Cercelage/uz jette

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anikas, 19 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anikas

    anikas Actief lid

    22 okt 2017
    332
    136
    43
    Vrouw
    dag allemaal,

    Ik ben een korte tijd geleden mijn kindje verloren.
    Helaas te vroeg geboren door een verkorte baarmoederhals en na enkele weken overleden..
    Als ik binnenkort weer zwanger zou worden gaan ze uit voorzorg een cercelage plaatsen.
    Wie heeft er hier ervaring met vroeggeboorte en uit voorzorg cercelage plaatsen en ook nog eens in behandeling in het uz jette?
    Wat hebben jullie nog allemaal gekregen of is er iets anders gedaan geweest uit voorzorg om vroeg geboorte tegen te gaan?
    Doet dit pijn een cercelage en hoe word dit juist gedaan,kan een cercelage ook Uitscheuren?
    Sorry voor de vele vragen maar ik ben heel bezorgd en bang voor wat er allemaal nog komen zal...

    Dikke kus aan jullie allemaal en heel veel succes!❤️
     
  2. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Wat erg dat je ook je kindje verloren bent! Hoe lang is het geleden en hoeveel weken was je zwanger? Hoe gaat het met je nu?

    Ik heb nu voor de 3e keer een cerclage. Maar ben niet bij hetzelde zkh als jij , al denk ik dat t min of meer overal hetzelde gaat.

    Een cerclage wordt rond week 14 ingebracht onder narcose (Of soms een ruggenprik) en rond week 36/37 weer verwijderd. Da tg gebeurt ip poliklinisch zonder verdoving. Na t plaatsten blijf je meestal 1 nachtje in t zkh of je gaat s avonds naar huis. Je kan wat bloedverlies of kraampjes ervan hebben.
    Met de cerclage beter niet zwemmen / in bad/ sex
    De cerclage zou kunnen uitscheuren als je opeens weeën krijgt, maar die kans is echt klein hoor! Als er al iets gebeurt zou je dat als eerste merken met bloed verlies. Ik heb nooit problemen van de cerclage gehad, het geeft me juist wel een veilig gevoel! Ik hoop dat de cerclage jou ook gaat helpen tzt om een mooi kindje op de wereld te zetten die lang genoeg in je buik blíjft!
     
  3. anikas

    anikas Actief lid

    22 okt 2017
    332
    136
    43
    Vrouw


    Eerst en vooral bedankt voor u uitgebreide reactie en u uitleg!!heb jij ook een kindje hierdoor verloren?
    Ik ben begin december bevallen en mijn kindje is helaas overleden na tien dagen door een infectie dat i heeft opgelopen in de couveuse ....vrij vers nog allemaal maar het liefste van al was ik terug zwanger!
    Het was ook ons eerste kindje en ben via ivf zwanger geworden (wat op zich al heel emotioneel en moeilijk was) we waren er zo kort bij en dan gebeurd dit,maar dit is het lot gewoon en helaas ligt dit niet in onze handen.
    Hoe raar het ook klinkt,ik ben dankbaar voor alles wat gebeurd in mijn leven.
    Ik ben al terug bij mijn gyne mogen gaan en heb toestemming om volgende maand terug te beginnen,ik wil doodgraag maar heb ook heel veel angst voor wat komen zal.
    Een nieuwe zwangerschap zal het verlies van mijn kindje uiteraard nooit vervangen maar langs de andere kan denk ik wel “een nieuw leven geeft hoop en ook motivatie om extra goed voor mezelf te zorgen “.
    Er is een plaatsje in mijn hart voor mijn klein sterretje en dat zal niks of niemand ooit kunnen vervangen.
    Mag ik vragen welk ziekenhuis jij gaat en of je nog iets anders hebt gekregen naast de cercelage?
    Nigmaals dank voor u reactie❤️
     
  4. anikas

    anikas Actief lid

    22 okt 2017
    332
    136
    43
    Vrouw
    Ik weet niet hoe ver je bent maar wens u zowizo een gezonde zn voldragen zwangerschap toe,dat alles goed mag lopen!
    (Ah ja ik was 26 weken ver)



     
  5. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Ja het is heel zwaar om je kindje zo te verliezen, maar wat je zelf al zegt, die blijft altijd op een speciaal plekje in je hart en zal er altijd bij horen!
    Bij mij was t ook mn eerste kindje. Hij werd na een goede zwangerschap zomaar geboren bij 24 weken...Die angst dat dat nog een keer gebeurt zal altijd blijven. Maar ik heb daarna nog 2 gezonde kinderen gekregen met de cerclage en van deze ben ik bijna 30 weken zwanger dus durf nu wel een beetje te ontspannen.
    Bij mn eerste zwangerschap na mn zoontje* wilden ze me alleen proluton injecties geven en geen preventieve cerclage. Helaas kreeg ik op 22 weken weeën en mijn cervix was nog maar 0.5cm
    De volgende ochtend meteen een spoed cerclage gekregen en bedrust. Bij 37 is die eraf gegaan en de dag daarna ben ik bevallen en dat is super goed gegaan! Daarna wel een preventieve cerclage op 14 weken en proluton injecties vanaf 16 weken . Die ging er ook af op 37 weken en op 38 weken een keizer snede gehad. Nu zullen we zien hoe het gaat.
    Dus je gaat volgend maand weer beginnen met ivf? Ik hoop dat je gauw zwanger bent. Ga je ook proluton injecties krijgen?
    Oh Ja ik word behandeld in Utrecht, Wilhelmina Kinderziekenhuis
     
  6. anikas

    anikas Actief lid

    22 okt 2017
    332
    136
    43
    Vrouw
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Wat een heftige periode moet dat geweest zijn, gefeliciteerd met de geboorte, je bent moeder geworden en gecondoleerd met het verlies.

    Waardeloos dat ze je klachten niet serieus namen, het maakt mij erg verdrietig en boos om dit te lezen. Mijn situatie was anders, maar ik heb ook een vroeggeboorte meegemaakt en mijn zoontjes hebben het uiteindelijk ook niet gered. Daarna overigens een goede zwangerschap gehad, met proluton en een pessarium, cerclage was niet nodig ivm oorzaak vroeggeboorte wellicht tweelingzwangerschap.

    Ik hoop dat het zwanger raken en de zwangerschap voorspoedig zal verlopen. Vraag goed door bij artsen, ik heb bijvoorbeeld ook een 2nd opinion aangevraagd. Proluton is trouwens zeer gebruikelijk na een vroeggeboorte.
     
  8. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
     

Deel Deze Pagina