Cadeautips baby 6 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spathiphyllum, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spathiphyllum

    Spathiphyllum Bekend lid

    3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    In december zal ons dochtertje een half jaar oud zijn en Sinterklaas en kerst met de families staan al gepland. Nu ben ik op zoek naar wat leuke cadeautips. Wat is nu echt leuk voor een baby van 6-12 maanden?

    Ik kan zelf niet echt veel dingen bedenken, veel dingen zijn echt heel baby-achtig zoals een speelkleed of babygym of juist weer leuker als ze iets ouder zijn, zoals een pop of duplo. Dat laatste is natuurlijk ook prima, alleen hebben we al zoveel in de kast staan waar ze nog lang niet aan toe is (en volgend jaar hebben we natuurlijk ook nog de verjaardag :)).
     
  2. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Sophie de giraf, fijn voor doorkomen tandjes.
    Activity kubus van de hema is hier ook in trek.
    Heb je al een speelkleed voor op de grond? Anders van die grote puzzelstukken vragen (kan je ze op liggen/spelen etc)

    Warme wikkeldeken
    Grote hydrofiele doeken waar ze beter in past na het douchen (en dan de extra mooie van anais)

    Duurdere kadootjes: baby schommel
    Fietsstoeltje
    Kussentje voor in kinderstoel

    Mijn zoontje is nu 8 maanden, en in 2 maanden tijd straks Sint, kerst en de verjaardag. Ik ben dus ook al volop aan het verzinnen dus hopelijk volgen er meer tips :)!
     
  3. Marijcha

    Marijcha Actief lid

    5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik lees ook even mee, onze meid straks met de Sint en kerst ook 6 maandjes :).
     
  4. Cammy

    Cammy Fanatiek lid

    24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Zo'n 'mobile actieve wand' voor in de box. Dat is zo'n vierkant ding wat he aan de binnenkant van de box vast kunt maken. Daar komt muziek uit, zitten knopjes aan dat ratelt en kleppert enzo. Ze kunnen er dan vanuit lig positie bij en Als ze wat groter zijn en kunnen zitten kun je het losmaken en gewoon los in de box leggen. Hoop dat een beetje duidelijk is wat ik bedoel haha;)
     
  5. Spathiphyllum

    Spathiphyllum Bekend lid

    3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo'n boxding klinkt leuk, ik zal daar eens naar kijken.

    Het lastige is dat we ook zoveel dingen al hebben. Qua verzorging hebben we echt niets meer nodig, en dingen voor 'straks' staan ook al klaar, zoals een loopwagentje.

    Ik vind het heel lastig in te schatten wat leuk en uitdagend speelgoed is voor over een paar maanden. Een speelkleed bijvoorbeeld, ik ben bang dat we daar niet lang meer iets aan hebben, ze rolt en wiebelt nu al binnen een paar minuten van ons kleed af. Sabbel en rammelspeelgoed, hoe lang is zoiets nog leuk?
     
  6. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
  7. Cammy

    Cammy Fanatiek lid

    24 feb 2014
    1.905
    2
    38

    Het was even zoeken, maar deze bedoel ik dus:VTech Lil' Critters Crib-to-Floor Baby Activity Center - Walmart.com

    Heb ik een paar maanden geleden voor ons zoontje gekocht en als hij een keer in de box zit dan speelt hij er nog steeds mee. Heb hem toen bij Bart Smit gekocht.
     
  8. Hiekje

    Hiekje Actief lid

    14 jan 2011
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bij beide kids hier rond 6-18 mnd een hit was waren de volgende dingen:

    - https://m.bol.com/nl/p/fisher-price-stapelen-rolbekertjes/1004004011585799/?tpsQuery=/speelgoed/baby-peuterspeelgoed-fisher-price-stapeltoren/N/10478+4289221944#images of andere stapelbekertjes
    - speelgoed van Little People
    - vormenstoofje (eerst gewoon om mee te rammelen en in/uit, later echt gericht de vormen
    - een ballenbaan!!! Wij hadden het rol en dol pretpark
    - knisperboekjes (of de eerste kartonnen babyboekjes)
    - activiteitenbal (met van die kraaltjes ed)
    - stapelringen

    Voor wat kortere tijd is een boxspiraal of activitybord voor in de box wel leuk.

    Verder is Vtech beer Nino/Nina erg leuk! Of zoef zoef diertjes :)
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.969
    8.771
    113
    Lamaze heeft een heel leuk speelkleed/ boog /huisje. Wanneer ze klein zijn kun je ze onder een boog leggen, groter op de buik dan pas je het aan en kun je de speeltjes anders hangen.daarna als los speelkleed of vouwen als huisje en spelen ze er zo mee met de poppetjes.
    Mooi vrolijk praktisch en wasbaar.
     
  10. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    Hier heeft mijn dochter met veel plezier onder gelegen (zelfs toen ze drie was, vond ze hem nog geweldig!): Speelkleed Fisher Price Rainforest Gym de Luxe | MamaLoes Babysjop

    Verder: een zwembadring, badboekjes, knisperboekjes.

    Een slab van SillyBillyz: silly billyz slab met lange mouw: De unieke Silly-Billyz slabbetjes zijn vlekwerend, waterdicht en snel drogend

    Houten activiteitenbord voor in de box: activiteiten bord | houten baby speelgoed | joeppie

    Speelgoed van Lamaze: lamaze | joeppie

    Een mooi voel-voorleesboek: Zo voelt het op de savanne | www.pluizer.be
     
  11. pientje1

    pientje1 Niet meer actief

    De grootste hit was hier de vtech spiegel. Daar kon ze een lange tijd achter elkaar mee spelen en ook nu pakt ze er nog wel eens naar. Maar toen ze een half jaar oud was, was dit top speelgoed voor haar.
    bol.com | VTech Baby Spiegeltje,VTech | Speelgoed (ook in roze)

    En ik zou ook speelgoed kopen/vragen waar ze over een half jaar iets aan heeft, altijd leuk om iets nieuws te hebben staan. Deze bv:
    bol.com | Fisher-Price Laugh en Learn Grappige Geluiden Picknick,Mattel | Speelgoed...
    bol.com | Fisher-Price Laugh & Learn Spelenderwijs Leren Theeservies,Mattel | Speelgoed...
     
  12. annelie566

    annelie566 Niet meer actief

    Wij hebben sinds een week een hysterische babycamera van Vtech. Man man wat maakt dat ding een herrie. kent wel 20 verschillende deuntjes en liedjes. Wij worden er helemaal gek van maar B is er gek op. Kan er tijden mee spelen en gilt het uit van plezier.
     

Deel Deze Pagina