zit met een dilemma... vandaag is een vriendin van ons jarig en daar ga ik dus vanmiddag heen. we geven haar geld in een envelop. normaal geven wij elkaar 15 euro. maar nu dus het dilemma... zij is tweeling en haar tweelingzus komt vanmiddag ook, dus ook voor haar zus is het normaal dat ik wat meeneem. maar die zus zien we nooit, alleen met hun verjaardag. dus om haar ook 15 euro te geven, vind ik te ver gaan. nou dacht ik: 10 euro allebei of onze vriendin 10 euro en haar zus 5 euro (een kleinigheidje dus). weet het dus niet, wie kan me helpen?
Misschien kan je je vriendin gewoon 15 euro geven, en haar zus een bosje rozen. Kost niet meer dan 5 euro, en dan geef je toch wat leuks.
zal ook gewoon bloemen geven of een doosje bonbons. jij ziet haar nooit. Waarom zou je dan wat geven.
ja wat consider zegt zou ik ook doen, zou niet mijn vriendin minder geven dat vind ik beetje raar staan! als je die zus nooit ziet is het toch ook geen vriendin en zou ik het niet eens vreemd vinden dat je haar niets zou geven maar voor idee een bosje bloemen of een doosje chocolaatjes
bedankt voor de reacties. inmiddels heb ik voor die vriendin een intratuinbon gehaald en voor haar zus een gerberaplantje (2 euro) leuk verpakt. en nog voel ik me beetje lullig, maar ja ik zou gek zijn om allebei hetzelfd te doen.
joh meid doe normaal hoor... vind al heel wat dat je wat voor der koopt... doet ze dat voor jou ook met je verjaardag?
doet ze dat voor jou ook met je verjaardag?[/quote] ik moest grinnikken toen ik dit las, maar euh, nee niets nog geen kaartje of sms.
Goh, ik vind het al erg lief van je dat je haar (voor jou dus onbekende) zus ook iets geeft. Kijk, een bosje bloemen is natuurlijk een kleine moeite, maar een cadeau zou ik dus echt niet doen.
nou dan.... je gaat naar die verjaardag voor je vriendinnetje toch? dat ze het saampies vieren tja kun jij niets aan doen je komt voor je vriendin
je bent er zelf al uit, maar ik zou niks geven aan die zus. en daar zou ik me ook niet lullig over voelen! je komt toch voor je vriendin en niet voor haar zus.
ik zou denk ik wel hetzelfde geven en dan in een kaartje zetten voor jou verjaardag gaan we een keertje terassje pakken op mijn kosten ik vind het wel erg lullig en bot staan om die zus over te slaan dan kwets je je vriendin ook het is toch haar zus. En ik vind het ook geen vrouwen ding tactloos zijn zou meer een mannen ding zijn.