Choane atresie.

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door merah, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze dochter is geboren met een dubbele en volledige choane atresie (en bijoortjes, een verkort tongriempje en afstaande oren, maar dat terzijde).
    Eigenlijk ben ik op zoek naar een moeder die een tijd terug reageerde op mijn blog. Zij had een tweeling gekregen met dezelfde aandoening. Maar als er andere mama's zijn die ervaringen willen uitwisselen dan zijn zij natuurlijk ook van harte welkom.
    Omdat de aandoening zo zeldzaam is heb ik dat zelf wel gemist tijdens de eerste maanden na haar geboorte.

    Leafde hat wun! Onze blog.
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Misschien een beetje ongepast... maar wat schrijf je een goede blog! En vooral dit vond ik heel mooi.

    Beste mensen.
    Voor iedereen die gelooft in de kracht van gebed: bid.
    Voor iedereen met kaarsen in huis: brand een kaarsje.
    Voor iedereen die gelooft in 'duimen': duim
    Zit uw categorie er niet tussen: Dan vinden we het ook heel fijn als u gewoon aan ons denkt!!!
     
  3. Illy30

    Illy30 Actief lid

    15 mei 2012
    220
    0
    16
    Ik heb ook even je blog gelezen. Mijn dochter heeft geen artresie, maar een schisis. Veel dingen zeer herkenbaar! Je hebt het mooi beschreven, je periode in het ziekenhuis. Vind het achteraf jammer dat ik dit ook niet heb gedaan. Ik hoop dat je 'ervaringsdeskundigen' hier zult vinden.
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niemand met een kindje met deze aangeboren afwijking?
    Kom op! Zo zeldzaam is het toch niet? Wel 1 op de 13.000 kinderen wordt ermee geboren! Haha.

    Bedankt voor de lieve woorden over mijn blog overigens. De een vindt het erg mooi geschreven, de ander te negatief. Er zit idd wel een beetje galgenhumor in. Niet iedereen houdt daarvan... Hihi.
     
  5. Marientje28

    Marientje28 Actief lid

    30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Hoi Merah!

    Hoe is het met Anne-Lynn? Zal je blog weer eens opzoeken!

    Ik weet niet meer wanneer wij voor het laatst contact hebben gehad maar Pleun is in september en november 2011 weer geopereerd, opnieuw zonder resultaat. Er blijft 1 neusopening steeds terug dicht groeien. In maart hebben we een afspraak in het AMC, er schijnt daar een dokter te zitten met veel ervaring met deze afwijking, in het bijzonder in die situaties waarin de standaard behandelmethode niet voldoende effectief is.
    Ik wil gewoon graag dat Pleun voordat ze in november 4 wordt en naar school gaat, geholpen is en dat het dan ook echt klaar is. Ik was door deze afwijkingen en door gerelateerde klachten altijd een beetje een buitenbeentje op school. Veel uitval vanwege operaties. Dat wil ik voor mijn dochter natuurlijk niet.
    Wordt nog vervolgd dus!

    Groejtes Marina
     
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Marina,

    Dat is lang geleden!!! Wat enorm balen dat het bij Pleun maar niet goed wil blijven gaan! Ik heb via via contact met nog twee moeders met kindjes met Choane Atresie en ook daar is het allemaal erg moeizaam. Dan hebben wij blijkbaar veel 'geluk' gehad. Ik ben benieuwd wat ze in het AMC zeggen.
    Hadden ze bij Pleun nu ook een stuk neus-tussenschot weggehaald? Dat kan ik, als ik de situaties met Anne-Lynn en de andere kindjes vergelijk, als enig groot onderscheid in behandeling zien. Misschien anders een idee om mee te nemen naar het UMC?

    Groetjes!!!
     
  7. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik gooi hem nog maar eens omhoog, want voor je het weet zit er een slotje op ;)
     
  8. Huis van Puck

    Huis van Puck Fanatiek lid

    30 jul 2010
    1.414
    52
    48
    Hoi Merah, ik las in je blog 'fietsenrek' een reactie van deze tweelingmama. Kun je haar via die reactie misschien bereiken?
    Succes, mooi blog trouwens!
     
  9. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, helaas lukt dat niet.
    Ik heb in een stukje daarna al mijn email-adres neergezet, mocht ze nog eens terug komen om te lezen. Helaas is dat nog niet gebeurd. Via de blog kan ik geen verdere gevens achterhalen...
     

Deel Deze Pagina