan 10cc uit.Ik probeer het nog steeds elke dag, maar het lukt echt niet!
    Dus kan ik dan maar beter helemaal overgaan op KV?
     
  4. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Hallo Greetje,
    Mijn oudste zoontje is door een aantal dingen na 3 dagen in het zkh opgenomen. Na een hele hoop bloed prikken was er uiteindelijk niets gevonden. Wij vreesden dat hij te weinig melk had gekregen. Met die angst heeft hij dus van het begin af aan bijvoeding gekregen.
    Hij kreeg bv wegen voor de bv en daarna en wat hij te weinig dronk meteen met flesvoeding bijvullen.
    Toch heb ik 10 maanden lang bv kunnen geven. Ik moet wel zeggen dat ik de dagen dat ik werkte dus wel 3 keer heb kunnen kolven. Maar toch met bijvoeding dus 10 maanden volgehouden.
    Als jij constant 2 keer per dag bv geeft ik denk haast dat je dat gewoon vol kunt houden, want de vraag is maar 2 keer per dag. En er wordt altijd gezegd bv is vraag en aanbod. Dus als je altijd 's ochtends en 's avonds geeft neem ik aan dat dat geen probleem moet zijn.
    Ik moet wel zeggen dat ik nu volledige bv geef al 4 maanden. En ik weet niet, maar de vorige keer was ik bijvoorbeeld na 6 weken al ongesteld en nu nog steeds niet. Dus dat soort "voordelen" zou je niet krijgen als je bv met fv combineert.
     
  5. greetje82

    greetje82 Bekend lid

    11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Bedankt voor je antwoordt, dat geeft weer wat hoop.
    Ik ga het gewoon zo als ik nu doe volhouden denk ik en dan maar zien of het blijft lopen.
    Ik voel me zo schuldig dat het kolven niet lukt.
    Het zit waarschijnlijk gewoon in mijn hoofd, want zodra ik Nadine aanleg aan 1 borst spuit de melk ook uit de andere, voeding genoeg dus.
     
  6. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik heb zelf ook eerst volledige borstvoeding gegeven de eerste 2 maanden.Daarna ook alleen de ochtend en de avond bv gegeven en dat ging prima hoor!
     
  7. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    De kans op terugloop is idd erg groot. Je borsten zijn nu nog niet flexibel genoeg dat ze dat snappen. Daar is je kindje nog een beetje te jong voor. Sven is nu 8 maanden en het is bij mij nu een maandje dat ik een keer kolven over kan slaan zonder dat dat consquenties heeft.
    Wat vervelend zeg dat het kolven niet lukt, ik weet niet precies wat je al geprobeerd hebt hoor, dus misschien geef ik tips die je allang weet.

    - iets lekkers te eten en drinken erbij.
    - relaxt zitten (maar dat zit op de slaapkamer wel goed)
    - masseren/borstcompressie (op borstvoeding.com staat daarover ergens een link)
    - foto van je kindje of geluidjes/huiltje opnemen op je telefoon of mp3 spelers o.i.d.
    - van te voren je borsten warm maken, dat stimuleert de melktoestroom

    Dit is waar ik nu even opkom, op borstvoeding.com en forum staan vast nog een heleboel tips en daar staan ook nummers van vrijwillegers van de vbn. Die kun je ook altijd bellen voor advies.

    En alle beetjes die je nu al kolft gewoon invriezen, bij elkaar misschien toch al snel een hele voeding.

    Succes ermee hoor.
     
  8. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dat zou misschien wel opgaan dat vraag en aanbod maar ze geeft nog maar relatief kort bv. De melkproductie is vooral de eerste maanden niet zo stabiel en daarom is het dan ook vaak lastig om en bv en kv te geven.
    Nu stoppen met bv zou ik niet doen, je kan op zn minst kijken hoe ver je komt als je gewoon dat schema aanhoudt. Elke dag bv is er weer 1 Misschien kan je op de momenten dat je thuis bent haar wat vaker bij je nemen (op jou verzoek) 6 voedingen is al niet zo veel op die leeftijd dus een keer vaker drinken mag best.

    Heb je wel eens gehoord van borstcompressie? dat gebruik ik ook vaak tijdens het kolven... verder zou je nog ff op het borstvoedinsforum.nl kunnen informeren
     
  9. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Meid,je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor ;)
     
  10. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Kolven is idd iets psychisch ook. Als ik even snel snel moet kolven krijg ik er ook echt niets uit hoor ;) .

    Op je vraag van combineren kv en bv heb ik geen antwoord.
     
  11. greetje82

    greetje82 Bekend lid

    11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Bedankt dames voor alle tips en steun. Ik ga dat met die compressen maar eens proberen denk ik.
     
  12. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Misschien zou je kunnen kolven aan je ene borst terwijl je je kindje laat drinken uit de andere. Is in het begin een beetje zoeken naar de houding maar je kinde zorgt dan voor het toeschietreflex waardoor het kolven meestal goed op gang komt. Als dit goed lukt kun je later misschien ook kolven zonder je kindje erbij.
    Succes!
     
  13. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Dat van spijkervrouwtje is idd een supertip ! Ik heb ook wel eens gevoed en gekolf tegelijk en echt de melk spuit eruit. Een nadeel is wel dat het een beetje klooien is om je kind aan te leggen en te kolven maar zeker het proberen waard.
     
  14. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    ja bij werkte het ook goed, is inderdaad wel ff klooienmet goed neerleggen maar veel kussens doen wonderen :)
     
  15. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Zal ik dan mss toch ook maar eens moeten proberen?! Lijkt me idd wel een geklooi.
     
  16. essepes

    essepes Actief lid

    18 aug 2006
    198
    0
    0
    Je zou ook kunnen proberen je zoontje aan te leggen en te laten zuigen tot je tsr komt (ik weet niet of je die kan voelen, ik voel hem altijd erg duidelijk). En dan verder gaan met de kolf, als je eenmaal je tsr gehad hebt zou het toch bijna wel moeten lukken.
    En als je dan een beetje gewend bent aan het kolven heb je grote kans dat dan je tsr wel gewoon komt zonder hulp.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina