cinababy, hoe te geven?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ikke1981, 18 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Zoals de titel het al zegt, hoe geeft ik het aan mijn zoontje, want in de gebruiks aanwijzin staat een half uur voor of na de maaltijd!
    Uhh ja hoe? Na de maaltijd slaapt meneer, en een half uur voor de maaltijd 9 van de 10 keer ook, en het liefst niet door de voeding.
    Wie oh wie heeft er de tip voor mij en mijn zoontje.
     
  2. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Op een lepeltje en dan toch maar wakker maken 1/2 uur voor de voeding lijkt mij..?
     
  3. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, lekker is dat... Dat staat op alle druppels van vsm volgens mij...

    Ik heb het Jelle gewoon op een lepeltje gegeven, en dan meteen als hij wakker was voor de voeding. Dan luier verschonen, flesje maken, en dan zijn er toch al gauw 10 minuten voorbij. Ik gaf hem dan toch wijn flesje, ik had weinig zin om met een huilend kind te zitten omdat die druppeltjes in moeten werken...

    Overigens word ook geadviseerd om de druppels bij de eerste klachten elk uur te geven, en dat 6 uur lang... Hoe hadden ze dat gedacht dan? Moet ik mijn kind elk uur wakker maken? Lijkt me ook niet echt handig.. :)
     
  4. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    whahah ja idd
    Nou heb het net op zijn speen gedaan, hop in zijn en dat ging goed, nu de rest nog. Hij slaapt nog wel.

    Ohww en ook even in de mond laten :) Ja Quinn even in je mond laten, als hij dat kan met 5 weken heb ik een wonder babby :p
     
  5. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik gaf het op een lepeltje voor de voeding. Ik nam het niet zo nauw met dat halve uur, want dat werkte op die leeftijd gewoon niet.
     
  6. girly

    girly Actief lid

    14 feb 2007
    489
    0
    0
    gewoon 3 druppels in zijn mondje laten druppelen, deed het gewoon voor de fles, ging prima
     
  7. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Jesper kreeg dit in week 3 gewoon wanneer hij last had van krampjes op een speentje gedruppeld! Werkte prima!
     
  8. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    al slapend gaat ook hoor, mondje een beetje open 3 druppeltjes in de wang laten lopen en ze slikken vanzelf
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik deed het op een lepeltje en alicia vond het heerlijk ze at het lepeltje bijna mee op. ik gaf ook vitamine k en d vanwegen bv maar dit vond ze toch wel erg lekker. ook ik keek niet zo nauw met die 30 min en toch hielp het wel hoor
     
  10. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon in de mond druppelen als ze slapen. Hoef je ze toch niet voor wakker te maken?
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Wij hingen dat flesje ook meestal gewoon boven haar mond en lieten de druppeltjes er zo invallen, ze likte haar mond met haar tong weer af en dat ging wel het makkelijkst. Maar ik wachtte ook niet altijd een half uur, maar net hoe het uitkwam.
    Wat ook wel makkelijk gaat is een theelepeltje natmaken, die druppels erop en dan glijdt het er ook zo in. Als het lepeltje droog is, blijft de helft van die oliedruppels er anders aan plakken.
     
  12. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik geef het gewoon op een lepeltje. Deyna is er ook gek op en eet zowat het lepeltje op. Ik het begin deed ik het zodra ze wakker was, luier verschonen en druppelen. En inderdaad je kunt het ook geven als ze slapen.

    Ik gebruik het nog steeds en het werkt prima.
     

Deel Deze Pagina