Rare telefoontjes

Discussie in 'De lounge' gestart door nicole26, 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Ik krijg al een paar weken rare telefoontjes op mijn mobieltje , waarin niemand wat zegt en echt op de raarste tijden word ik gebeld .. begint me echt op mn zenuwen te gaan nu , nou zou je denken dan pak gewoon een nieuw nummer maar iedereen heeft dit nummer omdat ik geen thuisnummer heb , maar nu vraag ik me af kan ik op een bepaalde manier erachter komen wie mij onbekend belt ? en op een specificatie is het niet te zien ! Dus misschien nog iemand met een tip ? Alvast bedankt ..
     
  2. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    als jij de onbekende nummers opneemt bijvoorbeel paar seconden en ze dan ophangen ofzo dan kan je bij degene waar jij abbonoment van heb opvragen wie je belt zij kunnen dus anonieme nummers ook achterhalen alleen dan moet jij wel opgenomen hebben .

    je moet dan alle tijdstippen dat je heb opgenomen noteren en doorsturen dan gaan zij voor je kijken
    zo heb ik dat ook gedaan en dan kunnen ze die blokeren
     
  3. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Ow dat wist ik niet , want ik pak inderdaad wel altijd op en dan blijven ze gewoon hangen en meestal ben ik diegene die ophangt , ik ga gelijk kijken wanneer ik precies gebeld ben geworden , thanks ..
     
  4. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Klinkt als callcenter praktijken. Heb je je al geregistreerd bij infofilter?
     
  5. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Ja dat dacht ik in eerste instantie ook maar ik hoor een tv op de achtergrond en laatst werd er vanuit een station gebeld want ik hoorde de n.s iets omroepen :)
     
  6. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Heb ik ook 2 x gehad, eerst wekenlang op mijn mobiel en daarna nog heel lang op mijn zakelijke nummer. Om gek van te worden. Heb toen inderdaad zo'n formulier aangevraagd, waarop je dan steeds moet noteren hoelaat je gebeld wordt. Bij mij werd er ook steeds na een paar seconden opgehangen. Toen ben ik maar van die dingen gaan zeggen als 'aaah, gezellig, mijn spraakwatervalletje weer aan de lijn' enz. Volgens mij vond hij (of zij?) daar weinig aan, want het is toen gestopt. Heb het formulier ook uiteindelijk niet opgestuurd.
     
  7. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Jaa het is zoo irritant , ik ben ook meestal heel bijdehand maar daar belt diegene niet minder door .. en volgens mij zet diegene zelfs de wekker om te bellen want het komt zelfs voor dat ze precies om 3 uur of 4 uur snachts bellen ... ik ga zeer zeker zo'n formulier opvragen !
     
  8. Bloempjes1313

    Bloempjes1313 Actief lid

    21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    Jeetje wat vervelend zeg !

    Wij hebben dat ook een tijdje gehad op de vaste telefoon.
    Werd er iedere avond stipt om 11 uur gebeld.
    Ging de telefoon 2 keer over en dan niet meer.
    Echt heel raar...

    Misschien een stille aanbidder :)
    Hoop dat je er achter kan komen wie het is !
    Sterkte ermee !

    liefs maris
     
  9. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Wat vervelend joh, ik hoop voor je dat het snel opgelost is.

    Ik heb ook een keer zoiets gehad... mijn situatie was dat iemand mijn telefoonnummer had doorgegeven aan vrienden en familie, ipv van zijn eigen nummer. Ze zullen wel op elkaar hebben geleken ofzo? Dus ik werd steeds door vreemden gebeld die dan deden alsof ik fout zat. :-s
    Alsof ik er iets aan kon doen dat die sufkop een verkeerd nummer doorgeeft. :rolleyes: En alsof ik erop zit te wachten om 's avonds laat door vreemden gebeld te worden..nogal lomp ging dat eraan toe.

    Heb uiteindelijk een ander nummer aangevraagd want hoe vaak ik ook uitlegde dat ze het moesten navragen aan diegene; ze bleven bellen. Het waren bepaald niet de scherpste krijtjes uit de doos, dom volk. Erg irritant... Dat formulier had voor mij dus geen zin, het ging om veel verschillende mensen.
     
  10. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Wij hadden het ook met de vaste telefoon. Wij hebben toen de kpn gebeld en wij kregen vervolgens een formulier opgestuurd die je in moest vullen (hoe vaak je gebeld werd enz.) Dan gaan ze proberen te achterhalen wie het is. Bij ons was het daarna over. Misschien kun je proberen de provider te bellen?
     
  11. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Dit hadden mijn schoonouders ook en bleek een defect in de telefoon zelf te zijn :p
     
  12. Bloempjes1313

    Bloempjes1313 Actief lid

    21 aug 2006
    273
    0
    0
    amsterdam
    @ wendy1611

    :)
    dat dachten wij eerst ook, hebben een heleboel nieuwe toestellen uitgeprobeerd , maar heeft niet geholpen !

    liefs maris
     
  13. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Ja dat dacht ik ook maar ik hoor duidelijk geluiden op de achtergrond van een tv of zo dus dat kan niet het is echt iemand die belt ... en geen defect in de telefoon of zo ...
     
  14. Hoi

    Wat ons vaak gebeurd is dat wij als eerste in de telefoonlijst staan. De voornaam van mijn man begint met een A en staat in alfabetische lijsten dus vaak bovenaan (omdat onze achternaam superlang en ingewikkeld is zal niemand ons op achternaam in de lijst zetten :p ).

    Wij hebben dus met enige regelmaat dat we worden 'gebeld'. Dat wil dan zeggen: mobiele telefoon in broekzak ofzo. Kunnen we roepen wat we willen, maar de ander heeft echt niet door dat de telefoon ons belt :rolleyes: .

    Misschien dat het zoiets stoms kan zijn? Hoewel midden in de nacht wel weer raar is....

    groetjes Kirsten
     
  15. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    simpelste is gewoon ophangen :D

    telefoonmaatschappij doet niets zonder dat zij daar opdracht toe krijgen van de politie b.v. wanneer jij telefonisch gestalkt en of bedreigd wordt...

    dus dat heeft geen zin je kunt ze wel bellen maar ze zullen je ongetwijfeld hetzelfde vertellen dat zij die informatie niet zomaar door mogen geven...

    ander nummer is voor jou geen optie zeg je, dan rest je nog maar 1 ding en dat is direct ophangen...


    succes
     
  16. miss anita

    miss anita Bekend lid

    22 jan 2006
    796
    0
    0
    heb ik ook hele tijd gehad
    ze belden en zodra ik wat had gezegd werd ie erop gegooid
    volgens mij was het een computer ik heb me uit centerparc laten halen, (ik had een kortingsceque) en tis over

    suc6
     
  17. karin29

    karin29 Bekend lid

    29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Hoi HOi,

    Nou dat heb ik dus ook. Werd een tijd lang steeds gebelt door een anonieme beller die niets zegt en dan ineens op hangt.
    Echt heel strange.
    Groetjes Karin
     
  18. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    je kunt het wel aankaarten bij jouw provider. inderdaad opnemen, zodat er kontakt is, en tijdstip en datum opschrijven. hiervoor heeft de provider geen aangifte bij de politie nodig. als je hier een lijst van aanlegt en deze doorgeeft aan jouw provider, kunnen zij namelijk traceren welk nummer er belt en van welke provider deze afkomstig is. dit spelen ze dan weer door aan de provider van de beller en deze kan actie ondernemen. dit kan zelfs eindigen in het beeindigen van het contract de beller. altijd noteren dus en doorgeven aan jouw provider. als je niets doet weet je zeker dat het doorgaat ;)

    in het ergste geval kun je altijd nog een nieuw nummer aanvragen wegens telefonisch overlast. bij de meeste providers is dat de eerste maal gratis.
     
  19. Minime

    Minime Actief lid

    29 jul 2005
    120
    0
    0
    Salesadministrator
    Schiedam
    Weet je ik zou opnemen en gewoon niet ophangen, gaan ze t vanzelf aan hun telefoonrekening merken.

    Ik heb t ook meegemaakt en wat ik deed was s nachts doorschakelen naar t faxnummer van mijn werk, met uitzondering van familie.

    En ook vrienden aangegeven dat ze me maar moesten sms-en of s ochtends moesten bellen
     
  20. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Nou ik heb het ook een tijdje gehad en toevallig vorige week weer.
    Alleen deze man zegt dus wel wat.
    Hij begint te vertellen en vragen alsof hij een enquette wil houden, maar dan gaat hij ineens allemaal ranzige zingen zeggen en vragen! :confused:

    Ik wil je *** !
    En ik *** op je...!

    Etc. Bah vind ik altijd zo vervelend en eng!
     

Deel Deze Pagina