zoo boos

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

    paars Fanatiek lid

    27 nov 2008
    1.108
    12
    38
    Ik ben even woest!!

    Mijn zoontje ging vandaag naar opa en oma omdat de oppas ziek was.
    Mijn vriend en ik konden beide eigenlijk niet vrij krijgen en ik moest al vroeg weg.
    Mijn zoontje is al een aantal dagen niet fit en begint sinds gister ook te hoesten en erg snotterig.
    maar ja het leek mij opzich geen probleem dat hij met mijn vriend op de fiets bij opa en oma zou worden gebracht. tis 5 min fietsen. goed ingepakt natuurlijk.
    ik kon hem weer mee naar huis nemen in de auto vanavond.

    Mijn vriend is met de bus naar het werk gegaan en die kwam dus vanavond thuis. maar niet op de fiets die nog bij opa en oma zou moeten staan.
    nou ik vroeg waar is mijn fiets nou? tsjah die staat gewoon thuis..
    thuis?? hoe ben jij dan met onze zoon naar opa en oma gegaan??
    ja je vader heeft me opghaald hij zat gewoon bij mij voorin.....:x nou ik wist niet wat ik hoorde.. ik ben hier dus zoo op tegen en dat weten mijn ouders ook.. ook al is het maar een klein stukkie ik moet er niet aan denken dat er wat zou zijn gebeurd. tsjah we reden langzaam word er gezegd DAN NOG er zal maar ene idioot zijn die snel nog even inhaald en vol op hun botst.. krijg er gewoon de rillingen van!! 2 weken geleden is dus op deze weg waar ze langs moesten rijden een vrouw verongelukt door iemand die inhaalde!!


    nou echt kan wel janken er is natuurlijk niets gebeurd maar ik meot er toch niet aan denken...

    of stel ik me nu aan.. wat zouden jullie hier van vinden?
     
  2. littleladybug

    littleladybug Niet meer actief

    wij doen het ook wel eens, maar dan is het echt 2 straten verderop in een 30km zome. Hier heb ik persoonlijk niet veel moeite mee alhoewel ik weet dat de meesten hier anders over denken. ALs we echt over een hoofdweg moeten, zou ik het niet doen. Te veel risico. Natuurlijk is het risico er ook wel in een 30km zone, maar dan ben je als autobestuurder doorgaans degene die er zonder kleerscheuren vanaf komt.
    Maar zoals ik al zei; als het echt over een grote weg is (wat kennelijk zo is aan jouw verhaal te horen) zou ik dit ook niet willen! Daarbij moeten je ouders jouw mening respecteren en je vriend ook!
     
  3. Lillith

    Lillith Bekend lid

    29 mrt 2010
    751
    0
    0
    Randstad
    Ik zou hier ook boos om worden hoor. Het gaat wel om de veiligheid van je kind!
     
  4. Snoopy82

    Snoopy82 Fanatiek lid

    23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Mijn vriend is juist degene die fel tegen zulke acties is, maar ikzelf doe en heb t wel eens gedaan korte stukken, maar niet voorin dan, maar achterin met kind op schoot....
     
  5. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.623
    166
    63
    Vrouw
    Ik zou ook boos zijn! Zelfs als we bijv 2 meter moeten rijden dan nog moeten ze in hun stoel en vast in de gordels.
    Zo weten mijn kinderen dat ze altijd in hun stoel moeten.
    Mijn kinderen hebben nog nooit los in de auto gezeten, ik vertrouw mezelf wel maar andere weggebruikers niet!

    De zoon van onze overburen zit ook nooit vast, altijd los voorin, zònder gordel! Hun dochter lag vaak in de kinderwagenbak of te slapen op de arm, moeder in de gordel maar kind niet.
    Vreselijk..
     
  6. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Sja...ik heb het 2 keer gedaan. Het is hemelsbreed echt 500 meter, je bent er in 3 minuten. Maar echt 'lekker' zit ik dan niet.
    Maar als je kindje zo ziek is snap ik het wel. Het is dezelfde weg die je op de fiets zou doen toch? En in de auto heb je nog een laag beschermend staal om je heen. Op de fiets heb je totaal geen bescherming.
    Dus (en echt alleen als het dus maar een HEEL kort stukje is en je langzaam rijdt) zou ik er niet onwijs boos om worden eigenlijk.
    (wel oppassen met airbag en gordels)
     
  7. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik zou ook onwijs boos worden. Of het nu een klein of groot stuk rijden is doet niet ter zake. Veiligheid gaat voorop. Dan kan er nog zoveel staal om je kindje heen zitten. staal komt ook zo lekker hard aan als een kindje dan uit je handen schiet bij een aanrijding. Beetje lullig gezegd maar zo zie ik het wel.
    En iedereen weet dat ze iets doen wat niet kan anders hoef je ook geen verantwoording af te geven.
     
  8. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik zou ook ontzettend boos zijn.Ik geef je groot gelijk.Zou mijn man of wie dan ook,niet moeten doen hoor.
     
  9. paars

    paars Fanatiek lid

    27 nov 2008
    1.108
    12
    38
    nee met de fiets kun je binnen door met de auto niet.
    het begin is 30 km zone grotendeels is het 50 km.
    ze rijden hier echter nooit 50 maar veel sneller.

    ik had liever dat ze op de fiets waren gegaan..
    een ongeluk zit in een klein hoekje.. ja natuurlijk op de fiets ook.
    maar ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als er wat zou gebeuren en mijn kind overleefd dat niet of weet ik het wat. je hoeft natuurlijk zelf de gevaren niet op te zoeken
     
  10. paars

    paars Fanatiek lid

    27 nov 2008
    1.108
    12
    38
    maar mijn vriend begrijpt het nu inmiddels dat dit niet de manier is om een kind te vervoeren.
    na een flinke preek van mij natuurlijk;)
    hij handelt eerst altijd en denkt na de tijd pas na over wat er eventueel zou kunnen gebeuren.. maar hij heeft plechtig beloofd het zeker niet nog een keer te doen.

    en heb mijn ouders ook even flink boos opgebeld. ze weten dat ik hier zo op tegen ben en dan doen ze het toch:x
    maar goed ze zullen het niet weer doen.
     
  11. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik ben hier ook totaal op tegen, toch heb ik laatst geen andere keus gehad,

    van de een op het andere moment had mijn zoontje de billen kapot, zo erg dat ie er echt niet op kon zitten, dan gilde hij het uit,
    toen dus mijn man gebeld, en met zoonlief 5,5 km naar de huisarts, tja mijn huisartse snapte dit gelukkig heel goed, die zij ook zitten zou echt te pijnlijk geweest zijn,

    met een heel ziek kind op de fiets vind ik ook niet kunnen, ik had dan het autostoeltje achter gelaten, en dan had de kleine zo in de auto gekunt, maar ik zou nu niet meer boos blijven, tis gebeurd, verander je niets aan. punt is gemaakt, en hopen dat de volgende keer het neit weer gebeurd.
     
  12. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Heb precies hetzelfde meegemaakt en was toen ook erg boos.
    Maar ze bedoelen het goed,het arme joch is al zo verkouden en dan weer op de fiets.
    Nu zeggen dat het never nooit meer mag gebeuren en dan zou ik het laten varen.

    schoonouders,het blijft toch altijd moeilijk.:D
     

Deel Deze Pagina