Chagerijnige moeder.....

Discussie in 'De lounge' gestart door Luppy, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

    steenbokje Fanatiek lid

    24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ik zou me er ook niet zo druk om maken en het al helemaal niet mijn weekend laten vergallen. Ga inderdaad wat leuks met je Kids doen het is prachtig weer buiten. Vanavond even snel samen door het huis en dan met de beentjes omhoog op de bank. En als ze morgen wat te zeuren heeft lekker langs je Door laten gaan. Is jouw huis dus jij bepaalt hoe het eruit ziet. Ik krijg ook weleens opmerkingen maar kan me daar niet aan storen. Ik kan prima leven in een huis waar de ramen niet gepoetst zijn, de was nog ongevouwen in de wasmand ligt of waar er nog een bord op het aanrecht staat. En dat zeg ik dan ook ;)
     
  2. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Gewoon ergens anders met je schoonouders afspreken, buiten de deur. Lekker met z'n allen gaan lunchen of een uitstapje maken, daarna kunnen ze weer naar huis. Op die manier heb je zelf ook een uitje, hoeft het huis niet dwangmatig gepoetst en beperk je de tijd met je schoonouders. Simpel. ;)
     
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Bedankt allemaal. Gelukkig is het chagrijn alweer wat gedaald. Ik ben vanmiddag met de jongens naar een leuke kinderboerderij met grote speeltuin geweest en heb me idd voorgenomen om morgen te doen alsof mijn neus bloedt als het hier een zootje is. En ik ga ook niet koken, haha.

    Zit me nu alleen weer te ergeren dat mijn man al 1,5 uur later thuis is dan hij eerst had gezegd, en dat de jongens honger krijgen en we op hem zitten te wachten. Denk dat ie de hond in de pot gaat vinden.
     
  4. Femke86

    Femke86 Bekend lid

    15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als mijn man later is en zoals in dit geval komt dat echt niet uit (met hongerige kids) dan warmt hij zn prakje maar mooi op ;)
    Zo heb je je middag mooi ingevuld trouwens, goed van je!
     
  5. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Ik zou NU een vriendin bellen en vanavond lekker naar de cinema gaan of iets dergelijks.
    Je man vangt de kinderen wel op :D ... Jij hebt ze namelijk al heel de dag gehad en ze slapen straks toch.

    Eten ... Hij is oud genoeg om zelf iets te koken of desnoods naar de snackbar te trekken.
    Dan had ie maar moeten verwittigen dat ie later is.
     
  6. Kaboutermeis

    Kaboutermeis Fanatiek lid

    16 apr 2013
    4.184
    0
    0
    Overigens ... Net om de reden dat mijn ouders altijd zeuren om mijn huishouden spreek ik meestal met mijn ouders bij hen thuis af ofwel buiten de deur.

    Ik ga hier echt niet meer dwangmatig zitten poetsen om hen effe 2 uur op bezoek te hebben. En dat ze dan (meestal achteraf - alleen tegen mij!) nog zitten te klagen.

    Mijn moeder begint overigens ook gelijk over "dat zij wel es zal komen poetsen" of "dat ze haar hulp wel es zal sturen" (ze heeft zelf poetshulp). Nou, mooi niet :x.
     
  7. fluitekruid

    fluitekruid Fanatiek lid

    5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn schoonmoeder heeft zelf een huishouden van jan steen en mijn schoonzusje ook. dus daar krijg ik nooit opmerkingen van gelukkig :)
    doe wat je goed lijkt. er staan hierboven meer dan genoeg suggesties. pas op dat je jezelf niet voorbij rent want dan ben je straks nog overspannen en daar heeft niemand iets aan.
     
  8. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik was eerst ook zo als mn moeder of mn schoonouders kwamen gelijk schoonmaken als een gek.. altijd kwam er commetaar dit was niet schoon zo was niet goed gedaan..

    Op een gegeven moment werd ik knettergek ervan en zelfs gestresd.
    Toen heb ik besloten dat als ze wat te zeuren hadden ze dan zelf hun gang maar gaan..
    Sinds ik dat ook gemeld heb bij de eerst volgende klacht, houden ze ook op..en ik ruim op als ik zin heb, tuurlijk gaat het een stofzuiger doorheen als ze komen maar dat doe ik toch dagelijks ;)

    enne morgen lekker een dagje weg gaan... hebbenhun veel plezier, jij hoeft het geklaag niet te horen EN je heb een dag voor jezelf :)
     
  9. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.329
    842
    113
    Kun je niet een halve dag afspreken ipv een hele dag? Snap wel dat je er even door heen zat. Jullie hebben een leuke middag gehad zo te lezen.

    Mijn schoonmoeder klaagt nooit, ze vind het hier altijd erg opgeruimd zegt ze vaak. Mijn moeder daar in tegen....;)
     
  10. Fleur1984

    Fleur1984 Niet meer actief

    het is wat met die schoonmoeders. Mijn schoonmoeder (moeder van mijn man) komt hier al meer als een jaar niet meer over de vloer. Mijn man heeft haar de deur gewezen hier toen ze voor de zoveelste keer een opmerking maakte (ging niet over schoonmaken). Sindsdien hebben we ook geen contact meer met haar.
     
  11. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Tja weet je, ik wil nooit zo moeilijk doen. Ik heb 3 zoons, later ben ik zelf de schoonmoeder.
    En ze is best aardig hoor, maar ik word er inderdaad altijd zo gestressd van. Ik wil per se dat alles netjes is, dat we iets lekkers eten, dat de kinderen zich goed gedragen, maar ik kan het nu allemaal even niet hebben geloof ik.
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    De kinderen moeten hier hun eigen troep opruimen, mijn man helpt mee met schoonmaken en ik vind 7:00 niet zo heel vroeg eigenlijk. Morgen je schoonouders vooral met de kinderen laten spelen en dan heb je toch best rust?
     
  13. penseel

    penseel Niet meer actief


    Wat je schoonmoeder wil ze kan de POT op.

    Blijf vooral je zelf. En als ze commentaar heeft. Dan is dat haar probleem.

    Een je man aan zijn stropdas trekken van halllloooo ik zit dag in dag uit met drie kinderen ga zo door en jij zit dag in dag uit met drie kinderen. Moeder neemt een hotelletje omdat ze thuis niet aan haar wel verdiende rust toe komt. Ga op je strepen staan hobby.s mogen beide partners hebben maar het moet wel te dragen zijn je hebt drie jongen kinderen dan, wachten bepaalde hobby.s maar even lekker van manlief. Ja toch.

    Zou het ook echt zo zeggen van hallo ik ben er ook nog.
     

Deel Deze Pagina