Chronische ziekte, welke pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door LiefsteWens, 9 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiefsteWens

    LiefsteWens Actief lid

    15 apr 2020
    196
    37
    28
    Vrouw
    Dag allemaal,

    Mijn partner en ik wilden voor de tweede gaan maar na een gesprek met mijn MaagDarmLever arts toch besloten om nog niet zwanger te raken. Misschien is het over 6 maanden of een jaar anders.

    Ik was na het gesprek behoorlijk ontdaan en ik heb niet kunnen vragen welke anticonceptie ik het beste kan slikken, naast de ziekte van Crohn. Ik wil wel echt gaan voor een pil. Misschien de mini pil?

    Zijn er hier mensen met dezelfde of soortgelijke ziekte? Welke pil slikken jullie?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Bel even op :)

    Hij kan dan bv met de gyn overleggen hierover. Mijn gyn heeft alles destijds multidisciplinair overlegd voor medicatie. Kan t andersom ook: vanuit de mdl arts overleggen met gyn
     
  3. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Kun je geen spiraaltje nemen tijdelijk? Als je een opvlamming hebt, werkt de orale anticonceptiepil minder goed.
    Ik heb colitis ulcerosa en zou niet voor de pil gaan hierdoor. Je kunt wel microgynon slikken geloof ik, maar het lijkt mij niet verstandig.. Aangezien er ook een bewezen negatief verband is tussen ibd en de pil.
     
  4. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf diverticulitis en ben schoon verklaard van darmkanker. Zelf heb ik gekozen voor een koperspiraal (inmiddels eruit vanwege onze kinderwens). Ik wilde bovenop de darmklachten geen wisselwerking met hormonen.

    Nu eet ik sinds meer dan een jaar ketogeen (al wat langer koolhydraatbeperkt), en deze omstelling in voeding heeft me veel gebracht. Ik heb al zeker een jaar geen last meer van ontstekingen gehad. Misschien het overwegen waard?
     

Deel Deze Pagina