Camper huren

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door loetje, 21 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Hoi,
    Wij willen de laatste 2,5 week van de zomervakantie richting Noorwegen en Zweden op vakantie. In eerste instantie van plan hotelletjes en pensions te boeken op de route, maar mijn man bedacht dat een camper huren ook wel erg leuk zou zijn. Moest bij mij even indalen, maar des te meer ik er over nadenk, des te enthousiaster wordt ik ervan.

    Iemand tips waarop te letten en/of goede betrouwbare verhuur bedrijven aan te raden?
     
  2. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.204
    1.048
    113
    Wij hebben een camper gehuurd van particulieren via goboony. Is super goed verlopen, dus voor komend jaar hebben we er weer een daar geboekt. Maar dat moet je wel willen natuurlijk om niet via een verhuurbedrijf te huren maar via particulieren
     
  3. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Hou rekening met de benzinekosten. Wij hadden er een keer 1 gehuurd die slurpte echt benzine, niet normaal. Noorwegen en Zweden dat zijn flinke afstanden en bergen dus dat tikt al snel aan.

    Verder weet ik niet wat jullie gezinssamenstelling is maar kijk wat voor indeling qua slaapplaatsen jullie fijn lijkt. Wij hadden gehuurd via een particulier omdat dat goedkoper was, op zich ook helemaal prima hoor. Hou er wel ook rekening mee dat je de camper dan weer schoon gemaakt moet opleveren. (weet niet of dat via verhuurbedrijf ook zo is?)
     
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Wij hebben ook de eerste keer gehuurd van een particulier. Klein risico: als er iets mee gebeurt tijdens de voorafgaande huur, kan jouw vakantie misschien niet doorgaan. Bij een verhuurbedrijf is de kans groter dat er een oplossing voor gevonden kan worden, maar een particuliere verhuurder kan dit meestal niet.

    Let ook op het aantal kilometers dat je mag rijden. Vaak mag je bv 1000 km per week rijden en als je met rijdt moet je extra betalen. En let op de verzekering. Via een platform als Goboony is dat waarschijnlijk wel goed geregeld en bij een bedrijf natuurlijk ook.
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #5 Devilschase, 22 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2023
    Iig niet bij camperhuren.nl verschrikkelijk bedrijf. Wij kregen een telefoontje met de vraag of we een dag eerder de camper konden ophalen. Wij alles geregeld met werk, 90 km gereden, komen we daar. "oh sorry misverstand we hebben hem pas morgen" dus wij absoluut niet blij. Zegt ie " ja je hebt toch een mail gehad dat het een misverstand was offe? Ik zeg nou nee dus anders stond ik hier toch niet? En 2 min later kreeg ik ineens een mail dat het een misverstand was. Geen enkele compensatie, ja een gratis binnenschoonmaak.

    Had je geen reet aan want dat kon je gewoon kosteloos zelf doen en een schoonmaak moest je bijboeken en dat hadden we niet gedaan, dus we schoten er niks mee op. Ze noteren ook vooraf niet alle schade, dus alles heel goed bekeken en fotos gemaakt, en bij t terugbrengen checken ze werkelijk alles, elke kiertje, deurtje etc. Vreselijk.

    Wij hebben toen het jaar erna een camper gehuurd bij www.eencamperhuren.nl (anders dan bovenstaande dus)

    Prima prijzen en campers en km vrij. Wij waren in oktober 2019 850 euro voor een week kwijt.

    In oostenrijk afgelopen jaar waren we in 1 week ruim 700 euro aan diesel kwijt, dus hou daar echt rekening mee... In zweden en Denemarken viel dat nog enigzins mee want amper bergen in de gebieden waar wij waren.

    Ook de bootovertochten naar noorwegen zijn schreeeuwend duur.

    Als je met zn 2 gaat zou ik voor een grote buscamper gaan. Ideaal en je kan overal komen.

    En als je met kinderen gaat, kies dan voor een camper met stapelbed en een alkoof (vast bed boven de bestuurderscabine) wij hebben er 1 met een hefbed gehad, die trek je naar beneden, drama. Het wiebelt, als je hem weer omhoog wilt doen moet je de kussens en dekbed eraf halen, anders klikt ie niet vast etc.

    Hou er rekening mee dat je niet overal heenkan met een camper door smalle wegen of max hoogtes en als je ergens heen wil moet je altijd je hele camper meenemen. Wij zijn dat inmiddels gewend maar als je voor de 1e keer gaat kan dat wel tegenvallen. Met een buscamper valt dat dan weer mee.

    En in de zomervakantie zou ik gaan voor een camper met airco in woongedeelte. Het wordt anders echt snik en snikheet.

    Coster campers in Lelystad verhuurt prachtige campers met airco. Alles inclusief, km vrij etc.

    Oja en download de app Campercontact, ideaal om op de route campings incl info en fotos te vinden .
     
    rocketscience vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina