chromosomenonderzoek

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Assie, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assie

    Assie Actief lid

    21 jul 2006
    172
    0
    0
    Coordinator Vastgoed
    Limburg
    Lieve (aanstaande) moeders,

    Op 7 september krijgen wij de uitslag van het chromosomenonderzoek. Ik heb op korte tijd 3 maal een miskraam gehad en ons is geadviseerd een chromosomenonderzoek te doen.
    Heeft een van jullie een idee wat ik kan verwachten? Ik bedoel, wordt het in procenten aangegeven? Zoveel kans op?

    Wie heeft er nog zo'n onderzoek gehad?

    Liefs,

    Assie
     
  2. MissV

    MissV Actief lid

    14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Wij hebben dat ook gehad omdat ik 2 keer een miskraam heb gehad. Als uitslag kregen we alleen maar te horen dat ons bloed helemaal in orde is. Prima natuurlijk!

    Tegen ons werd voor het onderzoek gezegd dat als ze iets vinden, ze dan alleen kunnen verklaren waarom je een verhoogde kans hebt op miskramen. Maar ik kan me zo voorstellen dat je bij een langer durende zwangerschap zou kunnen kiezen voor een vlokkentest of vruchtwaterpunktie. Dan kunnen ze de chromosomen van je kindje onderzoeken en weet je of het levensvatbaar is.

    Succes met de uitslag en wel doorvragen hoor!
     
  3. Shereen23

    Shereen23 Bekend lid

    1 mrt 2007
    836
    0
    16
    ik heb ooit ook 1 miskraam gehad en ben toen gecurrtereerd, en toen hebben ze de embryo ook onderzocht om te kijken of er iets verkeerd is. maar gelukkig bleek er niks aan de hand te zijn, het was gewoon een chromosomenfout en dat is 75% de reden van alle miskramen, de andere 25% kan te maken hebben met erfelijke dingen. En ik ben na de miskraam gelijk zwanger geworde en ben inmiddels 29 weken zwanger.
    by the way ik was 7 weken zwanger toen ik de missed abortion kreeg.
     
  4. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Wij hebben na twee miskramen ook een chromosomenonderzoek gehad. De uitslag daarvan was dat het goed was. Niets in percentages ofzo. Het is dus 'goed' of 'niet goed' en bij'die laatste mogelijkheid zul je dan wel horen wat er dan precies mis is.
     
  5. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
  6. marianne1984

    marianne1984 Actief lid

    15 aug 2007
    402
    0
    0
    bij ons zeiden ze dat er 10% kans was dat het niet goed is.
     
  7. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    weet er iemand een site of link naar chromosomen onderzoek voor mannen?
    ze gaan nl bij mij man chromosomentest doen omdat zijn zaad zeer slecht is.
     
  8. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    en het het normaal dat er 2 keer getest word?mijn man heeft nl hier int ziekenhuis een chromosomenonderzoek(vorige week bloed geprikt)en vandaag bloed laten prikken (dit word naar het erasmus in rotterdam gestuurd) hij heeft wel kanker gehad (4 jaar geleden en is toen bestraald)kan dat ermee te maken hebben.

    be wel n beetje bang nu,waarom 2 onderzoeken?
     
  9. Penelope

    Penelope Actief lid

    3 sep 2007
    146
    0
    0
    Na 1 miskraam in de 4de maand heb ik stollingsonderzoek gedaan, de uitslagen waren negatief danwel positief.
    Er sprong een onderzoek uit die positief was; dat kon een reden zijn voor mijn miskraam zei mijn gynaecoloog, maar niet per se. Om toch maar het zekere voor het onzekere te nemen moest ik elke dag bloedverdunners spuiten (geen pretje!).
    Doe jij alleen chromosomenonderzoek of ook stollingsonderzoek?
    Succes!
     

Deel Deze Pagina