Clearblue ovulatietest ?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lila2019, 17 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lila2019

    Lila2019 Niet meer actief

    Ik ben deze cyclus aan het kijken of ik mijn eisprong kan vinden. Al een hoop testen gedaan en nog steeds geen smiley. Natuurlijk zie je wel de streepjes als je hem uit de houder haalt. Hoort het op te lopen naarmate je richting je LH piek gaat? Moet het streepje net zo donker zijn voor het een smiley is?

    Ik heb vandaag vanmorgen en vanavond getest.

    Zouden jullie eens mee willen kijken?
    En zou ik het beste 2x per dag testen?

    Ik zit nu op cyclusdag 13 en heb een gemiddelde cyclus van 26-27 dagen.
     
  2. AniS

    AniS Actief lid

    26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Ik zou nog even verder testen. Kan zijn dat je een korte LF hebt ?
     
  3. Lila2019

    Lila2019 Niet meer actief

    Dat zou wel kunnen misschien. Ik heb het meestal het gevoel dat mijn ei rond dag 15 is. Omdat ik dan ook wat slijm heb. Maar ik word dan 8-10 dagen(afhankelijk hoe lang mn cyclus is, soms al na 25 dagen soms na 28 dagen) later ongesteld. Is dat te kort?
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Van deze testen mag je de streepjes eigelijk niet aflezen (ik deed t zelf ook hoor!) Ik zou gewoon nog door testen :) ik miste mijn piek vaak met deze testen, heb 2x een smiley gehad en was te laat (ei was al gesprongen voor de iui) ovulatie testen bleken bij mij dus echt niet te werken.
    Of mn ei was te snel na de piek, of ik had een piek en mn ei nog lang niet..
    Ik gebruikte uit eindelijk alleen de 2besure nog, en dat ging wel beter maar ook dan had ik t zelfde probleem:roflmao:
    25tot 28 dagen cyclus is niet te kort, ik had ook daar tussen in mijn cyclussen :)
    Meestal op dag 12 Mn ei bij een korte cyclus (enkele keer op dag 10 Mn ei al gehad) dan was mn cyclus 22 dagen.
     
  5. Mamalove2014

    Mamalove2014 Bekend lid

    9 okt 2014
    649
    384
    63
    NULL
    NULL
    Ik had afgelopen ronde een cyclus van 28 dagen en ik testte pas dag 17 positief, dus ik zou ik gewoon doortesten!
     
  6. Aag

    Aag Actief lid

    31 jul 2016
    267
    97
    28
    Ik gebruikte de voorbije 2 rondes ook de CB ovulatietest. Ik spiekte uiteraard ook naar de streepjes, maar het frustreerde me dat er niet echt iets uit op te maken viel. Wat me wel opviel is dat het telkens de dag voor ik een smiley had het 2e streepje plots een stuk donkerder was. De dag dat de smiley dan echt kwam, was het ook een heel donker streepje op de test. Nog even doortesten, vroeg of laat zal dat ei wel komen, zeker?
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.345
    113
    Bij mij waren de streepjes op de dagen van de positieve testen even donker (test en controle) en daarvoor net zo licht als wat jij nu hebt.
     
    Lila2019 vindt dit leuk.
  8. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Het is al eerder gezegd maar met deze testen is het juist niet de bedoeling om de streepjes ermee af te lezen. Het is juist voor t gemak gemaakt dmv die smileys af te lezen.

    Die streepjes die jij nu hebt kan je je hele cyclus hebben want iedereen (zelfs mannen) hebben wat LH hormoon in hun lichaam. Bij ons vrouwen piekt ie alleen bij een naderende eisprong. Ik maakte me er ook schuldig aan hoor door die strepen af te lezen. En je kan niet anders aan gezien je ze er weer uit moet halen je oog valt er meteen op ;)

    Je vraag of het bij een naderende piek wat donkerder wordt dat was hier soms het geval geweest en soms niet. Ik had bijvoorbeeld een keer in de ochtend getest (geen smiley, lichte streep) en in de middag had ik op werk ineens pats boem veel slijm verlies. Thuis aangekomen wilde ik toch een ovulatietestje doen en ineens ja hoor een smiley en een dikke vette streep. Dat terwijl hij daarvoor in de ochtend superlicht was! Dus dat verschilt enorm.
     
    Kimmetjuh90 en Lila2019 vinden dit leuk.
  9. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Het kan 2 kanten op. Of je hebt je piek al gehad. Als jij voor je gevoel op dag 15 een eisprong hebt dan heb je op ca dag 13 je lh piek. Dan zou ik eerder gaan testen bijv vanaf cd 8. En dan op een gegeven moment ook 2 x per dag. Of je eisprong komt nog. Ik zou voor nu even doortesten
     
  10. Lila2019

    Lila2019 Niet meer actief

    Oke thanks! Niet naar de streepjes kijken dus.
    Vandaag cd 14 en weer negatief. Wel vruchtbaar slijm vanmorgen!
     
  11. Lila2019

    Lila2019 Niet meer actief

    Ik ben vanaf dag 8 gaan testen ;) Het lijkt mij sterk dat ik daarvoor al een eisprong heb gehad.
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Als je nu vruchtbaar slijm hebt (en het niet vd sex ban gisteren kan zijn geweest), dan zal je ei veelal binnen 5 dagen komen :)
     
    Lila2019 vindt dit leuk.
  13. Lila2019

    Lila2019 Niet meer actief

    Ik heb zojuist toch nog maar voor het slapen een test gedaan. En een smiley nu! Dus vanmorgen nog negatief, en dan vanavond positief. Dit betekend alleen niet dat mijn eisprong nu is? Maar hij kan komen de volgende 24-48 uur? Begin van de avond ook weer slijm na toiletbezoek. Verder voel ik niet veel. Wel beetje zeurend gevoel aan 1 kant van mijn lies, maar je eierstokken zitten veel lager toch?

    En hoe weet je wanneer je eisprong zeker voorbij is als je test? Of test je alleen positief voor je eisprong? En niet tijdens?
     
  14. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Binnen 24 tor 48 uur heb je idd je eisprong :) Dus over 3 dagen zit je zowiezo 1 dag na je eisprong ;)
     
    Lila2019 vindt dit leuk.
  15. Lila2019

    Lila2019 Niet meer actief

    Ok. Dus morgenavond en dinsdag gezellig hebben zou nog op het juiste moment zijn? Helaas is niet nu al mogelijk :p
     
  16. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Zowiezo zit je morgen goed :)
     
    Lila2019 vindt dit leuk.
  17. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Dit.
     
  18. Lila2019

    Lila2019 Niet meer actief

    Ik heb zojuist ook nog getest. En hij is nu alweer negatief. Toch raar dat ze 1x per dag testen aanraden, had ik gisteravond niet bedacht om nog extra te testen dan had ik dus mijn piek gemist? Overigens is dit lijntje wel even dik als gister maar toch geen smiley.

    Wel heel veel vruchtbaar slijm deze morgen. Ik ben benieuwd wanneer het ei springt :)
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat de piek nog moet komen, gezien het lijntje. Ondanks dat ie al een smiley aangaf.

    Ik zou dus blijven doortesten.
     
  20. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Als je gisterenavond niet had getest, dan had je vandaag een smiley op je test. Het apparaatje kijkt hoeveel donkerder de streep met de vorige keer was volgens mij, daarom heb je nu geen smiley omdat hij even donker is.
     

Deel Deze Pagina