cambridge versus herbalife

Discussie in 'De lounge' gestart door Nikkie80, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi hoi

    Wat is het verschil tussen Cambridge en Herbalife? Ik heb zelf Herbalife poeders, maar het afvallen schiet niet erg op..gaat zoo langzaam.

    Ik weet alleen van Cambridge dat je kan kiezen tussen 500 of 800 Kcal per dag.........

    Ervaringen met het verschil? En wat dan ook blijvend is. Niet dat als je stopt met het dieet het allemaal weer aan komt (natuurlijk wel gezond en met mate eten).

    xx Nikkie
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Als je zo'n crash-dieet doet, is het resultaat nooit blijvend. 500-800 kcal per dag is gewoon veel te weinig. Dus zodra je ermee stopt, slaat je lichaam elke calorie op en kom je razendsnel weer aan. En het kost je ook nog handen vol geld. Plus dat je het vaak gewoon niet volhoudt, doordat je veel te weinig binnenkrijgt en niks mag.

    Gewoon gezond, gevarieerd en regelmatig eten. Niet teveel suiker en vet, kleinere porties, water drinken en fruit eten als je trek hebt. En daarbij regelmatig bewegen/sporten. Dan kun je 0,5-1 kg per week afvallen. Ik heb er nu 16 kg af.

    Succes!
     
  3. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    Ik heb een dieet van herbalife gevolgd, alleen zónder herbalife producten!
    Het heet de: weight loss challange.
    Ze leren je hoe je beter en gezonder kan eten, zónder te crashen of apparte producten te gebruiken. Op deze site: weightlosschallenge Weight Loss Challenge! ongeacht welk afslankprogramma herbalife weightlosschallenge kun je kijken als je iets naar onderen scrolt, of ze deze cursus ook bij jou in de buurt geven.
    Ik heb er heel veel van geleerd.
    Ik stond 2e bij de cm's verlies, ben in 12 weken 90 cm kwijt geraakt!!!
    Terwijl je heel veel eet, het liefst 6/7 keer per dag.. en dan elke keer ook goed wat.
    De basis is: eiwit!! Vezels en fruit komen op de tweede plaats.
    Het is een hele gezonde levenstijl die zelfs na de 12 weken cursus makkelijk vol te houden is.
    Het mooie ervan is, is dat je vooral cm's verliest ipv alleen maar gewicht. Soms word je zelfs zwaarder, omdat je je spieren kweekt door de eiwitten en je vet word 'opgevreten'.
    Bij iedereen was super mooi resultaat, ik ben er tevreden over!
    Dus als ik heel eerlijk ben, geloof ik niet zo in die poedertjes, dat is leuk voor even.. maar niet om altijd mee bezig te zijn.
    Plus dat ik de poeders van herbalife rete duur vind.
    Weight care is net zo goed, ookal zeggen de consulentes van Herbalife van niet. ( zou veel meer suikers etc inzitten, maar ik heb ze naast elkaar gehouden )

    Heel verhaal, hopelijk is het een beetje duidelijk! ;)
    Succes!!
     
  4. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Klopt, een vriendin van me begeleid de weight loss challenge.. Het is wel 'gelinkt' aan Herbalife, maar je kan meedoen zonder Herbalife producten.. En ik moet zeggen, als ik de resultaten zie, moet het heel goed zijn.. In feite leer je hoe je gezond en gevarieerd moet eten..

    Op zich zijn de producten van Herbalife helemaal niet slecht, alleen is daarin de begeleiding van je coach heel belangrijk. Als je slecht begeleid word heb je weinig/minder resultaat.. Plus dat je MOET afbouwen en niet ineens stoppen, want dan ga je idd jojo-en.. Je betaald er idd wel wat voor, maar goed, het is maar net wat je er aan wil uitgeven natuurlijk..
     
  5. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Ben benieuwd waar je dit op basseerd?? Misschien je eigen ervaring hoor maar bij mijn oude werkgever heeft een hele groep vrouwen het cambridge dieet gedaan,1 daarvan is weer aangekomen. En de rest dus NIET. 1 collega is er zelfs 70 kilo mee afgevallen 3 jaar terug, en ze is nu nog steeds slank.

    Je bouwt op en bouwt af, en leert daardoor anders eten. En omdat je dus je normale eten weer opbouwd slaat je lichaam niet alles op wat je ineens begint te eten.

    Ben het met je eens dat het zwaar is, ik was 6 weken geleden ongeveer begonnen met cambridge 800, maar hield dit echt niet vol. Werd echt stront chagarijnig hiervan terwijl ik in de avond nog een maaltijd mocht eten. Ik hoef maar 4 kilo eraf dus ben gestopt en loop nu hard en zorg dat ik ongeveer 1500 calorieen binnen krijg op een dag.

    Maar niet iedereen komt dus weer aan naar een crash dieet, of het gezond is ook de vraag natuurlijk ;)
     
  6. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Zo dit is zeker NIET waar!!! Ik heb het cambridge dieet gedaan. En ben nu helemaal klaar en nog helemaal niks aangekomen. Of je weer aan komt ligt helemaal aan jezelf. Als jij je helemaal vol stopt dan kom je aan ja!

    Ik kan met vol lof praten over het cambridge dieet. Ik ben er 40 kilo door afgevallen. Ikzelf heb het de 500 CB gedaan. En viel de eerste week 4.5 kilo af. Daarna ongeveer elke week 1,5. Dit is wel variabel. Bij iedereen verschillend.
    In de shakes zitten alle vitamine en zo die je nodig hebt.
    Best wel een duur dieet. 2,35 per zakje. en die gebruik je 3 per dag.
    Ik moet zeggen ik heb me nooit beter gevoel dan toen ik dit ging gebruiken.
    Ja je valt veel af en iedereen roept maar ja komt meteen weer aan maar dat is dus echt niet zo. Kijk is op de site en zie hoeveel mensen er blijvend door afvallen!
     
  7. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    jada
    500-800 kcal is veel te weinig voor een vrouw.. weet zo niet hoeveel het ook alweer was, maar dit is te weinig.. Tuurlijk, je valt er wel van af en je kan idd op gewicht blijven, maar echt gezond is het niet..
     
  8. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    Het is idd wel gelinkt aan Herbalife en zo af en toe proberen ze wel wat te promoten, maar je bent absoluut niet verplicht om iets te kopen.
    Het is ook gewoon fijn dat je iedere week gemeten en gewogen word.
    Met elkaar erover kan praten en dat je ook echt lesstof krijgt.

    Je moet idd na het stoppen van de shakes etc stabiliseren, als je dat niet doet kom je zo weer aan.
    En je heb wel gelijk over een coach, anders word het niks.

    Een collega van mij gebruikt ook de Herbalife shakes via een andere collega en heeft dus geen coach.
    Wat doet mijn collega: Smorgens en smiddags een shake. Savonds gewoon eten.
    Dat is het enige, terwijl als je een coach hebt, die zal jou echt duidelijk maken dat je er nog meer naast moet eten en altijd tussendoor ook wat moet eten.
    Maar bij veel mensen gaat dat er niet in. Want je bent immers op dieet, 'en dan mag je niks'.
    Dat is de domste fout die heel veel mensen maken.

    Regelmaat in tijden en variatie met GEZOND eten en veel eiwitten is heel belangrijk.
     
  9. Mag ik vragen hoe lang je precies over die 40 kilo hebt gedaan? En nam je dan 3 shakes per dag (weet niet of cambridge met alleen maar shakes is).. Ik start maandag met de shakes van weight care, wil savonds wel gewoon 'normaal' eten.. Bij mij moet er ook zo'n 40 kilo vanaf (het liefst nog meer, maar laten we niet meteen overdrijven :p)..
     
  10. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Klinkt interessant Cambrigde. Maar is het een verschil met Herbalife?
     
  11. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat is nog een grote fout van mensen over Herbalife.. herbalife is geen dieet, maar kort gezegd gezonde voeding in een poedervorm..

    HBL is niet alleen om af te vallen trouwens, maar ook om stabiel te blijven of aan te komen (ja die zitten er ook tussen;))
    En de thee is lekker! is het enige wat ik gebruik van HBL haha..


    Ik denk dat het grootste verschil tussen deze twee producten de begeleiding is.. bij cambridge is geen begeleiding geloof ik? kan het verwarren met wat anders hoor.. maar bij cambridge word er bij mijn weten niet een dieet afgestemd op één persoon, maar doet iedereen eigenlijk hetzelfde.
     
  12. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Volgens mij is het rond de 2000-2200 calorien voor een vrouw.

    Gezond lijkt me ook niet hoor, heb wel eens op die site gelezen en de verhalen over de bijwerkingen liegen er niet om.
     
  13. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ja er kunnen flink wat bijwerkingen zijn als je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt.. vergelijk het maar als je eigenlijk moet eten en het niet kan op dat moment.. tenminste, ik kan flink gaan zweten en shaken als ik niet op tijd en genoeg eet:D
     
  14. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    ROeltje, haha! Ik vind de thee niet zo heel bijzonder. Ik had hem wel gekocht voor een paar euro in de winkel, maar voor de prijzen die hun er voor vragen!!! 50 euro voor een potje thee... Dan maar iets minder hard gaan ;).

    En idd, Herbalife is geen dieet , krijg het er bij mezelf alleen niet uit.
    Ik noemde de challange ook altijd: de dieetclub. :p
    Niet zo slim als ze juist van de term: dieten , af willen.
     
  15. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    haha ik ben verslaafd aan de thee.. Citroen voornamelijk :D
     
  16. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    het verschil tussen beide weet ik niet, heb nl geen herbalife gedaan dus dan kan ik daar niet over oordelen.

    maar heb begin dit jaar wel cb gedaan , ben er 9 kilo mee kwijt geraakt in een 2 en een halve maand, dus niet te snel!

    je krijgt idd te weinig kc binnen, maar wel alle voedingstoffen.
    cb mag je ook nooit langer dan 6 weken achter elkaar doen zonder 'bijvoeding', dus wat groente etc bij je avondmaal.
    dit staan in de wet genoteerd, je mag nooit langer dan een aantal weken achter elkaar een crashdieet volgen.
    geen grapje , staat echt in de wet.

    bij cb wordt je idd begeleidt met het weer opbouwen van een normaal eetpatroon en dat is heel fijn.

    hier eet ik weer volledig normaal, ik snoep wanneer ik wil en eet wat ik wil.
    dus ik zit echt niet aan de kipsalade etc.
    zit nu bv ook aan een zak cashewnoten met een paar glazen wijn.
    maar ik blijf op gewicht.

    of je aankomt of niet ligt niet aan het dieet maar aan jezelf.
    kan je maat houden, kan je soms een keer nee zeggen tegen een gebakje etc.

    maar nog even over cb, ik heb de 800 versie gedaan en dan niet gelet op de kc 'savonds, ivm de kinderen, en dit beviel echt heel goed.
    even 3 dagen ofzo doorbijten dat je echt niets ernaast neemt en dan gaat ie goed.
    hoeveel je afvalt ligt echt ook aan je overgewicht etc.
    ik hoefde maar 7 kilo , ben 167 en woog toen 74kilo, dus geen groot overgewicht, ik viel dus ook niet zo snel af. maar dat hoefde dus ook niet.

    ik zou zeggen ga op je gevoel af, maak evt een afspraak met consulentes en volg dan je gevoel!!

    groetjes joyce
     
  17. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Bij mij hoeft er ook "maar" 7 kg af. Dus echt snel zal het niet gaan ben ik bang. Ik heb nu contact opgenomen met een consulent. Ik krijg nog te horen wanneer ik terecht kan voor het intakegesprek!

    xx
     
  18. Shereen23

    Shereen23 Bekend lid

    1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Hoe kan je zo'n cambridge consulent vinden?
    En hoeveel kost t om elke keer bij zo'n consulent te komen?
    Ik wil ook beginnen met Cambridge maar weet er verder niet veel over dus lees ff mee.
     
  19. Tese

    Tese Niet meer actief

    Je betaald eenmalige inschrijfkosten en voor de rest is een consulent gratis. Je kan ze vinden op de site van het cambbridge dieet. Het dieet zelf ben je ongeveer 45 tot 50 euro per week aan kwijt maar dan heb je qua eten ook niets anders meer nodig.
     
  20. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ja klopt, via de site van Cambridge kun je een consulent vinden die dicht bij jou in de buurt woont. Ik heb nu een afspraak staan voor dinsdagavond en woensdag kan ik echt beginnen!!

    xx
     

Deel Deze Pagina