Cerclage / zwakke baarmoederhals clubje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Bee1986, 20 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hoi lieve dames,

    Ik hoop natuurlijk dat maar weinig in hetzelfde schuitje zitten :), maar zou het zo fijn vinden om ook deze zwangerschap weer wat ervaringen te kunnen delen met 'lotgenoten'. Zijn er dames met cerclage / die een cerclage gaan krijgen / of een zwakke of verkorte baarmoederhals hebben?

    Ik ben inmiddels bijna 16 weken zwanger, met cerclage, en de komende weken zullen weer spannend zijn. Ons eerste zoontje zijn we verloren na 20 weken. Mijn tweede zoontje is met 37+3 geboren, dankzij de cerclage en bedrust van 20-29 weken (het dreigde alsnog mis te gaan). We hebben vertrouwen in deze zwangerschap maar vind het ook spannend weer.

    Liefs, Bee
     
  2. Bee1986

    Bee1986 Fanatiek lid

    29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Up :)
     
  3. wennece

    wennece Nieuw lid

    30 jul 2021
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi hoi
    Ik ben nu 25 weken zwanger van onze 2e zoon bij tussen 12 en 13 weken een vaginale cerclage gekregen uit voor zorg
    Helaas wel weer veel harde buiken hier nifidepine voor gekregen en zoveel mogelijk rust houden de metingen zijn gelukkig goed wel iedere 2 weken op controle in radboudumc
    Bij de zwangerschap van onze eerste zoon met 17.4 bloedverlies gynaecoloog constateerde dat m'n baarmoederhals nog ma 6mm was die nacht hebben ze een spoed cerclage gezet en kreeg nifidepine tegen de harde buiken en strenge controle met volledige bedrust uit eindelijk is onze oudste zoon met 35 weken geboren
    Met 24 weken week in radboudumc gelegen longrijping prikken gehad was een hele spannende zwangerschap
    Nu bij onze 2e zwangerschap van te voren goed besproken met de gynaecoloog hoe en wat wordt nu goed in de gaten gehouden als er iets is kan ik altijd bellen naar ziekenhuis
    Deze zwangerschap blijft ook spannend

    Luister goed naar je eigen gevoel en als je het niet vertrouwd contact met waar je onder controle staat opnemen
     

Deel Deze Pagina