Carrière switch, hulp voorbereiden gesprek

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Panter, 13 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gesolliciteerd naar een andere baan.
    Ik werk nu als verpleegkundige in de wijk, maar de wisselende diensten, weekenden en feestdagen werken begint ten koste te gaan van mijn gezin.
    Door de uitstroom van collega's en het hoge ziekte verzuim is het werken steeds zwaarder geworden. Vele extra diensten, volgeplande routes en soms 9 weekenden achter elkaar werken krijgen zijn weerslag op mijn huwelijk.

    Gisteren heb ik gesolliciteerd voor een functie als pedagogisch medewerker bij een grote organisatie. Ik heb om 23u in de avond mijn sollicitatie verstuurd en vanmorgen half 10 een uitnodiging voor gesprek gekregen. Dit gesprek is volgende week gepland.

    In het verleden heb ik op een crèche gewerkt, maar dit is al 16 jaar geleden.
    Ik wil me graag goed voorbereiden op dit gesprek, het is natuurlijk een compleet andere baan dan verpleegkundige.
    Ik heb het pedagogisch beleid van de organisatie al gelezen en locaties opgezocht. Mijn zoon gaat ook naar de bso van deze organisatie, en het gesprek is op diezelfde plek. Enorm spannend vind ik het.

    Iemand tips wat ik nog meer kan doen ter voorbereiding? Wat zou ik voor vragen kunnen verwachten?
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Wat vindt jij belangrijk in de zorg voor de kinderen?
    Hoe ga je met de ouders om?
    Wat doe je in / hoe ga je om met bepaalde situaties (verzin zelf een paar casussen)?
    Wat is je motivatie?
    Wat zijn je sterke en zwakke punten? Wat zijn je leer/aandacht punten?
    Hoe functioneer je in een team en hoe ga je om met feedback?
    Wat breng jij mee naar ons?
    Waar zie je zelf over 5 / 10 jaar?