Chaotische huisvrouwen club (2)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Eva2011, 3 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Een paar jaar geleden kwam ik hier regelmatig en praatten we met een aantal dames in de chaotische huisvrouwen club. Zijn deze dames er nog? En hoe staat het nu met het huishouden?

    Toen ik 20w zwanger was van mijn tweede kwam de nesteldrang en was ik te druk met poetsen om op ZP te komen haha. De drang hield aan tot ze een half jaar was. Nog nooit was mijn huis zo schoon!

    Nu kijk ik om mij heen, de kinderen zijn even een weekend uit logeren, maar de ontplofte bom is nog niet opgeruimd.

    Herkenbaar?

    *Gaat een poging doen*
     
  2. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik beken.
    Ik werk deze week nog als gastouder en in de avond in de zorg. Vanaf volgende week alleen nog de avond in de zorg met de nodige vergaderingen, trainingen en opleiding. Ook ben ik moeder van 3 kinderen waarvan de jongste een peuter puber is met de hoofdletter P.
    De was is hier een structurele chaos, er ligt regelmatig stof waar ik het niet wil hebben. Mijn huid is er niet een uit een boekje, hoe graag ik ook zou willen.
    Ik hoop dus dat ik doordat ik vanaf volgende week meer tijd heb mn huishouden op orde te krijgen, maar ik ben bang dat het altijd wel lichtelijk chaotisch zal blijven.
     
  3. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Lichtelijk chaotisch is geen probleem, als er maar enigszins orde in de chaos is ?

    Die is hier momenteel nog steeds ver te zoeken maar in mijn hoofd borrelen de plannetjes al wel op om orde te scheppen. Zo ga ik verhuisdozen halen en mijn keuken grondig uitmesten. Ook de kinderkamers en speelgoedkast moeten het bezuren. Alles wat overbodig is zal worden opgeborgen zodat het niet meer in de weg staat. Een opgeruimd huis biedt een opgeruimde geest. Tenminste, zo is het voor mij.

    Nou wil het geluk dat er over een paar weken hier in de omgeving een garagesale georganiseerd wordt. Stok achter de deur als ik me aanmeld?
    Maar wat doe je met alles wat overblijft? Kringloop/milieustraat?
     
  4. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Uhm ik ben echt de slechtste huisvrouw ever! Mag ik hier meeschrijven?

    Heb totaal geen excuus want ik werk maar iets van 20u pw.

    De was vind ik leuk en opruimen vind ik leuk. Stofzuigen doe ik niet die heb ik met mn man weggestreept tegen strijken :)
    Stoffen vind ik pas leuk als ik stof zie liggen want dan zie je ook dat het weg is :roflmao:
    De wc schoonmaken is een noodzakelijk kwaad :evil: en de badkamer en keuken :|
     
    Eva2011 vindt dit leuk.
  5. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    De keuken heb ik geen moeite mee, die moet gewoon schoon zijn. En sinds in zwanger ben heb ik een innigere relatie met mijn stofzuiger dan met mijn vriend... Dweilen haat ik... En die dozen waar ik het over had zijn er nog niet.

    Welkom!
     
  6. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Ik beken! Het is hier vaak een chaos. Ik stofzuig wel elke dag, dat moet van mezelf want ik mijn jongste van 10 maanden tijgert door de hele kamer en heeft een microscopisch zicht waardoor hij elke kruimel tegen komt en in zijn mond stopt. De wc doe ik ook dagelijks want mijn bijna 4 jarige zoon vind staand plassen helemaal het einde tegenwoordig o_O. Maar verder......stoffen alleen als het echt moet, de ramen moeten al 2 maanden gelapt worden en het is een puinhoop in mijn voorraadkast met veel meer dan alleen maar voorraad :oops:.
     
    Marchella en Eva2011 vinden dit leuk.
  7. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Mijn stofzuiger heeft een meubelborstel die uitermate geschikt is voor stoffen ;) twee vliegen in één klap!

    Maar ik zou de boel hier om moeten draaien, in de kast een puinhoop en in het zicht netjes. Nu is het andersom. Mijn kastjes zijn super geordend. De mokken staan soort bij soort en kleur bij kleur én met de oortjes dezelfde kant op. De blikken in de voorraadkast staan op grootte geordend en daar ook soort bij soort zoveel mogelijk. Dezelfde uiteraard naast elkaar. En de koelkast, reorganiseer ik dagelijks ...


    Oh, maar de meivakantie heeft me de kans geboden om de Duplo op kleur te sorteren :) nu mogen de kinderen er niet meer aan komen.
     
    Marchella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina