Cadeautje verloskundige gebruikelijk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Buurvrouw31, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Zoals de titel zegt: is dit gebruikelijk na de bevalling? Ik zie op de fb pagina van mijn vk regelmatig foto s van cadeautjes voorbij komen. Bij mijn eerste heb ik een medische bevalling gehad en voordat ik medisch werd had ik niet 1 vaste vk maar telkens een ander bij de afspraken.
    Voor de kraamhulp had ik wel een cadeautje.
    Ben benieuwd wat "normaal" is.
     
  2. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Vk hier nooit gedaan, hebben altijd de zwangerschap gedaan maar bevalling medisch.. maar anders had ik het ook niet gedaan. Kraamzorg geven we wel altijd een kleinigheidje
     
  3. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Bij mijn vorige zwangerschap geen sprake van, zat toen bij een grote praktijk en uiteindelijk via het ziekenhuis.

    Ik heb nu 1 vk, en een 2de achterwacht. Mogelijk dat ik daarvoor een kadootje regel, maar zou dan echt iets persoonlijk en praktisch zijn, zoals een schilderij voor in de praktijk of iets dergelijks. Ik zou geen shampoo, chocolade oid kopen, dan koop ik liever niks.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Jazeker, ik had mijn huisarts als verloskundige. En heb een cadeautje gegeven.
    Hij heeft mij toch 9 maanden begeleidt en de bevalling gedaan.
    Hij heeft zoveel meer voor mij gedaan dan het weekje kraamzorg.

    Waarom kraamzorg wel, en verloskundige niet? :)
     
  5. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik heb in m'n vorige zwangerschap aan centering pregnancy gedaan en toen hebben we bij de laatste bijeenkomst (met de baby's) een cadeautje gegeven aan de vk en de kraamhulp die erbij was.
     
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik ook niet gedaan omdat ik steeds verschillende heb. Dit keer ook 3 wisselende vk's.
     
  7. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ja ben ook benieuwd; zit er nu ook aan te denken om iets te doen. Vorige x alleen kraamzorg gedaan. Ik denk ook omdat dit 1 persoon was en bij dr verloskundige hebben wij 5 a 6 gezichten en ook nog 2 assistenten.

    Aangezien dit ons tweede en tevens laatste kindje wordt zat ik wel te denken om ook iets kleins voor de VK's te doen. Dus tips zijn zeker Welkom :). Kraamzorg vorige x iets van Rituals gegeven.
     
  8. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.358
    2.543
    113
    Vrouw
    Friesland
    Verloskundige kreeg hier wel alle 3 de keren een cadeautje. Moet er wel bij zeggen dat ze zelfstandige is en alle 3 mijn bevallingen heeft begeleid.
     
  9. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik heb deze zwangerschap de vk wel wat gegeven. Een muismat met wat foto’s en tekst erop. Ik heb nu zelfs de echoscopiste een doosje merci gegeven :D dit omdat ik gewoon een vaste echoscopiste had en er ivm mijn miskraam voor die zwangerschap, wat vaker kwam in het begin en ze vaak na de standaard echo’s nog even 3d/4d ging kijken.
    ook de kraamhulp heeft wat gekregen.
     
  10. Loetje88

    Loetje88 Fanatiek lid

    26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Een bloemetje voor de praktijk?

    hier nooit wat gekocht trouwens voor vk. En Merci voor de kraamhulp
     
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee heb ik niet gedaan.
    Uiteindelijk bij de 1e ook medisch geworden dus is ze naar huis gegaan en bij de andere 2 keren heeft ze mijn klachten niet serieus genomen en ben ik uiteindelijk overgedragen naar het ziekenhuis.
    Maar anders had ik ook niet gedaan.
     
  12. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Heb ik ook nooit gedaan. Bij mijn praktijk zitten 5 verschillende vk’s. Met geen van hen heb ik echt een band (gehad) en mijn bevallingen waren medisch.

    De kraamzorg heeft altijd wel een cadeautje gehad.
     
  13. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.410
    4.841
    113
    Vrouw
    Beide keren wel gedaan! Ik had dan ook maar 1 verloskundige, en bij allebei gehad!
    Ben ook Wel benieuwd waarom de kraamzorg wel een cadeautje en vk niet?
     
  14. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ik kan me voorstellen dat als je 1 vk hebt en die heeft je heel goed begeleid, dat je die dan even wil bedanken. Ik denk dat ik het niet doe, met 4 verschillende vk en ook 10 weken medisch en straks een medische bevalling vind ik het onzin.
    Ik denk wel dat er een taart naar het ziekenhuis gaat dat mij straks 2 ivf kindjes heeft geschonken :)
     
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Bij de eerste 3 heb ik het niet gedaan (kraamzorg wel).
    Maar bij de 4e heb ik ze een bon gegeven (een x bedrag per vk). Ze kunnen zelf kiezen waar ze die bon voor gebruiken.
    Mijn praktijk heeft 5 verloskundigen en ik had met alle 5 een hele goede band. En ook al moest ik elke keer in het ziekenhuis bevallen, ze hebben me alle keren heel goed begeleid en vooral bij de zwangerschap van de 4e.

    Na de 3e zijn wij verhuisd naar een dorp, 30 minuten verderop. Maar bij de 4e kon ik gewoon weer bij hun terecht.

    Ik ga ervan uit dat dit de laatste is en ik wilde mijn waardering laten zien voor wat zij voor mij gedaan hebben.
     
  16. SummerBeach

    25 apr 2015
    12
    0
    1
    Wij hebben zowel kraamzorg als de verloskundige een cadeautje gegeven.
    Niet zo zeer omdat het moest, maar we waren heel dankbaar voor hun fijne hulp en wilde dat graag laten blijken.

    Werk zelf ook in de zorg en soms krijgen we ook wat van mensen als blijk van waardering. Niet altijd, het hoeft ook zeker niet.
     
  17. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    De kraam hulp een bolletje pakket gegeven , het was geen geweldige kraamhulp maar goed ..

    De poli verloskunde heb ik een bos bloemen gebracht , aan hun heb ik mijn zwangerschap heel veel gehad ! Het was voor mij een vreselijke tijd met zoveel onzekerheid .
    Maar ik hoefde maar te bellen en kon langs komen .. wat ik dus ook wekelijks een paar keer deed .
    En hoe druk het er ook was ze waren altijd oprecht heel lief en meelevend .
     

Deel Deze Pagina