Cadeautje eerste kind bij geboorte broertje

Discussie in 'De bevalling' gestart door BlessingInside, 6 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlessingInside

    17 nov 2016
    41
    17
    8
    In januari verwachten wij ons tweede kindje en nu ben ik op zoek naar een leuk kleinigheidje om dan aan mijn dochter te geven, misschien 'namens de baby"?
    Ze is dan 21 maanden.
    Ik zat zelf te denken aan een boekje over dat ze nu grote zus is. misschien hebben jullie aanraders? Of andere leuke ideeën? Popjes en toebehoren heeft ze al.

    Ik hoor het graag :D
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Dat boekje kreeg ze van ons al eerder, konden we het ruim van tevoren al voorlezen.

    Onze dochter kreeg een bedelarmbandje (15 bij lucardi) en die heeft ze dagen vol trots gedragen...

    Ik zou vooral iets uitzoeken wat dochter erg leuk vind (en wat niet te groot is zodat het makkelijk mee kan naar het ziekenhuis)
     
  3. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik had aan mijn dochter (toen wel 4 jaar) een leuk prinsessentasje gegeven met kleine kadootjes erin zoals stickers, leuk portemonneetje, kleurboek en van die andere actionkadootjes. Ze vond het vooral leuk omdat het veel was. Dit tasje kreeg ze toen ze haar broertje voor het eerst zag.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zou iets doen waar ze zich gelijk mee kan vermaken.
    Aangezien je je aandacht straks moet gaan verdelen.
     
  5. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Ik heb een soort kraammandje gemaakt, maar dan dus voor dochter. 5 dagen na de bevalling mocht ze elke dag een klein cadeautje uitpakken ( net als ik, ik kreeg ook een kraammand met verwennerij van mijn moeder bij beide bevallingen)
    Ze vond het echt erg leuk! Je kunt het helemaa zelf invullen wat je erin doet ( en wat het kost)
     
  6. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Edit: ik bedoelde dus de eerste 5 dagen na de bevalling mocht ze elke dag een cadeautje openmaken;)
     
  7. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik had voor mijn dochter (toen bijna 16 mnd) ook een mandje met een paar kleine cadeautjes gemaakt (speelgoedautotje, klein doosje duplo, boekje etc). Achteraf was 1 cadeautje ook echt prima geweest, of niks. Want het was achteraf meer het afkopen van mn eigen schuldgevoel (onnodig, maarja hormonen he ;) ) dan dat het voor haar iets heel leuks was oid. Elke ochtend samen op bed een boekje lezen ipv een cadeautje uitpakken was ook prima geweest. En echt al het kraambezoek dat in de weken na de geboorte kwam had ook iets voor haar mee :)
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Onze zoon was 22 maanden en kreeg 'namens zn zusje ' een toettoet brandweerauto.
    En van ons een nijntje boekje : kleine pluis.
     
  9. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb voor mijn dochter van nu 2,5 jaar een setje voor haar pop gekocht. Badje, flesje, luiertje etc. Kan ze ook meehelpen als wij met de baby bezig zijn.

    Boekje over de baby ligt ook nog klaar, die had ze met Sint moeten krijgen maar door overlijden van schoonvader is dat de mist in gegaan dus dat doen we nu even tussendoor.
     
  10. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Nou, dit dus. Ik had een pop gekocht (zoon, die had hij nog niet) maar hij had helemaal niet door van wie dat dan kwam en waarom. Was 22 maanden toen.

    De kraamhulp deed leuk, hij mocht overal mee helpen. Papa ging met hem naar de kinderboerderij. Veel belangrijker dan het cadeautje. Uiteindelijk lagen man, baby en ik daarna in het ziekenhuis en heeft hij vijf nachten bij opa en oma gelogeerd dus ja, toen was die pop helemaal vergeten. Hij kreeg daarbij ook echt van iedereen die op visite kwam zelf een cadeau.
     
  11. lian19

    lian19 Actief lid

    24 aug 2015
    260
    27
    28
    Mijn dochtertje kreeg als cadeautje een broertje, was ze heel blij mee!
     
    conejita, Robijn89 en Jennifer93 vinden dit leuk.
  12. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb ook een pop gekocht. Een jongenspop zodat we allebei een jongensbaby hadden :)
     

Deel Deze Pagina