Cerclage/pessarium clubje 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Line85, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Corynne die termijn terug langs moeten, lijkt me zo vreselijk. Alsof er de hele tijd een mes op je keel staat. Hoe is het ondertussen? Nog buikpijn? Hopelijk helpt het werk wat om af te leiden.

    @Liefeling veel last van je polsen? Het weekend was idd zalig en is voorbij gevlogen. Zoontje net bij de onthaalmoeder gebracht, was ingestoken en hier lig ik terug in mijn zeteltje :D aftellen naar vrijdag en weer een weekje voorbij.

    @Line85 veel succes vandaag!! Ben heel benieuwd hoe het je gaat vergaan zonder de cerclage!

    @Wbm88 oei; naar het ziekenhuis? Welke klachten had je? Gelukkig was alles goed!! Ga je dan werken deze week? Ik hoop mee voor je dat de komende 2 weken snel gaan, en dan een super echo!
     
  2. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Dames, de cerclage is eruit! Het viel me enorm mee! Was in 5 minuutjes gepiept. Zag er zo tegenop.... Maar het was niet pijnlijk, meer een vervelend gevoel. Mn hypnobirthing cursus kwam goed van pas. Nu wat last van bloedverlies en een beurs gevoel down there. Wel gek om zo’n cerclage te zien. Het is een heel dik wit plastic achtige draad. Nog nooit zoiets gezien. Geen idee ook wat voor cerclage ik had. Maar ik had een zwarte hechtingsdraad ofzo verwacht.

    Ik heb geen buikpijn of weeën. Had ook maar 2cm ontsluiting. De gynaecoloog voelde al wel zn hoofd, dus hij ligt er klaar voor. Denk niet dat hij snel komt. Dus nu normaal zwanger en afwachten...
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  3. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    @Princessjesliefde fijn dat de 20 weken echo perfect was. En jullie hebben lekker weer gehad in zeeland. Lekker van genoten?

    @Liefeling fijn dat de 34 weken in zicht zijn.

    @Line85 fijn dat het eruit halen van de cerclage meeviel. Gek is dat he, ik dacht toen ook aan een hechtdraad, maar niet aan het spul wat er toen uitkwam. Heb je je bevaltas al gepakt?

    @Mina27 welkom. Wat ontzettend verdrietig dat je ook al een kindje verloren bent.

    @Corynne fijn dat je een goede 20 weken echo hebt gehad. De termijn van de vorige keer blijft altijd lastig ja.

    @Wbm88 ow jee, naar het ziekenhuis ineens?

    Vanmorgen bij de reumapoli geweest. Moet nu een week lang mijn prednison verdubbelen en maandag weer terug naar de reumatoloog. Nu dus hopen dat het gaat helpen. Kan met momenten bijna niet lopen van de pijn. Ondanks dat blijf ik altijd wel doorgaan, maar vraag mij soms ook af waar ik mee bezig ben. Ga komende week aankijken qua werk en anders misschien mijn uren halveren.

    De prednison kan zorgen voor een laag geboortegewicht em soms ook voor vroeggeboorte.
    Bij de vorige zwangerschap heb ik vanaf 19 weken af en aan bloedverlies gehad, dus ben benieuwd hoe het deze keer zal lopen.
     
  4. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde: ik had die ochtend flink last van de buik, erg onrustig en steken. En daarna kwam er ineens bloed verlies. Bleek gelukkig afkomstig te zijn van het ddaadje vam de cerclage( uiteinde) die had langs mijn buikwand een wondje gemaakt, waar het bloed vandaan kwam.
    Vandaag en morgen nog thuis, woensdag weer proberen 4 uurtjes.

    @Line85: fijn dat het meeviel, het verwijderen van de cerclage. Zal ook wel een raar idee zijn lijkt mij.
     
  5. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    @Sjaslique: jeetje, wat vervelend dat je zo'n pijn hebt van de reuma. Hoop dat het gauw mag helpen en dat het wat beter gaat. Lijkt me ook wel spannend nu.
     
  6. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    Vandaag voor een extra controle naar het ziekenhuis. Mijn bmh is totaal 3,2 cm :( . Volgens de gyn is dit prima en moet ik geen zorgen maken. Vanaf 2,5 cm is zorgwekkend. Iemand anders met een meting van 3,2 cm of rond de 3 cm?
    Ik maak me stiekem wel zorgen :(

    @Princessjesliefde : stressen doe ik al helaas vanaf het begin. Maar we moeten positief blijven! Ik heb gelukkig geen last van harde buiken.

    @Corynne : oh wat fijn dat de 20 weken echo goed is gegaan! Ik heb in overleg ervoor gekozen om tijdelijk niet meer te gaan werken. Het is allemaal zo stressvol en merk dat ik vaker last krijg heb van mijn onderrug.

    @Liefeling : ik hoop het ook
     
  7. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Line85 wat een goed nieuws! Fijn dat het ook zo vlug ging. Heb he voor jezelf een foto van het ding genaakt? Of zelfs mee naar huis genomen?
    Spannend nu! 2cm ontsluiting alvast. Hopelijk blijft ie nog een paar dagen rustig zitten. 36+3 over een paar uur, wat mooi!
    Wanneer moet je weer op controle?
     
  8. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Princessjesliefde klinkt als een goede dag. Fijn rustigaan kunnen doen?
    Ja, veel last van handen en polsen. Tintelen, dof gevoel en pijn.

    @Mina27 bij mij houden ze 2,8cm aan als minimum. Vanaf 2,5cm grijpen ze in. Als die van jou stabiel blijft, is er geen reden tot zorgen.

    @Wbm88 wat vervelend en ook schrikken. Doe het de komende dagen lekker rustigaan. Hopelijk is het euvel nu blijvend verholpen!?

    Bij mij begint toch weer een spannend gevoel te komen. Ik heb de hele avond al een heel gevoelige blaas en steekjes in mijn vagina. Het voelt ook alsof er druk op mijn baarmoederhals is. De baby is ook flink beweeglijk en hij heeft zich gedraaid. Ik hoop dat hij ondanks het vele vruchtwater toch aan het indalen is... en dat mijn baarmoederhals de druk aan blijft kunnen. Maar ik vind het wel weer spannend worden nu.
    Morgen naar mijn vk, voelen hie hij erbij ligt. En donderdag mijn laatste cervixmeting bij de gyn. En dan ook hopelijk mijn laatste afspraak in het ziekenhuis!

    Bijna 34, wát een mijlpaal!

    Aargh mijn hand doet zo'n zeer!

    Slaap lekker!
     
  9. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Hoe is het met iedereen?

    @Line85 hoe gaat het met jou? Blijft alles rustig?

    @Wbm88 ben je vandaag gaan werken? En zo ja, hoe is het gegaan?

    @Mina27 20 weken vandaag!!

    @Sjaslique ben je nog gaan werken deze week? Hoe gaat het met de pijn?

    @Princessjesliefde heb jij nog afspraken of iets bijzonders deze week?

    Ik voel me sinds gisteren iets beter. Merk duidelijk verschil met de vermindering van de progesteron. Ook heb ik braces voor mijn polsen en lig ik niet meer wakker van de pijn. Meer slaap helpt wel om de dag wat prettiger door te komen.

    Gisteren bleek mijn gevoel te kloppen dat de baby zich heeft gedraaid, hij ligt met zijn hoofd beneden. Maar het vruchtwater is nog steeds royaal, dus ik heb duidelijke instructies meegekregen wat ik moet doen als mijn vliezen breken en er een vloedgolf ontstaat. Maar hopelijk blijven die heel totdat ik in mijn bevalbadje zit.

    34 weken vandaag, het aftellen naar de 35 kan beginnen! Onrealistisch, 35 klinkt zóóó ver in de zwangerschap. De eindstreep is echt in zicht en ik heb het gewoon al zo ver gered. Nog maar 2-3 weekjes voor een echt goede termijn!

    Morgen hopelijk de laatste meting en afspraak in het ziekenhuis. Eigenlijk voelt de meting op het moment als niet meer nodig. Maar wie weet...
    Het zou zo mooi zijn om morgen het ziekenhuis uit te lopen met het gevoel daar mogelijk niet meer terug te hoeven komen voorlopig! Je weet natuurlijk nooit hoe de bevalling verloopt, maar ik vertrouw er op dat baby en ik op een missie zijn en het vredig thuis goed gaat verlopen. ;)
     
  10. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling waaaauw 34 weken! Zo goed gedaan!!! Ik hoop een super meting morgen, en daarna de thuisbevalling waar je van droomt!

    Hier sinds 2 dagen heeeel veel pijn aan mijn staartbeentje.. ik hoop toeval en geen begin van bekkenbodempijn.. bij mn zoontje nooit gehad, mr als ik dit nog 4m moet hebben.. :| mja, als het moet, alles vr onze dochter :)

    Hier pas volgende afspraak 9 oktober. Nog 3 weken wachten dus. Voelt heel lang. Dan ben ik bijna 24 weken en doen ze ook de suikertest.
    Daarna mag ik wel 2 wekelijks langsgaan.
    Dochtertje is vanavond denk ik een feestje aan het houden in mn buik, ik zie mijn laptop hier zo mee omhoog vliegen op mijn schoot :D
     
  11. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    @Wbm88 dat zal vast schrikken zijn geweest dat je eerst last van je buik hebt en dat gevolgt door bloedverlies. Fijn dat het op iets onschuldigs lijkt. Hopelijk gebeurd het niet nog een keer.

    @Mina27 ik krijg geen metingen omdat ik al een cerclage heb. Maar ik dacht dat ze bij de 2,5 cm pas ingrijpen en je hoort ook wel eens dat de bmh daarna weer wat langer is. Desondanks gaat het ook om jouw gevoel en vertrouwen dus zou goed overleggen met de gynaecoloog.

    @Liefeling succes met de laatste meting. Op naar de 35 weken. Hoop voor je dat het allemaal nog een tijdje rustig blijft en je een bevalling kunt hebben zoals gewenst.

    @Princessjesliefde vervelend die pijn aan je staartbeentje, hopelijk trekt het nog weg.

    Hier is de pijn inmiddels een stukje beter onder controle. Krijg wel nog ontstekingen erbij ondanks de verdubbeling van de prednison, maar het wordt daarna ook wel weer wat rustiger. Nu alleen een balans gaan vinden in het huishouden. Heb een tijd lang weinig kunnen doen en daarom wil ik nu weer van alles doen maar daarmee overbelast je het weer. Maandag maar eens met de reumatoloog over hebben.

    Heb deze week wel gewerkt, werk niet fulltime dus tussendoor ook dagen thuis. Morgen nog een slaapdienst en zondag een vroege dienst en dan volgende week een rustige week qua werk.
     
  12. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @Liefeling hoe was je afspraak vandaag?

    @Princessjesliefde hopelijk trekt de pijn binnekort weg.
    Wat fijn dat je dochtertje zo goed kan voelen hihi :p
    Ik voel weleens bubbeltjes of plopjes, maar nog geen duidelijke schopjes.

    @Sjaslique ik heb ook een cerclage sinds 13 weken, maar krijg om de twee weken een meting. Volgende week vrijdag heb ik weer een afspraak staan. Ik zal het dan bespreken met mijn gyn. Het lijkt alleen nog zo ver weg..
     
  13. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    @Liefeling: wauw 34 weken al!! Hoe was het vandaag?

    @Princessjesliefde: wat vervelend die pijn. Als het aanhoud op tijd aan de bel trekken bij de fysio. Kunnen je goed helpen ( was bij mij ook zo tenminste)
    Maar pas over 3 weken controle ja? Ik moet me elke week melden al.

    @Sjaslique: fijn dat de pijn beetje beter onder controle is.

    Hier gaat t gelukkig wel wat beter. Met werk gaat het ook redelijk. Merk wel dat ik de donderdag kapot ben en beetje opzie tegen de vrijdag. Maar verder gaat het gelukkig rustig, ook qua klachten waarvoor we ineens toen naar het ziekenhuis moesten.

    Wel merk ik dat ik in me hoofd sreeds iets onrustiger wordt. Terwijl we nog ff moeten tot de grens. Ben best veel bezig met de kleine man in mijn buik. Alsof door er zoveel mee bezig te zijn, het goed moet komen. Herkent iemand dit?
     
  14. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    De controle vandaag was goed! Wij zijn weer voor 100% bij de vk terug. :thumup: Er is geen meting meer gedaan i.v.m. termijn.
    En ik had gelijk, het kindje lijkt al te proberen in te dalen en de hoeveelheid vruchtwater is aanzienlijk verminderd. Dus dat zal vast goed gaan komen. Bleek ik het vannacht goed gevoeld te hebben.
    Wij liepen het ziekenhuis uit met een gevoel van victory!
    Hopelijk daalt hij de komende dagen nog verder goed in. Maar ik voel iig duidelijk voetjes boven en handjes beneden. :D Vannacht leg ik wel paracetamol op kijn nachtkastje. Mocht ik weer zo'n indalingspijn krijgen, val ik hopelijk wat vlugger weer in slaap.

    Maandag naar de vk. :thumup: Op naar de 35!

    @Princessjesliefde wat vervelend die pijn. Is het constant? Hopelijk geen 4 maanden last inderdaad.
    Leuk zo'n beweeglijk kindje! En 3 weken wachten op de volgende afspraak is lang he? Ik heb toen in overleg de afspraken korter op elkaar gepland.

    @Sjaslique het lijkt me best lastig om het goed onder controle te houden nu, of denk je dat het gaat stabiliseren?
    Is het een optie om tijdelijk een poetsvrouw thuis in te schakelen? Wij hebben dat gedaan en ik heb er absoluut geen spijt van. Het geeft zo veel rust!

    @Mina27 ik denk dat je het kindje nu vlug steeds beter gaat voelen.

    @Wbm88 wat is voor jou de spannende grens?
     
  15. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    @Liefeling: grens is voor ons 23 weken. Dus moeten nog ff.
     
  16. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling super!!! Zo blij voor je! Nu is het echt gaan aftellen en “gewoon” zoals bij iemand anders! Waaauw!

    De pijn is vooral als ik moet gaan zitten of rechtop staan na zitten. Heb het borstvoedingskussen terug uit gehaald, hopelijk helpt dat al een beetje. En idd, als het volgende week blijft, ga ik een kinesist inschakelen denk ik.
     
  17. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Voelt het voor jou vooral als vertrouwen dat het nu goed zal gaan? Of doel je op een ander gevoel?
    Dat gevoel herken ik namelijk wel. Zelf proberen de rust te behouden en in verbinding te raken met je kindje. Het is hoe dan ook spannend, maar door te vertrouwen op een goede afloop, behoud je ook rust en kun je angstmomenten vaak ook wel relativeren is mijn ervaring.
     
  18. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    Met vlagen het gevoel van angst. Gelukkig grotendeels probeer ik er vertrouwen in te houden. Ga elke week voor controle, dus wordt goed onder de loep gehouden. Maar toch met vlagen die angst. Kan deze gelukkig wel naast me neer zetten. Maar ben echt blij als we zoiezo de 23 weken voorbij zijn
     
  19. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Deze week is weer snel gegaan vind ik hier. Vandaag 21weken. Nog 5 tot de 26 weken grens (wat hier de wettelijke grens is vr levensvatbaarheid, 24-26 is wat grijze zone).
    Heb het ook aangedurfd een zwangerschapsshoot vast te leggen op 1 december (dan ga ik 30 weken zijn). Ik denk van week tot week maar wil ook optimistisch zijn en ondanks de zorgen en stress ook wat genieten van de zwangerschap, hoe moeilijk ook.. ik hoop heel hard dat we die mijlpaal halen..

    Heb vandaag me ook bezig gehouden met het uitzoeken van de doopsuiker. Maar ga wachten met bestellen tot we de eerste ontwerpen voor het geboortekaartje binnen hebben.

    @Wbm88 het is heel normaal schrik te hebben tot je die termijn voorbij bent.. ik ga ook heel ongerust zijn tot we die 32w3d voorbij raken.. ik ga ergens wel al gerust zijn, maar toch, ik ga écht voor 36+ weken. 10/12/19 ga ik mn zoontje zijn uitgerekende datum voorbij zijn en doen we (hopelijk) een feestje :)
     
  20. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde wat fijn weer 21 weken. En leuk een zwangerschapsshoot. Zit er zelf ook aan te denken.

    En ook hier ondanks alles positief vooruit kijken. Baby kamer langszaam iets aan het veranderen. Van die kleine dingen kan je dan genieten
     

Deel Deze Pagina