campingbedje of travel cot??

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door 2de leg, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Vraagje, in juni, als de kleine meid dus net 4 maanden is, gaan wij een weekje naar België.
    En een halve maand daarna gaan we op vakantie naar Frankrijk.

    Nu ben ik me aan het oriënteren op een campingbedje.
    Maar die heb ik nog nooit nodig gehad.
    Nu zie ik dat die dingen niet zomaar standaard zijn.

    Ik wil sowieso eentje met vliegenhor.
    Maar is het handig om eentje met verhoging te nemen?
    Of is het handiger om zo een travel cot te nemen??
     
  2. Tannetje

    Tannetje Actief lid

    12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij hebben beide en moet zeggen dat wij sneller de travel cot pakken
     
  3. armande

    armande Fanatiek lid

    15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wij hebben een deryan, neemt minder plek in, is zo in en uitgeklapt, kunnen geen insecten inkomen, zonwerend en kan bv makkelijk mee naar het strand!
     
  4. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier ook deryan, wel meteen de peutervariant gekocht.

    Heb toen zelf een matrasje op maat gemaakt en daar ligt hij op in zn slaapzak.

    Als we nu op visite gaan pakken we makkelijker de travelcot, campingbedje blijft altijd staan. En je kunt het makkelijk als box en slaapplek buiten gebruiken.
     
  5. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik heb inmiddels een travel cot peuter via mp gekocht.
    Die is vandaag binnen gekomen.
    Ziet er pirma uit en we gaan hem zondag gelijk testen bij opa en oma.
    Als het helemaal bevalt hoef ik niet op zoek naar een campingbedje.
    Mijn moeder gaat even kijken of ze er iets van banden aan kan maken zodat ik hem in de vouwwagen vast kan zetten op het bed (om van het bed af rollen te voorkomen)
     
  6. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat hebben wij indertijd ook gedaan, nadat Jelle een keer met tent en al omgerold was. Gelukkig stond het tentje op de grond en kon hij er zelf om lachen... :D

    Op vakantie in een huisje hadden we gewoon met een stuk stevig touw gebruikt. Op de "hoeken"" van die van ons zaten lussen en dan daar doorheen het touw, dan het hele tentje zo dicht mogelijk tegen de muur gezet en dan het andere eind van het touw tussen het matras en de muur door aan de lattenbodem geknoopt. Was even friemelen, maar bleef goed zitten. En hij is niet omgevallen... :D
     
  7. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Inmiddels getest bij oma en opa.
    Super handig.
    Oma gaat banden maken aan de 4 lussen. Zo kunnen we hem in de vouwwagen op het bed zetten en elke hoek vastmaken aan een paal.
    En kan ze niet op de grond rollen.
     
  8. Teske1987

    Teske1987 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Blij om te lezen dat de travel cot hier bevalt. Ik heb hem ook via mp gekocht. Maar nog niet uit kunnen proberen.
     
  9. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nog een kleine aanvullig: Wat ik van de travelcot trouwens wel lastig vond is dat je er niet makkelijk dekens in kunt leggen. Je kindje moet zijn warmte echt uit een slaapzak halen. Jelle lag graag strak ingestopt in bed en dat gaat in de travelcot niet omdat het matrasje niet in het bedje ligt maar een soort van onder het bedje. En in het bedje is ook niet veilig, omdat je kindje er dan makkelijk onder kan komen, het is een heel flexibel ding.
     
  10. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wij hebben allebei en vrijwel nog nooit het campingbedje gebruikt. De Deryan tent gaat echt overal mee naartoe. Rondreizen door de tropen, naar een camping, naar hotels. Het is echt een perfect ding.

    En onder de dekens: ja dat lijkt me ook lastig. Onze dochter slaapt overigens in een 4 seizoenenzak, nog nooit onder dekens geslapen. Dat is ook een oplossing.
     
  11. Lovelygirl77

    28 dec 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook beide. De deryan hebben we afgelopen zomer er bij gekocht voor de oudste, zodat de jongste in de campingbedje kan. Maar de oudste vond het toen niks. Daarom gebruikt op het strand voor de jongste. Komende vakantie eens kijken wat we gaan doen. Voor bij opa en oma hoeven wij niks mee te slepen. Die hebben een bedje staan.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Wij kamperen altijd met een campingbedje..wij hebben nl geen vouwwagen of caravan maar een tent en hoe hoger van de grond hoe warmer..aangezien het in oostenrijk bv erg koud kan worden s nachts is zo'n grond tentje niet voldoende. Maar sowieso is hoger liggen fijner ivm kou en vocht.
     
  13. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben een Deryan Travel Cot én een campingbedje. Voor de oudste alleen de Deryan gebruikt, ideaal, iedereen aan te bevelen, maar begin op tijd met wennen en af en toe blijven doen. Bij de jongste gebruikten wij hem niet zo vaak en dat was sowieso geen gemakkelijke slaper, en ik kreeg haar er zo moeilijk in... Uiteindelijk voor mijn oppaskindjes een campingbed gekocht en dat eens geprobeerd, en jawel hoor, daar sliep ze zo in!

    Dus, misschien niet voor elk kindje geschikt, maar zeker het proberen waard want het scheelt je een bult ruimte en gesjouw!
     
  14. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ze slaapt straks in de vouwwagen 1,20 meter boven de grond in de Deryan, Tuc.
    Dus dat zit wel goed. Snap ook waarom jullie dan kiezen voor een campingbedje.

    Gentle, ze is een makkelijke slaper en heeft er al eens ingelegen en ook geslapen.
    Morgenavond gaan we weer testen.

    Daantje2011, dat is wel een goede tip van die slaapzak.
    Het kan zelfs in de zomer nog weleens koud worden in Frankrijk snachts
     
  15. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Wij hebben de travel cot gebruikt, tot ze een jaar of twee was. Ze paste er nog wel in, maar moet woelen rukte ze dat dekmatrasje steeds los en dan begon ze te huilen. Het inslapen ging daardoor heel moeizaam. Sindsdien ligt ze dus in een campingbedje, maar man, wat mis ik af en toe die travel cot! Hoewel wij een prima campingbedje hebben, is het een zwaar en log ding en het kost veel meer tijd om 'm op te zetten dan de travel cot. Ik denk dat je veel plezier gaat hebben van de travel cot! Ik zou inderdaad wel zorgen voor een dikke slaapzak.
     
  16. misa

    misa Niet meer actief

    Wij hebben beiden. Kinderen moeten er wel vanaf het begin aangewend zijn want anders kan het problemen opleveren. Het tentje is echt veel lichter en handiger..! We hebben wel de grote versie want die is langer te gebruiken!

    Je hebt gewoon simpele campingbedjes. Met verhoging zou ik niet meer doen, kan je niet lang gebruiken volgens mij. En met een vliegennet er overheen lijkt me ook gevaarlijk dichtbij.
    Dus gewoon een goedkope, werken prima hoor! Tweedehands ook veel te vinden.
    Oja in de folder van de trekpleister zag ik een vliegennet voor campingbedjes in de aanbieding..!
     

Deel Deze Pagina