Campingbedje

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Nova1986, 16 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova1986

    Nova1986 Actief lid

    25 mei 2020
    223
    83
    28
    Vrouw
    Wist niet goed waar deze vraag te plaatsen, hoop dat het hier oké is...

    Ik zie bij de Prenatal dat ze deze week korting hebben op campingbedjes, nu hebben wij er een nodig (voor logeren, en dat ze even kan slapen als we ergens wat langer op visite zijn).
    Iemand ervaring met deze?
    https://www.prenatal.nl/slapen-en-thuis/slapen/campingbedden/prenatal-campingbed-basis-1055500020.html?dwvar_1055500020_kleurnaam_60=Grey&cgid=276#srule=MeestVerkocht_sortering&start=1&sz=48

    Vind het echt slecht dat er bij Prenatal geen mogelijkheid is om een review bij een product achter te laten..

    Hoor graag!
     
  2. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Die heb ik hier. Niks mis mee, is een prima bed. Het is even uitvogelen met in elkaar zetten, maar als je weet dat de bodem pas als laatst naar buiten mag vrij simpel.

    Enige punt vind ik het matras, dat is er niet standaard bij, zonder is eigenlijk niet mogelijk.
     
    Nova1986 vindt dit leuk.
  3. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.440
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Mijn schoonzus had die van prenatal en vond het echt een onding qua opzetten. Toen heeft ze campingbedje van baby Bjorn gekocht welke ik heb overgenomen en dit is letterlijk een pop- up bedje. Je vouwt De poten uit en matras erin, klaar. Zelf ben ik niet zo handig dus deze is echt ideaal. Ook als die compleet opgevouwen is, is de tas klein van formaat en staat ook nergens in de weg omdat ie makkelijk op te bergen is.
    Het enige wat ik weer van de baby Bjorn vindt is dat t matrasje vrij dun is.
     
    Nova1986 vindt dit leuk.
  4. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Volgens mij is zo'n dun matras bij bijna alle campingbedjes. Het heeft geloof ik te maken met de rand, het gaas waar je door heen kunt ademen begint bij de meeste bedjes pas na een niet lucht doorlatende rand. Als je dan een dik matras er in legt kunnen ze zich in de spleet draaien en geen lucht meer krijgen. Je ziet die dunne matrasje ook vaak bij co-sleepers, omdat ook daar die rand vrij hoog begint. Maar ik vind dat ook een nadeel, lijkt mij niet comfortabel liggen.
     
    Nova1986 vindt dit leuk.
  5. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Het opzetten is inderdaad niet zo eenvoudig maar als je een paar keer oefent is het goed te doen.
    Het matrasje is eigenlijk een plankje dat is vier delen is verdeeld en met plastic bekleed.
    Er wordt aangeraden om geen extra matrasjes in een campingbedje te doen, maar omdat het alleen voor af en toe middagslaapjes was, heb ik er boven op het bodemmatras een matrasje van Ikea (Pelleplut 19 euro, 60x120) in gedaan en die past goed. We keken wel steeds of ze nog goed lag en ademde (het bedje stond in de huiskamer).
    Het is wel een grote tas en als je auto klein is past het waarschijnlijk niet samen met een kinderwagen in de achterbak. Als je er dan ook nog een opgerold matrasje bij moet doen wordt het nog moeilijker. In onze auto pastte of de kinderwagen, of het campingbedje.
    Het hangt er ook een beetje vanaf hoe groot je kindje nu is. Als ik het me goed kan herinneren is het campingbedje geschikt tot 15 kilo.
    De consumentenbond heeft het bedje getest, maar je moet wel lid zijn om de resultaten te bekijken


    Het babybjorn bedje, dat hier genoemd wordt, is handiger, maar ook een stuk duurder en je moet wel lang zijn om de baby zonder rugproblemen in en uit het bedje te halen. Voordeel is dat het ook als box gebruikt kan worden als je op visite bent en het matrasje beter is dan dat van Prenatal. Te gebruiken tot ongeveer 3 jaar (als de peuter eruit kan klimmen)
    https://www.prenatal.nl/samen-eropuit/babybjorn-campingbed-light-0831610013.html
    Het matras is geen standaard maat, dus moet je het doen met het matrasje dat erin zit
    afmetingen in tas: 49 x 60 x 14 cm

    Als je een bewegelijk kindje hebt is het oppassen met het gaas. Onze kleine heeft zich toen ze 4 maanden was twee keer tot bloedens opengehaald aan het gaas, door er met de voetjes langs te schoppen.
     
    Nova1986 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina