Campingbedje baby opmaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door TanjaK, 29 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    833
    639
    93
    Vrouw
    Hebben jullie een goede tip om een campingbedje op te maken? Er zit zo'n heel dun plastic bodem/matrasje in. Kan daar gewoon een hoeslaken om? Ik moet dan wel een paar gaten erin maken want er zitten banden aan waarmee je het aan het bedje kan vastmaken.
    Alvast bedankt!
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.423
    4.852
    113
    Vrouw
    Ik heb nog een extra matrasje voor in het campingbedje, is best klein langwerpig opgevouwen!
     
  3. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.600
    3.848
    113
    Ik zou er een extra matrasje bij doen. Een gewoon ledikantmatras past er in, maar er zijn ook speciale opvouwbare matrasjes voor campingbedjes. Voor een middagdutje kan zo'n dun ding wel, maar voor meer comfort zou ik wat anders er in leggen. Die kan je dan ook gewoon normaal opmaken.
     
  4. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Matrasje voor in camping bed is niet veilig.

    Hoeslaken kan vaak wel over het bijgeleverde dunne matrasje.
     
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik deed om het 'plankje' gewoon een hoeslaken. Zat wel een beetje los, maar prima te doen. Ik maakte het plankje trouwens nooit vast aan de onderkant.
    Overigens wordt een los matrasje afgeraden.
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Losse matrasjes worden afgeraden en onze jongste sliep met twee maanden echt prima op dat plankje. Laken omheen frutten. Dat hoeft niet mooi strak. Het is geen VT wonen.
     
  7. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    833
    639
    93
    Vrouw
    Dank jullie wel voor de tips. Ik dacht inderdaad ook dat een extra matrasje afgeraden werd. We gaan het proberen met alleen een hoeslaken erom, maar het blijft een gek idee om zo'n hummeltje met alleen een katoenen tussen laagje op plastic te leggen. Ik ben nu eenmaal een overbezorgde grootmoeder en wil alles veel beter doen dan ik het bij mijn eigen kind heb gedaan.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Kruimelmuis

    Kruimelmuis Bekend lid

    4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Waarom wordt een extra matrasje afgeraden?
     
  9. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Onze kindjes hebben beide veel in het campingbedje geslapen, gewoon met een hoeslaken om het dunne matrasje/plank. Ze hebben altijd prima geslapen.
     
  10. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    833
    639
    93
    Vrouw
    Zover ik het begrepen heb, kan het kind tussen het matras en de zijkant komen, omdat de zijkant meegeeft en als ze dan met het gezichtje tegen de matrasrand liggen bestaat er verstikkingsgevaar als het matrasje dikker is dan het meegeleverde matrasje. Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen,maar als je op "extra matras camping bedje risico" of "gevaar extra matras camping bedje" e.d. zoekt, zijn er verschillende sites die er melding van maken.
     
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Het lijkt niet comfortabel zo’n plankje, maar het gewicht is nog zo laag dat ze er prima op slapen.
     
  12. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.600
    3.848
    113
    Misschien dat er een aerosleep op past, dan is het toch wat zachter nog.
     
  13. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wij nemen altijd het eigen matras mee van thuis. Die van mij accepteerden zo'n dun matrasje niet en zo'n plaat lijkt me niet fijn liggen, zeker niet voor een iets oudere baby.
    Voordeel is dat ze steviger liggen en minder kans op verstikking, gewoon matras geeft een stuk minder mee. Fijne is dat je eigen beddengoed er om past.
    Nadeel: neemt extra ruimte in om mee te nemen.
     
  14. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    De matrasjes zijn niet veilig als het niet goed past. Dan kan een baby inderdaad tussen het matras en bodem komen.

    Wij hadden zo'n in 3 delen opklapbaar extra matrasje. Dat paste er perfect in en zonder ruimte ernaast en kon dus veilig gebruikt worden.

    Bijna het hele eerste sliepen ze gewoon in de kinderwagenbak, pas daarna incidenteel in een campingbedje.
     
  15. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Hier ook gewoon altijd gebruik gemaakt van zo’n in drie delen opvouwbaar matrasje hoor, en dat past goed in een standaard campingbedje. Als dat nou ook alweer onveilig is.... Ik maak het extra matrasje en dat dunne plaatding eronder altijd in 1 keer op, dus het hoeslaken zit om het geheel heen, geen naadjes of kiertjes meer.
     
  16. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wij hadden ook een matrasje er in. Maar ze was al wat ouder en ze sliep alleen maar in een camping bedje ivm hoofdbonken. Er zat eigenlijk geen ruimte tussen het bedje, het paste perfect. Ondanks het afgeraden werd kon ik haar niet op een simpel plankje laten slapen ruim een jaar.
     
  17. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Matrasje onveilig? Weer wat geleerd :roflmao: ik gebruik het al 3 jaar voor beide kinderen en ze leven nog. Nooit van gehoord dat het gevaarlijk zou zijn, het matrasje past perfect in het bedje. Vind het een beetje sneu om.ze op.die harde plank.te laten slapen
     
    EdN vindt dit leuk.
  18. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik heb overigens een hoeslaken die je helemaal om het matrasje heen doet en dicht richtst.
     
  19. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Sowieso een extra matrasje erin doen. Wat jij bedoelt is eigenlijk de bodem van het bedje, dat slaapt verschrikkelijk.

    Wij hadden een extra opvouwbaar matras met een gewone ledikant hoeslaken
     
  20. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat kan wel bij een pasgeboren baby, maar een maar iets grotere baby komt echt niet met zijn hoofd ertussen. Die extra matrasjes zijn ook heel dun.
    Plus dat het net van het campingbedje volledig doorademend is, is meermalen getest.
     

Deel Deze Pagina