Cadeautip=envelopje op geboortekaartje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lara1978, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

    Lara1978 Bekend lid

    14 nov 2007
    614
    0
    0
    Is het raar om op een geboortekaartje als cadeautip een envelopje te zetten? Zoals je ook ziet bij huwelijken ed.

    Ik heb nml zelf de ervaring dat veel dan de kraamcadeau's nooit zijn gebruikt (en dus erg zonde van het geld!) aangezien het óf niet onze smaak was óf het was de verkeerde maat voor het seizoen. Mijn zus is nu bezig met het uitzoeken van het geboortekaartje en speelt met het idee om er als cadeautip een envelopje bij te zetten zodat je iets moois kan kopen of het op de spaarrekening van de kleine te storten. Maar ja, echt gezellig is zo'n envelopje natuurlijk niet. Een leuk rose/blauw outfitje is veel leuker ;)

    We hebben ook al gekeken naar een cadeaulijst maar er zit hier in de buurt geen Prénatal of andere babywinkel waar dat mogelijk is...


    Heeft iemand een idee?
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kun je niet zelf een leuke verlanglijst maken, of zo'n blokje waar men dan datgene wat men wil kopen kan uitscheuren.
    Als je een wat groter notitieblokje koopt kan je evt met plaatjes of een uitgebreide omschrijving aangeven wat je wilt hebben.
    Zelf vraag ik altijd aan de nieuwbakken ouders wat voor wensen ze hebben, dan kun je daar altijd nog iets mee doen.
     
  3. goudlokje

    goudlokje Actief lid

    2 mei 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    Neehoor is niet vreemd.
    Ik had t bij mijn zoontje ook gedaan en kreeg echt bij elkaar 800 euro.
    heb ik een mooie box van bopita, tripp trapp en nog wat dingen van gekocht.
    Van sommige kreeg ik kadobon van prenatal ofzo. Komt ook goed van pas en af en toe een kadootje.
    mensen zijn natuurlijk niet verplicht geld te geven.
    Ik doe het dit keer weer hoor, want heel veel heb ik al of t is niet mijn smaak wat ik krijg en dat vind ik zonde.
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou het helemaal niet gek vinden om een envelopje op een geboortekaartje te zetten, zo'n kleintje kost een hoop geld! ;)

    Bovendien vinden sommige mensen het misschien juist makkelijk om geld of een cadeaubon te geven omdat ze geen idee hebben wat ze moeten kopen.

    Als je toch liever wil dat mensen een cadeau kunnen kopen, dan kun je op www.lijstje.nl je eigen lijstje samenstellen. Als je hem aanmaakt kun je aangeven of meerdere mensen het mogen kopen of juist niet, om te voorkomen dat je dingen dubbel krijgt. Werkt echt super!
     
  5. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind een envelopje op een kaart vreselijk, of het nu om een trouwkaart of een geboortekaartje gaat!
    Ik zou ook nooit geld geven als kraamcadeautje.

    Ik vraag altijd wat iemand graag wil hebben, zodat het cadeau gewenst is.
     
  6. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind het ook helemaal niks! En dan niet eens de vraag om geld zegmaar, maar gewoon zo een stom envelopje op de kaart!

    Verder zou ik het niet op het geboorte kaartje zetten, ik vind dat een geboorte kaarje een leuk kaartje moet zijn voor het kindje later. En ik zou het niet leuk vinden dat er op mijn geboorte kaartje staat dat mijn vader&moeder geen knuffels wilden toen ik geboren werd en liever geld kregen ipv een cadeautje. Net zoals ik het niet leuk vind om erop te hebben staan wanneer moeder&kind rusten.

    Ik zou dus gewoon tijdens de zwangerschap aangeven wat je zou willen krijgen, en als er gebeld word met de vraag wat je 'nodig' hebt dan zou ik in jouw geval gewoon iets zeggen als, ik heb eigenlijk alles al, dus een cadeaubon of geld voor op de spaarrekening van de kleine is fijn maar iets anders is ook welkom.
     
  7. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    dubbel..

    Aan de ene kant denk ik Ja, waarom niet. Beter dat als dat je dingen krijgt die niet je smaak zijn.
    Aan de andere kant denk ik Nee, je moet blij zijn met wat je krijgt.

    Weet van iemand die beviel van haar 3de, die kwam om in de kleertjes en speelgoed dus die heeft ook zelf haar geboortekaartje ontworpen en als kadotip had ze er emblemen van zwitsal en pampers enzo opgezet.
     
  8. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik heb ook besloten om een appart briefje bij het kaartje te doen met daarop een gedichtje wij hebben een hele uit gesproken mening en smaak en daar past veel niet in zo vind ik dat prinsesen spul voor meisjes helemaal niets en dat zal ik mijn kind nooit aantrekken dus ik vraag gewoon geld of een kado bon dat is veel beter in ons geval
     
  9. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    In mijn ogen komen mensen op kraamvisite om je kindje te bewonderen/bekijken. Dat ze een cadeautje meenemen is erg leuk, maar vind ik niet belangrijk. Ik zou dus nooit om geld durven te vragen.
    Mensen bellen vantevoren toch om een afspraak te maken, dan vragen ze meestal wat je wilt hebben. Dan kun je altijd nog zeggen dat je alles al hebt en dat een cadeaubon handig is voor de grotere dingen.
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Aan de ene kant lijkt het me ook wel wat, heb er wel over nagedacht, want je krijgt zoveel troep wat je nooit gebruikt, lelijke kleertjes of voor het verkeerde seizoen, (onveilig) speelgoed wat zo uit elkaar valt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Weggegooid geld.
    Maar ik heb ook leuke dingen gehad, die ik wel gebruikt heb en het heeft toch wel wat feestelijks al die kraamcadeautjes. Bovendien krijg ik nog regelmatig troep waar ik niet op zit te wachten, dus het blijft niet alleen bij de kraamtijd. Denk dat ik de volgende keer ook geen envelopje zou doen, maar als iemand anders dat doet, zou ik daar totaal geen problemen mee hebben.
     
  11. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik zou geen envelopje neerzetten maar dan een leuk
    gedichtje of zinnetje...klinkt toch iets aardiger...
     
  12. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik zou er geen envolopje op zetten. Dat is toch mensen verplichten om geld te geven.
    Wat ik gedaan heb is aan mijn ouders/schoonouders verteld dat ik graag prenatal bonnen wilde hebben. Wij en de omgeving wisten ook dat het een meid werd en dat ik al genoeg kleertjes gekocht had.
    Ouders vertelde aan tantes/kennisen dat we graag bonnen hadden. Erg blij mee daar hebben we de trip trap stoel van gekocht.
     
  13. Jenna09

    Jenna09 Fanatiek lid

    30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Vind het heel normaal dat je er een envellopje opzet... Hier in België wordt dat wel meer gedaan! Als je al alles hebt en je krijgt alles dubbel, dan hebben de mensen er ook geld aan uitgegeven en je gebruikt het helemaal niet! Dat is pas zonde geld! Wij zijn van plan om een lijstje te leggen, bij een eerste kindje moet je toch nog alles aanschaffen! Daarnaast wou ik op het kaartje toch nog een envelopje zetten...
    Iets in de aard van "Cadeautip: Vrijblijvend geboortelijst of envelopje'
    Is toch helemaal niet verkeerd, mensen weten graag waar ze aan toe zijn!
     
  14. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Tsja wij hebben in een aparte e-mail (over de routebeschrijving en dagprogramma ed) ook gezet dat wij graag een envelop met inhoud wilden voor onze bruiloft. En nog steeds hebben we oerlelijke cadeaus gekregen waar we echt helemaal niets mee kunnen (gelukkig niet zoveel dankzij die vermelding). Echt wat mensen wel niet kunnen kopen...

    Ik doe het zelf overigens niet op het geboortekaartje. Ten eerste omdat ik verwacht dat de bedragen waarvoor ze geven veel lager liggen dan bij de bruiloft (en ik het daardoor niet zo zonde vind zeg maar). Ten tweede omdat ik nu al gehoord heb dat mensen het echt leuk vinden om iets te kopen voor zo'n kleintje. Ik denk dat de teleurstelling groot zal zijn als ze alleen maar met geld aan mogen komen zetten ;) De belangrijkste spullen hebben we toch al en de lelijke dingen gaan gewoon weer weg. Ik wil sowieso geen speelparadijs in mijn huis.
     
  15. Female

    Female Niet meer actief

    Je hoort het idd wel eens, maar ik zou het nooit doen.
    Ik vind het echt raar en zelfs een beetje onbeschoft overkomen...
    Vind het met een bruiloft iets anders, maar met kraam echt niet hoor.
    Maar is voor iedereen verschillend...
     
  16. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ben het helemaal met bolbuikje eens!
    Wij hebben het kaartje ook helemaal voor Ymke gedaan en niks geen cadeautip of rusttijden of dat mensen eerst moesten bellen.

    Ik geef altijd iets voor het kindje bij kraambezoek, ik kom ook voor het kindje.
    Ik heb zelf ook wel dingen gehad waar ik niet echt iets mee gedaan heb, maar dat waren kleine dingetjes. Het gaat toch ook om het idee ;)
     
  17. Niet meer actief

    Nou dat vind ik wel onzin dat het niet leuk is dat erop staat wanneer moeder en kind rusten... het is heel belangrijk, vooral in de eerste weken, dat je ook nog voldoende rust krijgt en dus niet constant mensen rond je bed hebt staan.. ook voor die kleine brengt dat een hoop onrust mee! Waarom zou dat 'niet leuk' zijn? Daar gaat het toch ook niet om...? Denk dat je het ook 'niet leuk' vindt als er 24/7 mensen rond je bed hangen.. Dat is toch logisch..?

    Ook ik zet wel een zinnetje op het geboortekaartje dat ik speeltjes & kleertjes in overvloed heb & dus mochten ze iets willen geven een cadeaubon of bijdrage voor in de spaarpot meer dan goed is...

    Het gaat zeker wel om het idee, dat mensen een kleinigheidje geven is super... maar om nou kleertjes te krijgen die je toch niet aandoet omdat je al zoveel hebt of omdat het je smaak niet is en het daardoor gewoon ongedragen weg moet doen, DAT is pas zonde inderdaad... Vind ook dat mensen die door zoiets zichzelf gepasseerd voelen dat meer over die mensen zelf zegt als over jezelf eigenlijk! Of ze iets geven mogen ze zelf weten, is geen verplichting zeker niet... dat je dan aangeeft in welke richting ze het best kunnen denken is toch niet raar?
     
  18. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik vind een envelop ook erg ver gaan. Ik ontvang ook geen kraamvisite voor de cadeaus, maar ga er gewoon vanuit dat ze naar ons kindje komen kijken en als ze dan iets mee willen nemen, prima! Ik wil ze ook zeker niet verplichten om cadeaus en dan dus om geld te geven, sommige mensen kunnen nu eenmaal niet veel missen en die kijk je zo toch in de beurs. De meeste mensen vragen (in ieder geval aan ons) toch of we een voorkeur hebben, dus ze weten waar ze ons blij mee kunnen maken. En neemt iemand iets anders mee, ook goed, ik vind het juist leuk.
     
  19. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Is het miss niet leuker ipv een envelop een spaarvarkentje te zetten....
    Staat wat vriendelijker....
    Zelf zou ik er niet voor kiezen maar denk als je een leuk plaatje van een varkentje kan vinden staat dat al leuker denk ik..
     
  20. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    NEE! Echt, zoiets vind ik vreselijk. Op onze uitnodiging voor ons trouwen hadden wij ook geen envelop staan. De meeste mensen gaan er toch wel vanuit dat geld het beste kado voor een huwelijk is, en degenen die van plan zijn een kado voor je uit te zoeken, doen dat toch ook wel ondanks een envelopje op de uitnodiging.
    Het tekentje van dat envelopje staat natuurlijk onschuldig, maar het betekent gewoon: Wij willen geld! Ja logisch, iedereen wil geld.
    Maar voor een geboortekaartje vind ik het extra hebberig staan. Je weet heus wel dat mensen waarschijnlijk een klein kadootje meenemen, maar zelfs daar ga ik niet vanuit. Als ze niks meenemen, vind ik dat helemaal niet vreemd.
    Als ik een geboortekaartje van iemand zou krijgen met een envelopje erop, zou ik geen geld geven. Dat geef ik zowiezo nooit als kraamkado, maar dan al helemaal niet! Ik zou dan gewoon een leuk, klein kadootje kopen. Als ze er niets aan hebben geven ze het maar weg ofzo.
     

Deel Deze Pagina