Chagerijnige moeder.....

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Pffff, ik ben vandaag zo chagerijnig. Even hier klagen hoor....

    Het begon er al mee dat ik om 7 uur wakker werd door onze jongste en mijn man nog doorgesnurkt heeft tot half 10.
    Vervolgens kwam hij met het nieuws dat zijn ouders morgen de hele dag bij ons komen, en aangezien zijn moeder vind dat ik alleen verantwoordelijk ben voor een schoon huis, heb ik vandaag nog wat te poetsen als ik de stekelige opmerkingen wil vermijden. En de kinderen maken de hele dag door overal een puinhoop van, ze pakken wat, laten het weer vallen, pakken weer wat anders. Ik word er niet goed van.
    En mijn man heeft vanmiddag een competitiewedstrijd (vind ie zelf niet echt leuk op zaterdagmiddag), waardoor hij dus de hele middag weg is en ik met 3 kinderen zit, die ik in mijn eentje moet vermaken. Waarvan er eentje de hele ganse dag aan mij vastgeplakt zit, en om de 10 seconden mama roept. Dodelijk vermoeiend en ik ben hem nu al zat.
    Vorige week was mijn man ook al de hele zaterdag weg, vanwege een bestuursvergadering, dus dit is al het tweede weekend dat ik alles in mijn eentje op moet knappen.

    En morgen dus de hele dag mijn schoonouders op de bank. Lekker weekend......

    Ik zou binnenkort met een vriendin een twee dagen en 1 nachtje weg gaan, omdat ik zo ontzettend behoefte heb om even geen moeder te zijn en iets leuks voor mezelf te doen, maar dat krijgen we niet eens ingepland voor volgend jaar februari. Ongelofelijk....
     
  2. novaa

    novaa Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kan je je schoonouders morgen niet afzeggen en het verplaatsen naar andere keer? Scheelt een hoop gedoe.
     
  3. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Nou inderdaad gewoon afzeggen die hap. Desnoods zou ik faken dat ik niet helemaal lekker in orde ben. Morgen houdt je dan lekker een relax dag want je klinkt alsof je daar ernstig aan toe bent.
     
  4. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Nee, vorige week hebben we ook al afgezegd, omdat het zulk mooi weer was en we geen zin hadden om de hele tijd bij hun thuis binnen te zitten. Deze week moeten ze wel bij ons komen, omdat ik morgen ook nog iets van vrijwilligerswerk doe waar ik geen vervanging voor kon vinden en wat ik echt niet af kan zeggen. En de komende 3 zondagen zijn we ook al bezet.
    Dus ze moeten wel bij ons komen.

    Maar ik ben idd wel toe aan een relaxdag, weet alleen eerlijk niet wanneer ik die zou kunnen krijgen.
     
  5. Bollen

    Bollen Fanatiek lid

    22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou toch even met je man regelen dat zijn ouders morgen niet komen. Dan maar een keer een scheve kop maar denk ook om jezelf!! Je kunt het duidelijk goed gebruiken, een dagje met je gezin alleen.
     
  6. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Heeft je man dan niet met jij overlegd wanneer het schikt? Ik zou daar een makkelijke in zijn en zeggen veel plezier met je ouders en kids, ik ga een dagje shoppen of sauna of whatever!

    Enne stekelige opmerkingen over mijn huishouden kan ze mooi thuislaten!
     
  7. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.646
    74
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Of spreek bij hun af en dan ga je iets later en slaap je wat uit?
     
  8. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw
    Waar een wil is is een weg. Ik moet alles ook erg vaak in mn eentje doen en weet hoe he je voelt.. ik zou wel afzeggen. Hallo je eigen gaat voor.. je moet gewoon vrij maken voor jezelf. Dat heeft ieder mens nodig:) dan zie je ze toch een tijdje niet..:)
     
  9. Femke86

    Femke86 Bekend lid

    15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vanaf hier in ieder geval een digitale knuffel!
    Het klinkt alsof je de weekenden de touwtjes uit handen moet geven, dat lijkt mij geen pretje.
    Ik heb gelukkig geen verplichte familiebezoekjes, soms zie ik ze vaak achter elkaar en soms een paar maanden bijna niet.
    Net naar gelang de festiviteiten ;)
    Lijkt me voor jou ook veel relaxter!
    Oh en die opmerkingen over het huishouden: ene oor in, andere oor uit.
    Ze is vast vergeten hoe het is met kinderen, en daarnaast vergeet ze voor het gemak vast ook dat je niet alleen tijd hebt voor het huishouden zoals in de jaren 50.
    Je doet het super en je mag best even klagen!
    Ik zou echt gek worden haha, ik had gezegd: je ouders komen?
    Veel plezier, ik ben weg :p
    Hier heb je een poetsdoek :D
     
  10. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Sorry maar je man kondigt eventjes aan dat zijn ouders morgen komen en gaat ook nog de hele middag weg terwijl hij weet dat jij dan het hele huis netjes moet hebben en je dan nog met 3 kinderen alleen zit?

    Sorry maar dat is in mijn ogen erg egoïstisch en als hij de hele middag weg is dan kon hij dus wel mooi vanavond zijn handen uit de mouwen steken! Je bent toch geen sloof??
     
  11. Emo

    Emo Fanatiek lid

    6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Je man had ook kunnen verzetten toen ze hem vertelden te komen, aangezien hij dan niet thuis is.
     
  12. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Tja, het is maar wat je wil naar je schoonouders toe. Mijn ouders zijn ook erg van de netheid en wij niet.
    Nou, de eerste keer dat ze een opmerking maakte ben ik naar de keuken gelpen, glassex gepakt en een doekje en gezegd, asjeblieft, als je het smerig vind heir doe je het maar lekker zelf. Daarne geen opmerking meer gehad.

    het is jou huishouden en niet die van hun.
    En de oude stempel, dat je man niks hoeft te doen,s chop onder zijn donder en helpen.
     
  13. an12

    an12 Actief lid

    3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Volgens mij zijn alle schoonmoeder zo haha..die van mij liep ook altijd te klagen :p. Ik reageer er niet eens meer op, en trek me er ook niets van aan.
    Maar wat ik in jou geval zou doen..Je man een kids een vuurkorf aan laten maken, en lekker buiten gaan zitten. Heeft je sm geen last van je 'troep', en hopelijk krijgt ze het zo koud dat ze ook weer snel weg is :)
     
  14. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik knap ook er vaak alles alleen op als het gaat om het huis etc.
    Mijn man is ook veel weg..

    Maar ik geef wel grenzen aan.

    Dus in jouw geval had ik gezegd: ow gezellig! Maar dat kan alleen als jij ook even een steentje bijdraagt. En anders had ik het verplaatst al was het weken verder. Iemand geen begrip? Dikke pech!
     
  15. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Waarom zou je jou huis spik en span moeten hebben?
    Meid, ga lekker met de kidsnaar buiten, pak vanmiddag een wijntje met een hapje, en vanavond als je man thuis komt, pakken jullie samen eff n poetsdoek, opruimen,en morgen vroeg alleen eff met de stofzuiger door het huis heen en je huis is schoon.
    En als je schoonmoeder vind dat het beter kan, geef je de poetsdoek aan haar en vraag even aan haar of ze het even voor kan doen hoe het moet :D;)
    Veel te mooi weer om zo chaggie te worden ;)
     
  16. MotherMary

    MotherMary Fanatiek lid

    10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Kun je niet hoe dan ook morgen een moment voor jezelf plannen? Moet jij er persé bij zijn als je schoonouders komen? Om je man en je kinderen te zien is misschien wel genoeg voor ze. Dan kan jij een dag voor jezelf nemen en hoef je ook geen stekelige opmerkingen over je huishouden aan te horen.
    Wij doen het wel vaker zo, ieder zijn eigen planning. Als schoonouders dan langs willen komen, prima, maar dan zijn dat de omstandigheden. Succes in elk geval!
     
  17. Fairy Tale

    Fairy Tale Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Of je draait het om en stuurt je man morgen lekker met 3 kinderen naar zijn ouders toe. Dan heb je zelf lekker een dagje rust en hoef je niet alles spik en span te hebben. :D
     
  18. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mee eens! Zou ik ook doen!!
     
  19. bloem3

    bloem3 Actief lid

    17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmiddag iets leuks met je kinderen doen en vanavond samen poetsen en dan voor de tv?
     
  20. Dejenna

    Dejenna Actief lid

    12 sep 2014
    240
    0
    0
    Schoonmoeders zijn meestal zo... mijne heeft ook altijd stomme opmerkingen,ik zeg gewoon als het je niet bevalt, pak je de stofzuiger maar uit de kast!

    Wat betreft de afspraak met je schoonouders, ik zou ook wat voor mezelf doen.. Hij heeft het afgesproken, nou veel plezier dan..
     

Deel Deze Pagina