Cadeau voor kinderen bij vertellen zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door D3rde, 6 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D3rde

    D3rde Actief lid

    2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    Hi ladies,

    Wij willen binnenkort onze twee kinderen (jongens, bijna 3 en 4,5 jaar) gaan vertellen over de zwangerschap.

    Het lijkt me leuk om de kinderen wat tastbaars te geven, maar via Google kom ik niet echt verder dan een boek..

    Ik ben benieuwd of jullie nog leuke ideeën hebben. :)
     
  2. D3rde

    D3rde Actief lid

    2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    Niemand een idee? :rolleyes:
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Shirts met "grote broer"?
    .bij de 4e hadden wij shirts gegeven met grote broer, grote zus, grote zus in opleiding
     
    D3rde vindt dit leuk.
  4. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Wij hebben onze dochter inderdaad een boek gegeven: Beschuit met muisjes van Marianne Busser. Echt heel leuk boekje! Beschrijft ook stukje over echo bij verloskundige, kraamverzorgster en het bij elkaar zoeken van spulletjes. Het is haar favoriete boekje momenteel!
    Maar ze is nu net 2 dus ze begrijpt het concept grote zus nog niet helemaal. We gingen wel voor haar en de baby een zelfde nijntje-knuffeltje kopen. Zodat ze allebei "hetzelfde" dingetje hebben.

    Misschien kan je dat doen? 3 nijntje op een rij zetten en dan zeggen deze is voor jou, deze is voor jou en deze is voor de baby in mijn buik? En misschien een echo inlijsten? Dat ze daar naar kunnen kijken en vragen kunnen stellen?
     
    D3rde vindt dit leuk.
  5. D3rde

    D3rde Actief lid

    2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    @toch3 shirtje hebben we destijds bij de oudste gedaan toen ik zwanger was van de tweede. Was wel heel leuk inderdaad.

    @LolaLisa ik zal het boekje eens opzoeken, klinkt wel heel leuk. Vind het idee van allemaal hetzelfde knuffeltje ook wel heel leuk en lief.
     
  6. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Haha ik zie dat ik je misleid heb. Het boek heet; Beschuit met heel veel muisjes van Vivian den Hollander en Dagmar Stam.
    Ik heb het toen eens bij de kruidvat meegenomen voor een paar euro, zie dat het op bol behoorlijk prijzig boekje is.
     
  7. D3rde

    D3rde Actief lid

    2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    haha ik had er ook nog niet naar gezocht :roflmao: soms moet je er ook net tegenaan lopen hè..
     
  8. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Ben je 7 weken zwanger? Voor kinderen is 33 weken heeeeeel lang (voor ons ook). Moeilijk om te concretiseren denk ik persoonlijk
     
  9. D3rde

    D3rde Actief lid

    2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    We hebben ze inmiddels een boekje gegeven ‘we krijgen een baby’. Daar staat eigenlijk per maand een passend verhaaltje in en er zit ook een kalender bij die we op kunnen hangen en elke week het pijltje weer een week verder kunnen zetten.

    we wilden het ze graag zelf vertellen, daarom ook al zo vroeg verteld.
    de oudste vindt het super leuk en snapt ook dat het lang duurt. Verder is het niet top of Mind en dat is prima.

    ik had overigens ook nog leuke knuffelpopjes gevonden die je met naam kan laten bedrukken. Ik vond alleen voor nu de levertijd wat lang, maar die willen we dan geven als de baby geboren is. Voor iedereen een zelfde (soort) knuffel en dat met eigen naam.
     
    LolaLisa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina