Carpale Tunnel Syndroom (CTS)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jessica24, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Wie heeft hier nog meer last van?
    Het is een van de zwangerschaps kwalen, anders zou je er voor geopereerd worden.

    Ik krijg nu fysio en ben benieuwd of het helpt, anders krijg ik een spalk. ik heb even gegoogeld:

    Wat is een carpaaltunnel syndroom (CTS)?

    Carpale tunnel syndroom openbaart zich door een reeks vergelijkbare symptomen. De waarschuwingssignalen zijn pijn (soms heel hevig), gevoelloosheid, stijfheid, een tintelend of branderig gevoel, verlies van kracht in handen en vingers, maar ook slapeloosheid door het veroorzaakte ongemak. Als u deze klachten herkent, raadpleeg dan uw arts. Hij/zij kan u doorverwijzen naar een fysiotherapeut, die beschikt over een Phystrac tractieapparaat, waarmee uw klachten behandeld kunnen worden. De Phystrac is een apparaat, dat speciaal ontwikkeld is voor een behandeling van patiënten met carpaaltunnel syndroom gevallen zeer effectief is.

    jessica
     
  2. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Heb hier sinds een paar weken ook echt last van en wordt met de dag erger. Schijnt ook te komen door het vocht in de gewrichten.
    Vk vertelde dat ik spalken kon laten maken om snachts mee te slapen. Het schijn na de bevalling echt weer weg te gaan.
    Ik wacht nu dus maar echt tot de bevalling!
     
  3. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik heb het in mijn zwangerschap ook gehad, m.n tintelingen, continu gevoel van slapende handen....

    vooral 's nachts was het erg.....hield continu handen omhoog (hielp niets hoor...maar goed je doet al eens wat)
    Hield ook veel vocht vast.

    Toen Britt geboren was dacht ik er gelijk vanaf te zijn....maar helaas, heeft nog wel een maand of 2,3 aangehouden. Hield eigenlijk op zodra ik mijn eigen ringen weer om kon en dus ook alle vocht kwijt was.

    Het is een vervelend kwaaltje...
     
  4. friezin

    friezin Bekend lid

    4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hoi

    Volgens mij kreeg ik er in de 6de/7de van mijn zwangerschap last van.
    's ochtends werd ik wakker met een rechterhand die tintelde: net alsof ik er opgeslapen had....maar de tinteling ging niet weg.

    Mijn man zei: dat heeft mijn moeder ook gehad. Dus ik heb haar erna gevraagd en zij zei dus dat het het Carpaal Tunnel Syndroom heette.

    Overdag heb ik er dus ook last van. In het begin had ik ook pijn in het onderste gedeelte van mijn arm. Gelukkig gaat dat beter.
    Maar.....nu krijg ik ook al last van mijn linkerhand :(
    Eerst kreeg ik last van mijn ringvinger: als ik deze 's ochtends krom heb, krijg ik hem met moeite recht! Nu heb ik 's ochtends twee handen, waarvan de vingers dik en stijf aanvoelen.
    Tot nu toe valt het nog mee met mijn linkerhand, maar hij tintelt steeds meer.

    Volgens mijn verloskundige helpt het als je pols 's nachts recht blijft en niet knikt.
    Hij raadde mij een skatehandschoen aan.
    Nou dit heb ik geprobeerd, maar dat slaapt dus echt niet.
    Ook kreeg ik van hem de tip om voor het slapen gaan wisselbaden te doen: dus warme straal, koude straal. Dit voelt wel heel prettig.

    Ik krijg er geen fysio voor.
    Na de zwangerschap moet het langzamerhand over gaan.
    Nou daar hopen we dan maar op.

    Groeten van Friezin
     
  5. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Had het bij mijn eerste ook eenigzins, hield toen ontzettend veel vocht vast, maar het is nu veeeeel erger.

    Hopelijk is het na de bevalling indd weg...
    Indd is het 's nachts het ergst :(

    jessica
     
  6. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Heb net bij het kruidvat een polsband gekocht, kijken of dat ook eenigzins helpt...
    Want lijkt wel of het steeds erger wordt :(

    jessica
     
  7. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Heb er bij m'n eerste zwangerschap ook last van gehad. Het ging na de bevalling weer over. Mijn verloskundige wilde er geen spalk voor laten aanmeten. Even afwachten of het nu ook weer komt. De voortekenen zijn er al wel naar. Al weer slapende handen.
     
  8. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    jee Inez zo vroeg al :( voel met je mee meis!
    heb sinds gisteren een polsband gekocht bij kruitvat van hansaplast, en het is :thumup: het helpt echt.
    Vooral 's nachts...
    Probeer het, baat het niet dan schaat het niet!

    jessica
     

Deel Deze Pagina