CD 59

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beay, 6 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Dag allemaal,
    Op 24 december kwam dan eindelijk de stempel PCOS.
    Allemaal medium eitjes en ze wilden even afwachten. Vandaag zat er op cd 59 eindelijk maar toch een eitje van 14 mm (ik was erg blij met m'n ei). Ze wilde nog even tot vrijdag wachten om te kijken of er wat gebeuren gaat, maar ik lees nu op internet dat een eitje gemiddeld 2 mm per dag groeit? Of is dat met PCOS niet het geval?
    Ik heb geen partner en kan dus niet rustig afwachten. En aangezien ovulatietesten altijd positief zijn, kan ik daar ook niets mee. Iemand een inschatting wanneer ik mijn donor kan vragen te komen?

    Niet gerelateerde vraag, doet PCOS pijn? Ik heb namelijk al maanden rug en buikpijn en ze weten niet waar dit vandaan komt. Volgens de arts ligt dit niet aan pcos, iemand met pcos die dit ook heeft?

    Bedankt allemaal!
    Liefs Beay
     
  2. Chitje

    Chitje Fanatiek lid

    25 jun 2018
    2.032
    1.142
    113
    Vrouw
    Kan je donor niet om de dag komen een paar keer deze week? In principe groeit een eitje boven de 14 mm 2 mm per dag en springt het ergens tussen de 20-25mm. Maar kan bij jou anders zijn, dus zou zeker vrijdag in het ziekenhuis nog een echo laten maken. Tegen die tijd zou hij bijna moeten springen. Je kan b.v. je donor vragen of die woensdag, vrijdag, zondag kan komen. Dan zit je denk ik wel goed.

    Overigens vind ik wel dat ze met deze cycluslengte en diagnose niet aan mogen laten modderen, partner of niet.
     
  3. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Wat vervelend dat je de diagnose pcos hebt gekregen. Ik heb het zelf ook. De rug en buikpijn herken ik ook, heb zelf het idee dat dat komt van overvolle eierstokken met allemaal kleine niet doorgegroeide follikels. Ik heb eind vorig jaar gevraagd om een kuur om mijn menstruatie op te wekken en dit heeft wel geholpen. Na die menstruatie heb ik daar geen last meer van gehad. Zelfs op CD 18 een eisprong gehad! Naast die kuur ben ik ook koolhydraatarm gaan eten. Veel dames met pcos zijn insulineresistent en dan helpt het als je mindert met koolhydraten. Misschien is dat voor jou ook iets om te proberen? Is minder ingrijpend dan eventuele medicatie.

    Ten aanzien van de groei van je follikel durf ik geen uitspraak te doen. Zijn jouw ovulatietesten altijd knalpositief? Bij mij namelijk niet, ondanks pcos.
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.210
    113
    Dat idee heb ik ook maar mijn huisarts zei dat het in principe pijnloos is. Terwijl ik wel regelmatig pijn heb langs mn baarmoeder.
    Ik heb wel enigzins een cyclus en verder niet onder behandeling (geweest) van een gyn. Die heeft het alleen geconstateerd
     
  5. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik heb ook pcos, ik ga binnenkort het traject in dus ik heb er nog niet heel veel verstand van. Maar 14 mm is nog niet heel groot en het komt ook weleens voor dat het eitje niet verder groeit dan dat met pcos.. Vandaar misschien ook dat ze willen afwachten, omdat het ook zo maar kan zijn dat er nog steeds geen eisprong komt of dat het langer duurt voor het eitje om groter te worden. Ik wil je niet teleurstellen daarin, maar dat kan dus voorkomen. Uiteraard hoop ik voor jou dat het eitje goed gaat groeien de komende dagen!

    Ik ben ook begonnen met koolhydraatarm eten dit is mijn 2e week nu, maar heb er zoveel goeds over gehoord! Ik doe het niet heel extreem, want heb geen overgewicht en ik ben bang dat ik het anders ook niet ga volhouden.

    De pijn herken ik wel een beetje maar ik heb ook prikkelbare darm syndroom (veroorzaakt veel buikklachten) en fibromyalgie, dus geen idee wat wat is.

    Ik zou even met je donor overleggen hoe vaak hij bereid is te doneren..
     
  6. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. De donor woont aan de andere kant van het land en ik wilde het graag eerst zeker weten of er inderdaad groei is of niet.
    Ik vind de cycluslengte inderdaad vervelend lang en merk ook aan de overdosis hormonen in mijn lijf dat ik het niet leuk meer vind. Overigens vind ik de fertiliteitsarts wel doortastend en prettig dus ik vertrouw nu nog even op haar oordeel.
     
  7. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ja toch wel he? Ik heb ook het idee dat dit daar vandaan komt.
    Wat fijn dat je enigzins een cyclus hebt!
     
  8. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Dit ene eitje was groter dan de rest, welke allemaal zo tegen de 9 a 10 mm aan zaten, vandaar de mogelijkheid. Ik hoop het ook.
    Ik heb ook een prikkelbare darm, maar deze redelijk onder controle door gedoseerd pittig te eten (sambal en pepers).
    Ik hik ook erg tegen het koolhydraatarm dieet aan, ook mede omdat ik op gezond gewicht zit. Maar als het werkt dan wil ik inderdaad ook eens kijken of ik hier een bepaalde variant van kan maken.
    Overigens is mijn glucosewaarde in het bloed nog steeds goed.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja momenteel drink ik smorgens een groente smoothie, ‘s middags wissel ik af met van alles eigenlijk en ‘s avonds eet ik gewoon zoals altijd. Hierdoor heb ik in ieder geval een maaltijd helemaal vervangen, normaal at ik smorgens brood of yoghurt maar zuivel is ook niet fantastisch (volle kwark dan weer beter). En smiddags probeer ik dan af te wisselen met ene keer wel brood, andere keer iets met volle kwark of maiswafels met komkommer etc. Ik probeer nu in ieder geval in elke maaltijd iets met groenten te eten. Ja mijn bloedwaardes waren ook goed, dus geen idee of het gaat helpen maar van andere kant weet ik wel dat dit gezonder is dan veel koolhydraten dus kan sowieso geen kwaad! Fijn dat je prikkelbare darm onder controle hebt!

    Ik ga duimen dat je eisprong krijgt!
     
  10. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb in maart ontdekt via onderzoeken dat ik PCOS heb en heftig ook, ik heb wel veel last van pijnen gehad die denk ik van de PCOS komen. Soms vreselijke krampen en pijnen in mijn baarmoeder/eierstokken. Maar geen normale cyclussen (zie handtekening). In september zelfs zo'n pijn gehad dat ik meteen de huisarts belde voor een echo. Bleek er waarschijnlijk een eiblaasje of cyste geklapt te zijn want ze zagen vocht naast mijn eierstok dus daar kwam de pijn van. Wel ineens zwanger nu dus tsja.. toevalstreffer denk ik. Hoop voor je dat je donor op het juiste moment kan komen. Lastig lijkt me dat. Sterkte!
     
  11. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Dankje! Ik zie in je handtekening dat je ook best een mooie cyclus hebt met pcos. Ik ga me er eens in verdiepen. Heb je nog aanrader qua sites?
     
  12. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    762
    582
    93
    Vrouw
    Ooh dit klinkt zo bekend allemaal! Heftige pijnen gehad en er niet van kunnen slapen.
    Wat fijn dat je zwanger bent geworden ondanks dat, gefeliciteerd!
    Ik ben in 2016 ook natuurlijk zwanger geworden, dus het kan. Maar toen had ik een partner dus de kansen waren ten aanzien daarvan, stukken groter.
    Ik ga denk ik stiekem toch de ovu testen weer bestellen, kijken of deze dan nu wel reageren. Zo niet, dan weet ik dat ik afhankelijk ben van de metingen in het ziekenhuis... We zullen zien.

    Jij veel plezier tijdens je echo de 10e!
     
    Orchid24 en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja ik ben echt verbaasd hoor want op de echo waren per eierstok meer dan 20 te zien dus ik dacht ook hoe kan ik überhaupt nog een eisprong hebben.. Ik probeer de groente smoothies pas sinds 2 weken dus durf nog niet te zeggen wat het gaat doen maar wel veel goede verhalen over gelezen. Ik lees nu veel van healty hormones, is een diëtiste die ook pcos heeft. Doe nu mee met de gratis smoothie challenge, dus ik krijg elke week paar recepten gemaild.

    Belangrijkste is dat het grotendeels uit groenten bestaat zoals spinazie en boerenkool. En niet te veel fruit. Dit is week 1 van haar smoothie recepten en daarin begint ze vooral met best wat fruit en dan elke week worden dat er minder volgensmij.

    Bv:
    -5 Blokjes spinazie (diepvries)
    - 1 sinaasappel
    - halve mango (ik pak ook uit diepvries soms en bij ah zijn alle diepvries fruit nu 2e gratis)
    -200 ml water
    -200 ml kokosmelk (of water)

    Ik heb vorige week boerenkool gedaan en dan deed ik vanalles uitproberen, heb mango/banaan/appel/rode vruchten, pecan noten etc allemaal geprobeerd en vond het allemaal wel lekker. Belangrijkste is dus dat het sowieso 50/50 is qua groene groente-fruit en als je meer groente dan fruit hebt is het nog beter. Eiwitpoeder, noten en andere dingen die goed zijn kan je er ook in doen maar heb ik nog niet mee geëxperimenteerd. Ik dacht dat het ook wel duur zou zijn, maar je doet met alle ingrediënten meer dan 1 dag dus is eigenlijk helemaal niet. En ik deed niet altijd fruit eten, maar die krijg ik dus ook elke dag binnen nu haha :p

    Ik heb er nog niet heel veel verstand van, maar lekker experimenteren!
     

Deel Deze Pagina