Campings en Kamperentopic

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Youtan, 23 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Om even weg te dromen, te fantaseren, tips, do’s en don’ts... En verder alles wat met kamperen te maken heeft kunnen we hier kwijt. Ik vind het altijd heerlijk om te lezen wie welke tent heeft en welke caravan, wat mensen handig vinden en wat niet. En natuurlijk: welke pareltjes van campings we elkaar kunnen aanraden!
    Van de Bella Italië’s tot de boerencampings!

    Wat zijn jullie plannen voor de zomer? (Ook al kunnen deze nog 30x veranderen, net zoals bij ons altijd:))
     
  2. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Aanraders als je van grote familie camping houdt;

    1. sanguli Salou
    2. Union lido
    3. Pra delle torri
    4. Bella italia (lees hele slechte recensies maar wij vonden het altijd erg leuk. Zijn nu een paar jaar niet meer geweest, maar gaan hopelijk in mei weer. De andere campings zijn wel veel luxer overigens)
     
    Youtan vindt dit leuk.
  3. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    @lovemy2kids hoe kamperen jullie? Huren jullie of hebben jullie een eigen tent/caravan?

    Persoonlijk hou ik helemaal niet van de grote campings, maar wij zijn vorig jaar op De Leistert geweest in Roggel en mijn dochter had het daar zo fantastisch, dat ik er wel meer voor open sta.

    Mijn absolute favoriete campings in Europa zijn:
    1. Sportcamp Rio Vantone aan het Idromeer in Italië. En dan een waterplaats, heel de dag uitzicht op het prachtige meer. Surfschool erbij en mijn sup mee.
    2. Peterbauernhof in Sankt Andra im Lungau, wij noemen het ‘de ezeltjescamping’. Een camping met zo’n 30 plekken, bij een boerderij met ezels, alpaca’s, pony’s, schapen. Vuurplaats waar iedere avond marshmallows geroosterd worden en een heerlijke omgeving.

    Wij hebben een eigen caravan, met voortent, twee verschillende. In NL gebruiken we de grote met luifel en als we door Europa trekken hebben wij een kleinere opblaasbare Kampa voortent. Heerlijk zo zonder stokken!
     
    Athina vindt dit leuk.
  4. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    wij willen graag een eigen caravan, want vind de prijzen behoorlijk de pan uit lopen.
    Echter moeten we dan ook een nieuwe auto en beide zit momenteel niet in het budget.
    Momenteel huren we een stacaravan per plekke.
    Wel hebben we in de meivakantie een safaritent gehuurd. Kunnen we alvast eens kijken hoe dat bevalt, afwasje doen en douchen etc in toiletgebouw!
     
    Youtan vindt dit leuk.
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Deze heb ik al heel vaak voorbij zien komen als ik op zoek ga naar campings in Oostenrijk. Het lijkt mij een heerlijke camping! Wij kijken vaak pas op het laatste moment waar we heen gaan en deze camping was tot nu toe altijd al vol...

    Mijn leukste campings (in willekeurige volgorde):
    - Le pianacce (Castagneto Carducci)
    - Du'parc (Lazise). Ervaring uit het voorseizoen, hoofdseizoen en Gardameer vind ik geen goede combi
    - Rosselba le palme (Portoferraio Elba)

    Een goede camping is voor mij een camping die niet mega groot is of waarbij je niet merkt dat je op een mega camping staat. Een zwembad vind ik voor de jongens vaak wel een must. En voor ons een leuke omgeving, zodat we leuke uitstapjes kunnen maken. Vaak is het een hele zoektocht om wat te vinden.

    Wij kamperen met onze tent en boeken lastminute of gaan op de bonnefooi. Een weekje ergens staan en dan gaan we weer verder. En we zijn wel mooi weer kampeerders :D
     
  6. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Mijn favoriete onderwerp vakanties! :p

    Wij hebben al jaren een eigen caravan. Beste investering ooit. :D Dit jaar een nieuwe voortent met luifel gekocht. Nu hebben we zoveel meer ruimte en privacy omdat we nu dus wel gordijntjes in de voortent kunnen hangen.

    Normaal gaan we altijd naar het buitenland in de zomer. Afgelopen zomer had corona roet in het eten gegooid en zijn we 2 weken naar de Leistert gegaan. Super leuk vakantie gehad, en geluk gehad met het weer, maar onze keuze is het niet om in de zomervakantie in Nederland te kamperen.

    Zomer 2021 gaan we gewoon weer stug proberen om naar het buitenland te gaan. We willen naar Italië gaan en dit keer naar de Adriatische kust bij Venetië in de buurt.

    Ik hou van Italië. Vooral het Gardameer en de Toscane.
    Aanraders campings in Italie:
    - Park Albatros
    - Norcenni Girasole Club
    - Camping Weekend

    In Frankrijk vond ik Serginan Plage fantastisch!

    In de meivakantie gaan we in ons eigen land eens kijken wat de Zandstuve te bieden heeft. :thumup:
     
  7. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    Wij zijn begonnen met een tentje, daarna een grote (vergelijkbaar met de Obelink Miami), daarna een klein caravannetje een Caravalair Bamba 390. En nu dan onze eigen nieuwe caravan. Is wel echte luxe hoor, eigen spullen, eigen toilet, keukentje erin en een zithoek.
    De safaritenten vind ik er ook altijd superleuk uitzien hoor.
     
  8. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    #8 Youtan, 23 dec 2020
    Laatst bewerkt: 23 dec 2020
    @Feye De Ezeltjescamping is wel echt een aanrader! Dan maar een keer eerder boeken ;) Wij gaan (waarschijnlijk) aankomende zomer ook weer een weekje.

    @Kleintjjuh De Zandstuve is ook zo leuk! Daar zijn wij ook 2x geweest.
     
    Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  9. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.500
    2.393
    113
    Wij hebben een caravelair bamba de luxe 416 met een grote voortent en luifel. Tot nu toe kamperen we alleen in Nederland. We zijn niet zulke helden met ver rijden. (wij op de wegen niet en de kinderen zijn heel snel wagenziek). Ik zou wel graag een keer naar Oostenrijk willen.

    Onze favoriete camping is by far De Paal in Bergeijk. (we gaan voor de 5e keer)
    Zandstuve was ook leuk en Krieghuusbelten in Raalte heeft ons aangenaam verrast. De laatste is een kleine camping en we hadden twee weken baggerweer, maar toch hebben we ons goed vermaakt.
     
  10. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Top! Ben wel al een keer op de sprookjescamping geweest maar hoor inderdaad ook goede verhalen over De Zandstuve.
     
  11. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Oehh De Paal. Ook al zo'n gave camping inderdaad. Zijn we een aantal jaar geleden in september geweest. We hadden niet zo mooi weer, maar we hebben ons super goed vermaakt
     
  12. aapje79

    aapje79 Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    Wij kamperen ook al jaren. We zijn begonnen met een vouwwagen en we hebben nu onze tweede caravan. Een oude hobby. Voor ons prima. We gaan altijd naar het buitenland(behalve afgelopen zomer), dan leven we toch altijd buiten.
    Afgelopen zomer 2 weken in zeeland geweest bij camping de vogel. Prima camping, maar omgeving weinig te beleven en een week bij ons in de buurt camping de twee bruggen. Dat is wel een mooie camping.
    We zijn fan van Spanje. We zijn 6 keer op mas san josep geweest, 1 x el delfin, 1 x castell montgri en 1 x la torre del sol. Voor volgend jaar hebben we weer la torre del sol geboekt en dan willen we de caravan ook in spanje laten staan.
    We zijn ook 2 in kroatie geweest. Camping bijela uvala en oliva.
    In Frankrijk op le pommier en nog 1 waarvan ik de naam even niet meer weet.
    1 x italie op ca savio.
     
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Wij kamperen met een tent. En we zijn vooral fan van Frankrijk. We boeken meestal een beetje medium size campings. Met wel een zwembadje of zwemmeer bij de camping maar niet te veel en te vol qua animatie en Faciliteiten. Frankrijk heeft voor ons alles, van prachtige bergen tot stranden, lekker eten. Ongereptheid maar ook prima winkels etc.
    Afgelopen zomer zijn we ook weer naar frankrijk geweest en in nederland, op een mega grote camping. Omdat verder alles al vol was. Het was niet mijn vakantie, veel te druk. Te vol, te veel van alles. Fietsen waren allemaal al verhuurd, zo druk dat er soms een rij van 30 min. Was om te douchen of je vaat te wassen. Nu was het ook 40 graden die week, dat was aan de ene kant prima, maar aan de andere kant doe je dan ook niet veel omdat alles te heet was.
     
  14. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Voor campings in Frankrijk ben ik wel fan van Www.flowercampings.com

    als het kan willen we dit jaar een rondje door de alpen doen, dus als mensen leuke campings in (vooralberg/tyrol/salzburg/karintie)oostenrijk, noord italie (Noord regios,Dolemieten/rond de stelvio/aostadal, niet gardameer) en Zwitserland (zuid kant, graubunden/tecino/willis)weten?! Let me know!!
     
    Youtan vindt dit leuk.
  15. Soofje

    Soofje Actief lid

    6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook fan van Frankrijk. Hebben een hele leuke vakantie gehad op camping la Pelonie, in de dordogne. Leuke omgeving, veel te doen.
    Niet super grote camping, maar wel een leuk zwembad met glijbanen en leuke speeltuin.
    Ook de RCN camping in La muy vonden wij erg leuk. Heerlijk weer, mooi zwembad...
     
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hebben een caravan; een Elddis Shadowline van 4.30 - met een kopkeuken. Ik vind het wel leuk dat we niet de standaard middenkeuken hebben ;) maar qua laden is de kopkeuken niet zo handig helaas. Verder is hij top. Voor ons hoeft het ook écht niet groter. Ook de tent is niet standaard ; wij hebben een boogtent zeg maar; een unico verona volgens mij.

    Onze favoriete camping: Domaine des messires in de Vogezen- een charme camping zó mooi gelegen!
    Vakantie land; tja luxemburg blijft prachtig. Maar vorig jaar zijn we naar de franse noord kust geweest en dat was óók geweldig.
    Daar kennis gemaakt met de Flower campings - dat was gezellig. Soort campings waar wij van houden.
    Sandaya was ons te massaal en te frans.

    In Nederland gaan we graag naar RCN - goede prijs en veel animatie - ook voor de pubers is er nog wel genoeg te doen.

    Komend jaar staat RCN in Frankrijk op de planning.... en dus nog een bezoekje aan de franse Noordkust..

    Maar ik moet zeggen dat die ezeltjes camping me ook wel aantrekt.

    Wij zijn echter wel rondtrekkers - maar ver rijden is niet zo ons ding. 600 km op een dag met de caravan? Vér zat...

    Oostenrijk lijkt me dus wel mooi - maar een beetje spannend in de bergen - en vooral vér :( !
     
  17. Soofje

    Soofje Actief lid

    6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    Voor dit jaar weten we het nog niet.
    Wij hebben afgelopen oktober een nieuwe caravan gekocht; adria altea 472 PU. als alles meezit komt hij begin mei uit de fabriek.
    we twijfelen nog tussen een combi van langue doc en pyreneen of tjechie. En ook Italie trekt wel.
    Afgelopen zomer 3 weken in Nederland gekampeerd, en vrij slecht weer gehad.. dus wil denk ik toch een beetje zon garantie...al weet je dat ook nooit zeker...
    lastig hoor...luxe probleem...
     
  18. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    #18 Youtan, 24 dec 2020
    Laatst bewerkt: 24 dec 2020

    Wij reizen ook rond. Meestal 3 a 4 plekken of zelfs landen in 4a5 weken.
    Alleen aankomend jaar nog een beetje voorzichtig denk ik. Ons oorspronkelijke plan was Frankrijk (Bretagne, ergens kust) en dan door naar Noord Spanje. Maar we gaan kiezen voor rust en ruimte, Oostenrijk dus. Voor nu denk ik 1 week ezeltjescamping, 1 week camping Hell en 2 weken Wolfergurlt (met Spa ;)).

    Wij hebben een Caravalair family 476 uit 2018 met een Kampa opblaasbare voortent. Zal zo een foto opzoeken van de ‘echte’ voortent en de opblaasbare.
     
  19. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Leuk!

    Camping Ackersteate en Julianahoeve in Nederland
    Oostenrijk gaan we altijd naar Mayerhoven, naar camping Mayerhoven. Stelt niet veel voor, maar super fijn sanitair, leuk restaurant en verder gaan we er toch op uit :)
     
  20. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    470FB878-5938-4072-83C9-BE8A2F1AC1D0.jpeg

    Linksboven: De ‘echte’ voortent (De Leistert)
    Rechtsboven: Kampa opblaasbare voortent(je) (camping grubhof)
    Onder: het Idromeer, het mooiste plekje! (RIO Vantone)
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina