Cadeau jongen 8 jaar tips??!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lelie84, 26 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie84

    Lelie84 Actief lid

    28 okt 2012
    305
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Heeft er iemand een leuk idee als verjaardagscadeau voor onze zoon die 8 jaar wordt? Graag iets waar hij echt iets mee kan, en lang mee kan doen.
    Hij heeft al veel Lego, een step, spacescooter, veel buiten speelgoed, spelletjes, bureau komt al binnenkort en weet ik veel wat nog meer haha…
    Hij is niet van het voetballen, en ook niet echt ergens fan van.
    We komen er zelf even niet uit.
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    We hebben zelf een vlotte knul van 7. Waar onze knul gek van is:

    - Wel lego maar super leerzaam, lego boost

    - Smart games (rollercoaster is echt super leuk)

    - van alles voor houtbewerking. Figuurzaag, plankje voor de figuurzaag, kinderkamer, schroevendraaier, nijptang, gereedschapskoffer.

    - wandelrugzak

    - nieuwe koffer

    - wandelhorloge

    - bordspellen of kleinere spellen. (Hebben een lading spellen dus mocht je nog tips willen:D)
     
  3. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Een aantal dingen zijn al genoemd door mijn voorganger ;)
    Houdt hij van lezen? Hier is zoontje altijd blij met een leesboek. Toevallig heb ik onlangs het Lego Minecraft bordspel gekocht met het idee dit als verjaardagscadeau te geven. Misschien is dat nog een idee? Of een mooie puzzel misschien? Een abonnement op een leuk tijdschrift schiet me nu ook nog te binnen.
    Ik moet zeggen dat ik het zelf ook steeds moeilijker vind worden naarmate hij ouder wordt. Zelf heeft hij een keer walkie talkies genoemd, maar of die in de praktijk veel gebruikt zouden worden vraag ik me af..
     
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Hier staan veel tips tussen die ik ook zou geven. Mijn zoon van 7 is gek op zijn gereedschapskist. KidsAtWork heeft fijn kindergereedschap, en andere leuke dingen, een katapult bijvoorbeeld :D Verder: puzzelboekjes, een Lego ideeënboek (bv deze: https://m.brickshop.nl/lego-boeken/geweldige-lego-idee%C3%ABn.html?gclid=CjwKCAjwuvmHBhAxEiwAWAYj-Dgm3Q6cdTqljEbc8cgPTSaRmu66ahiaZPU8wiT0BvSoilQznycv-BoCuSYQAvD_BwE), een (tweedehands) digitale fotocamera, een abonnement op een tijdschrift. LaQ is ook leuk :thumup:
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Haha grappig, de meeste minderen hebben andere interesses. Hij heeft i verraad gereedschap van kids at work. De hand boor is trouwens ook fantastisch. Kan hij helemaal zelf mee aan de slag.

    Foto camera heeft hij trouwens ook, het is onze oude maar de accu was kapot. We hebben op de gok een nieuwe accu gekocht en hij doet het weer goed.

    Abonnement is inderdaad ook leuk doe was ik alweer vergeten. Uk heeft wild van Freek en nationale geographic junior. (Beide 50%korting via ing rentepunten)

    Jullie tijdschrift ken ik nog niet die zoek ik op
     
    rijo vindt dit leuk.
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.779
    113
    Hahaha lees nu dat het speelgoed is:roflmao:
     
    rijo vindt dit leuk.
  7. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    #7 rijo, 27 jul 2021
    Laatst bewerkt: 27 jul 2021
    Mijn zoon is ook niet zo van het standaard speelgoed haha. De handboor geven we waarschijnlijk in december, dat is ook net iets voor hem! LaQ is een soort constructiemateriaal. Hij speelt daar regelmatig mee op de bso. Ze zijn hier nu fanatiek hutten aan het bouwen met bamboestokken (te koop bij oa de Welkoop) en postelastieken :)


    @ TO: misschien een skateboard, of iets voor op zijn bureau? Bureaulamp, pennenhouder, wereldbol?
     
    owly vindt dit leuk.
  8. Lelie84

    Lelie84 Actief lid

    28 okt 2012
    305
    9
    18
    Vrouw
    Werk in de kinderopvang
    Lingewaard
    Bedankt voor alle ideeën! abonnement op een tijdschrift is wel een idee. Hij krijgt nu wat verschillende tijdschriften om te kijken wat hij leuk vindt.
    puzzelen heeft hij een enorme hekel aan.
    in de winkel zag hij iets van Lego (een betonwagen) die hij wel erg mooi vond, dus houden we ook in ons achterhoofd.
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier heeft hij voor zn verjaardag lego boost gehad, wel 7e verjaardag en van zn geld kocht hij afgelopen week een bestuurbare race/stuntwagen van technisch lego, dat vind hij nu leuker dan gewoon lego zei hij. Verder doet hij graag puzzelboekje en kocht gisteren een glitterkleurboek voor volwassenen.
    Oh ja ook een jaargang Donald duck voor zn verjaardag gegeven, stuk goedkoper dan een abonnement en hij was er erg blij mee!
     
    owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina