Carpaal Tunnelsyndroom?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Babs2, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs2

    Babs2 Actief lid

    6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    In de laatste twee weken van mijn zwangerschap kreeg ik last van dove vingertoppen. (linkerhand) Nu ik bevallen ben heb ik behoorlijk pijn in mijn pols. Nu heb ik van mijn vk begrepen dat het w.s. Carpaal Tunnelsyndroom is. De vingertoppen van mijn re.hand zijn nu ookal twee dagen doof. Zal ik het nu ook in die pols krijgen? En hoelang gaat het duren voordat die pijn weer verdwenen is? Is er iemand die deze klachten herkend? En mij er misschien iets meer over vertellen kan?

    Groetjes Barbara. :(
     
  2. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    ik kan iemand die het ook heeft gehad maar die was niet zwanger trouwens.
    het was mijn man namelijk.
    hij is aan bijde polsen geopereerd om van de pijn af te komen.
    dit is misschien niet het antwoord waar je op zit te wachten maar dat is volgens mij het enige wat helpt.
    het was bij hem op een gegeven moment zo erg dat hij nog geen ijsje kon vast houden om het zo maar te zeggen.

    ik wens je heel veel sterkte en neem na het weekend eens contact op met je ha.

    groetjes sandra
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gaat vanzelf over, komt door t extra vocht wat je vast houdt van de zwangerschap. Had dit ook, is nu weg dus..
     
  4. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hangt er vanaf waardoor het komt, ik ben ook 2x geoppereerd, maar had chronische CTS (dus niet door extra vocht of zo). Polsbeschermers (van skaten) dragen helpt, vooral 's nachts.
     
  5. Babs2

    Babs2 Actief lid

    6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    Ik vind het wel toevallig dat ik er net tijdens mijn zwangerschap en nu erna last van heb. Patroeschka, hoelang heeft het bij jou geduurd?

    Babs.
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Weet ik niet meer precies, maar volgens mij rond de 3 a 4 maanden ofzo..
     
  7. ilonaw

    ilonaw Actief lid

    6 jul 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    Ik heb er nu ook last van.Het kan dus ook zijn dat het niet overgaat na de bevalling.En dan moet je een operatie ondergaan.ik heb dit vorige week nagevraagd aan mijn verloskundige.
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik heb het gekregen ong 4 weken voor de bevalling. toen een spalk gekregen voor de pijn, maar het dove gevoel bleef.
    N de bevalling heb ik er zeker nog 6 weken last van gehad.

    Ik vond het erg vervelend bij borstvoeding, wantr je handen deden zo'n zeer op een gegeven moment na een kwartier voedden.

    maar het gaat over :D
     
  9. Babs2

    Babs2 Actief lid

    6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    Ik wacht het maar gewoon af. Kan ook niet zeggen dat de pijn in mijn pols erger wordt. 's Nachts en 's morgens is de pijn het hevigst.
    Bedankt voor jullie reacties meiden.

    Groetjes Babs.
     
  10. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij mij deed t geen pijn, maar had gewoon geen gevoel meer in 2 vingers..
     
  11. Moontje78

    Moontje78 Actief lid

    6 feb 2007
    137
    0
    0
    Ik kreeg het CTS rond de 32e zwangerschaps week.Ik ben kapster en ik had er echt zoveel last van dat ik soms stond te huilen in de keuken vd pijn.Heb toen met braces geslapen (ging iets beter) en zoveel mogelijk werk met mn vingers en polsen vermeden!Ná de bevalling heb ik het nog 4 maanden gehad,toen ik stopte met vloeien stopte ook "de slapende handen"zoals ik t noemde!

    Het heeft te maken met de zwangerschapshormonen,meestal krijgen vrouwen t door zwangerschap of overgang!Het blijkt dat als je t in je zwangerschap het gehad je t ook in de overgang kunt krijgen maar dan kun je je er aan laten opereren omdat de overgang iets langer duurt!
    In 9 van de 10 gevallen gaat t over!
    Succes!
     
  12. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    @ Moontje: in 9 van de 10 gevallen gaat het idd over, als het door zwangerschap of overgang komt. Maar CTS kan eveneens een aangeboren afwijking zijn waardoor een operatie bijna altijd noodzakelijk is, zeker in de ernstige vorm. Bij de dames hier is het natuurlijk wel allemaal zwangerschapsgebonden (alle geluk ;)), maar ik wil het er maar even bijzetten omdat CTS een veel grotere en ernstigere aandoening is dan de zwangerschapsvariant en mensen die informatie opzoeken mogelijk verkeerd geïnformeerd worden en denken dat het vanzelf zal overgaan.
     
  13. Moontje78

    Moontje78 Actief lid

    6 feb 2007
    137
    0
    0
    Moet 4 weken zij natuurlijk!
     
  14. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Op het forum: zwanger, staat ook een bericht over dit onderwerp.

    Groeten van Friezin
     
  15. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Toevallig heb ik vanmorgen een topic hierover geopend ;)
    Ik heb het ook, ik krijg fysio en als dat niet helpt een spalk.
    Het is oa een zwangerschapskwaal, maar begreep dat jij al bevallen bent?
    Mijn HA zei dat het na de bevalling over gaat :( ...

    Hier een link naar mijn topic:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=57573

    jessica
     
  16. Babs2

    Babs2 Actief lid

    6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    Ja, dat heb ik ook begrepen. 6 Weken na de bevalling is mij verteld.
     
  17. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ik heb het ook. Heel lastig want je kan weinig met die hand.
    Mijn Vk zegt dat het bijna altijd overgaat na de bevalling maar heel soms niet. Ik ga maar uit van het eerste. Zorgen maken kan daarna nog altijd.
     
  18. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Mijn verloskundige zei dat ik niet moest denken dat het snel over kan gaan. Er kan wel eens een tijdje over heen gaan voordat je weer een normaal gevoel in je handen hebt.

    Groeten van Friezin
     
  19. Babs2

    Babs2 Actief lid

    6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    Ik ben nu bijna 6weken verder en kan niet zeggen dat er al veel verbetering inzit.. Ook de vingers van mijn andere hand zijn nog steeds doof. Het zal wel wat langer gaan duren.

    Babs.
     

Deel Deze Pagina