calamiteitenverlof opgenomen, nu worden er ws. maatregelen genomen op 't werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Bianca16, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Afgelopen maandagochtend bleek ons zoontje ziek te zijn, dubbele oorontsteking en keelontsteking. Mijn man en ik moesten allebei werken. Mijn moeder is ernstig ziek en kan daardoor niet meer oppassen en mijn schoonouders waren niet thuis. We hadden dus een oppasprobleem. Omdat ik alleen was op mijn werk, was 't voor mij heel moeilijk om vrij te nemen. Vandaar dat mijn man calamiteitenverlof heeft opgenomen.
    Dit is hem niet in dank afgenomen. Hij wordt sindsdien door iedereen genegeerd en een paar collega's hebben tegen hem gezegd dat er maatregelen genomen worden. Ze noemen hem een matennaaier, omdat hij zijn collega's met extra werk heeft opgezadeld. Ik vind het echt zo triest en vraag me af in hoeverre ze maatregelen kunnen nemen. In de cao staat nl. beschreven dat hij calamiteitenverlof kan opnemen alsmede 10 dagen zorgverlof per jaar (a 70%).

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Je man heeft er recht op , dus zijn collega's zullen het misschien niet leuk vinden maar hebben dikke pech.. Is je man al gaan praten met zijn leidinggevende oid?

Beterschap voor je zoontje.

3. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Ja, hij heeft gepraat met zijn chef en met de vestingsleider, maar ze zijn allebei erg kwaad op hem en vinden het niet kunnen dat hij z'n collega's in de steek gelaten heeft. Hij heeft aan hen gevraagd wat er waar is van de geruchten, maar zij laten zich daar niet over uit.

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    jeetje wat erg zeg calamiteit is calamiteit toch.. ik neem aan dat dit niet iets is wat nou heel vaak gebeurd daar is juist dat verlof voor.. ik hoop dat het eea wordt opgelost

5. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Hoi Bianca,

Jeetje wat enorm lullig zeg van de collega's van je man! Ik snap heel goed dat je hier boos om bent. Net of je er voor kiest om lekker thuis te blijven. Het is niet niks als je zoontje zo ziek is.
    Triest ook dat zijn leidinggevende hierin niks kan betekenen! :(:x

Groetjes Otje!

6. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Wie had er anders opgapast als je zoontje niet ziek was? Volgens mij heeft je mannetje gewoon recht op calamiteiten verlof. Jammer dat zijn collega's nu zo doen. Ik zou het proberen bespreekbaar te maken bij zijn leidingevende.

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
  8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Die wilde ik ook net sturen Pcootje!

Jeetje Bianca wat een nare situatie maar je man heeft er gewoon recht op hoor.

Wanneer hebt u recht op calamiteitenverlof?

Als u werknemer bent en onmiddellijk vrij moet nemen vanwege een onvoorziene persoonlijke omstandigheid kunt u gebruikmaken van calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof.
    Situaties waarin u gebruik kunt maken van calamiteitenverlof:
    U moet zaken regelen rond een sterfgeval in uw familie
    U moet snel een oppas vinden of verzorging regelen voor een ziek familielid
    U moet een loodgieter regelen omdat uw waterleiding is gesprongen
    Uw partner bevalt (ander kort verzuimverlof)
    U moet aangifte doen van de geboorte van uw kind (ander kort verzuimverlof).
    Dus dikke vinger naar de leidinggevende en de collega's..
    Recht is recht klaar.
    Een ziek kind komt nooit uit, denken ze dat een kind voor de lol ziek wordt ofzo??? dat de ouders om een ziek kind vragen??
    Ze moeten eens normaal nadenken die leidinggevende.. sorry hoor..

Sterkte met jullie zoontje!! Hoop dat het snel weer beter gaat met hem.

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    :)

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Great minds think alike ;)

11. Seth

Seth Niet meer actief

nou als er zo gereageerd wordt, is er vaak al sprake van een "zieke werksfeer".... misschien al personeelstekort etc. etc.

moeten de collega's eens bij de baas gaan klagen, dat ze de druk niet aankunnen.... en niet je man er op aan kijken... die had ook liever ook geen verlof hoeven opgenomen en dat jullie kindje gewoon niet ziek was geworden......

Er kan altijd wat gebeuren.... daar kies je toch niet voor!!!!

triest dat er zo gereageerd wordt... Soms maken ze het er toch na dat je gaat liegen.... hij had zich ook "ziek kunnen melden"....
    Nee eerlijkheid wordt niet altijd gewaardeerd...

Sterkte ermee

12. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Mannen... Sorry hoor, maar dit vind ik zo typerend voor mannen! ( ik wil niet generaliseren..) Wat had je partner moeten doen, jullie zoontje maar alleen thuis moeten laten? Of nee, natuurlijk, jij had als een raket naar huis moeten vliegen, je werk laten liggen en als moeder de zorg moeten dragen voor je zoon. Want o wee als mannen eens "zorgverlof" moeten opnemen.. Ik kan hier heel slecht tegen.. Bij ons thuis is het net zo. Mijn man moet hemel en aarde bewegen om bij dit soort situaties vrij te krijgen en er wordt eigenlijk meteen naar mij gewezen! Nee, mijn baas is blij als ik voor de 10de keer aankom dat ik niet kom werken.. Arrrgggggggggggg........

En.... Wat hebben in ****naam zijn collega's er iets mee te maken? Ik vind dat echt triest... Arrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggg!

Zo dat is eruit..;)

13. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Mijn zoontje was vorige week ziek. Bij mij op het werk is er een collega die maar enkele halve dagen werkt en mijnleidinggevende had halve dagen vakantie. Ik geregeld dat mijn man maandag thuis bleef en dinsdag ik zou dan kijken of ik woensdag vrij kon krijgen. Wat een gezeur zeg nee die collega wilde niet smiddags werken want dan was hij te moe. Natuurlijk zijn goed recht. Maar dacht dus dat ik het voor het werk het goed geregeld had. Nu heb ik dus wel de dinsdag vrij gekregen. Maar moeilijk moeilijk en een vrije dag opgenomen. Stom stom. Bij mijn man deden ze ook al moeilijk. DE vrouw blijft toch altijd thuis wat slecht zeg dat ze dat niet doet. Nou ja of de vrouw altijd thuis moet blijven. :$

Het komt voor een werkgever dus nooit uit. Hoe je het dus ook doet het is toch nooit goed. Ik weet wel wat ik de volgende keer doe. ;)
    Laat ze maar lullen.

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb er weinig verstand van. maar ik dacht altijd dat calamiteiten verlof was voor zeer ernstige dingen was. het zal de tijd moeten uitwijzen denk ik, of het de collega's werkelijk lukt om stappen te ondernemen.

15. p1982

p1982 Niet meer actief

vorige week was onze dochter ook ziek, maar ik heb gewoon een vrije dag genomen,

bij ons zijn calamiteiten als je waterleiding gesprongen is maar niet als je kind ziek is ja als het naar het ziekenhuis opeens moet

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik heb geen vrije dagen (onderwijs) dus moet dan wel calamiteitenverlof opnemen.
    Bij ons is het ERG vervelend als iemand er niet is, maar om daar nou zo om te reageren. Heel naar lijkt me dat! Gebeurt hier ook nooit, en heb al wel 3 keer calamiteitenverlof opgenomen.
    Hoop dat het snel opgelost wordt voor jullie.

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.617
    5.894
    113
    Jeetje, hier kan ik ook heel erg boos om worden. Ook ik heb een keer een oppasprobleem gehad, heb van alles geprobeerd te regelen maar helaas. Ik had gebeld met de mededeling dat ik mijn vrije dag zou omwisselen met die dag. Is normaal gesproken ook geen probleem. Ook had ik die dag een opleidingsdag op werk die ik netjes met iemand anders had omgeruild. Ook dat was geen probleem.

En toch presteerde een collega van me de volgende dag tegen me te zeggen dat ze wel heel erg pissed op me was omdat ze een opleiding regelt en ik vervolgens niet kom opdagen. En dat dat niet kon en weet ik het wat voor onzin nog meer. Ben toen voor mijn doen eigenlijk redelijk kalm gebleven en heb gezegd dat ze voor meer informatie maar even naar de teamleider moest afstappen.

Ook ben ik zeer zeker in staat om, mocht zich ooit weer zo'n situatie voordoen, om met kind en al naar mn werk te gaan en haar bij die bewuste collega te droppen en zeggen: je vermaakt je wel he..ik moet werken!

Heel naar voor je man dat ze zo reageren, belachelijk. Wat iemand anders net ook al zei, laat ze maar lekker lullen. Hopen dat ie er verder geen problemen mee krijgt natuurlijk!

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    het is een wettelijk iets voor elke werknemer hetzelfde geregeld.
    is je kind ziek heb je er gewoon recht op.
    tuurlijk mag je er een vrije dag voor opnemen
    in mijn ogen zonde van mijn dagen
    je hebt er gewoon recht op!

19. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    dus jou baas is verantwoordelijk voor jou kind? ik vind het toch wat vreemd overkomen hoor. als jou kind ziek is moet jou baas dat maar betalen? volgens mij is dat verlof voor ernstige onverwachte dingen en niet voor een griepje.

20. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    bij ons is de eerste dag calamiteitenverlof, die dag moet je ook gebruiken om opvang te regelen voor de rest van de ziekzijn periode.

Vindt het belachelijk dat er zo gereageerd wordt hoor. Stel je man was zelf ziek geweest en had zich plots ziekgemeld hadden ze dan ook zo gereageerd?

Hij heeft er recht op, geen discussie over mogelijk

Deel Deze Pagina