Cerclage en raar gevoel (spanning) rechterkant buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chapa, 1 nov 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chapa

    Chapa Lid

    31 okt 2021
    12
    0
    1
    Vrouw
    Hoi lieve mama's.
    Even mijn verhaal delen.

    Ik ben in mei met 23+5 bevallen van ons dochtertje nadat mijn slijmprop geheel eruit kwam. Ze bleef nog 2 dagen in mij na het verlies van mijn slijmprop, waarbij haar voetje de laatste dag eruit hing. Ik ben uiteindlk bevallen en zei heeft slechts een uurtje geleefd. De dokters konden nog niets doen omdat ik de 24 grens niet bereikt had.

    Na de bevalling bleek geen reden gevonden te zijn dan pech en dat er bij de volgende zwangerschap een cerclage geplaats zou worden.

    Ik ben nu inmiddels weer zwanger en de cerclage is bij 13 weken ingebracht. Had slechts milde pijn en moest 2 weken bedrust. Nu zijn we 4 weken verder en ik merk vanaf rond de 15 weken een soort spanning aan de rechterkant van mijn buik net onder mijn ribben. Voelt aan als gassen, maar soms ook net harde buik slechts aan die kant. Mijn arts zegt dat het mijn darmen of galblaas kan zijn.

    Ik ben zo onzeker en heb een afspraak staan voor aanstaande dinsdag met de gyn.
    Wil even kijkn als andere dit misschien ook hebben meegemaakt of meemaken en hoe het bij hun was?
     
  2. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Wat verdrietig dat je je dochtertje verloren bent... ze heeft je mama gemaakt en zal er altijd bij horen. Heel fijn dat je zwanger bent van een broertje of zusje. en dat je een cerclage hebt geeft hele goede kansen. Ik heb de vorige zwangerschap met cerclage tot 37+3 volgehouden en ben nu 30 weken zwanger met cerclage. Hopelijk mag bij jou alles ook goed blijven gaan!

    Vwb de pijn die je omschrijft: dat kan volgens mij niks met de cerclage te maken hebben in ieder geval, het zit op een heel ander deel van je buik. Harde buiken kunnen natuurlijk wel. Maar zolang die niet pijn doen of regelmatig zijn kan dat geen kwaad. Darmen, of iets met de galblaas, klinkt logisch. Ik zou even naar de huisarts gaan.
     
    Chapa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina