CBD olie

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Sonjahh, 4 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sonjahh

    Sonjahh Lid

    11 okt 2016
    76
    15
    8
    Heeft iemand al eens CBD olie gebruikt? Zo ja, waarvoor en helpt het?

    Mijn 11 jarige zoon heeft een angststoornis. Ik zit te denken om hem CBD olie te geven als er spannende of nieuwe dingen in aantocht zijn. Ergens op visite gaan vind hij bijvoorbeeld al spannend, of gewoon een simpel bioscoop bezoek is al een uitdaging voor hem.
    Misschien dat hij iets rustiger wordt van die CBD olie.
     
  2. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Ik zou mijn kinderen geen cbd olie geven. Misschien ben ik niet goed geïnformeerd, maar dat lijkt me niet echt goed voor een kind.
    Als je zoon een angststoornis heeft zou ik hulp inroepen om hem te leren omgaan met de stoornis en niet door met allerlei middelen te experimenten.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  3. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb ernaar gekeken toen ik medicatie overwoog voor mijn oudste zoon ivm zeer grote prikkelgevoeligheid door zijn autisme.

    Uiteindelijk toch gekozen voor medicatie onder begeleiding van een psychiater.

    Reden was dat ik cbd olie geen risicoloze olie vind en dat niet op eigen houtje wilde gaan toedienen.

    Ook zijn de lange termijn effecten van cbd olie op kinderen nog onvoldoende onderzocht, weer een reden dat ik het niet zonder medische begeleiding wilde doen.

    Nu zijn er echt wel situaties waarin ik het wel zou overwegen, maar zeker niet zonder eerst met een huisarts/psychiater overlegd te hebben wat de mogelijkheden zijn binnen een reguliere medische behandeling.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.779
    113
    Krijgt hij daar al begeleiding door? Anders zou ik de vraag daar stellen of anders de huisarts. Het lijkt me voor hem beter om echte handvaten te krijgen.
     
  5. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Ik zou daar hulp voor zoeken. ( Als hij die nog niet heeft).
    Op jongere leeftijd kan dat nog heel effectief bij angststoornissen zijn weet ik uit ervaring met onze dochter.

    Zou echt geen cdb olie gaan proberen bij een kind.
     

Deel Deze Pagina