Clomid, 3 follikels nu nog 1 over

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Wilienwillo, 2 nov 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilienwillo

    Wilienwillo Nieuw lid

    17 jun 2020
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi hoi,

    Afgelopen woensdag dag 12 van mijn cyclus kreeg ik te horen dat ik 3 follikels had die allemaal 15 mm waren, vandaag weer een fm gehad ( dag 17) en nu was er nog 1 te zien van 25,5 mm. De andere twee waren onvindbaar. Hebben jullie dit ook wel eens gehad? Is er een kans dat deze dan al zijn gesprongen of zijn ze gewoon weg.. Snap het niet helemaal en net niet gevraagd hoe dit precies zit.. Zal denk ik morgen nog even bellen! Maar ben wel benieuwd of iemand hier er iets over weet
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    938
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hoi
    Dat kan inderdaad gebeuren. De dominantste ( grootste) eicel groeit vaak door en dan zie je dat de andere eicellen achter blijven qua groei en niet zullen gaan springen.
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Heel normaal :) lichaam laat meerdere eicellen groeien maar zodra 1 over een kritische grens is, geeft die aan: stop maar met groeien! En als de rest nog op of rond of onder het afvalcriterium zijn doen ze niet meer mee en krimpen en zijn foetsie. Kan ook zo zijn bij eisprong, dat er 1 follikel 22 mm is en die geeft signaal af om te springen, maar die van bijvoorbeeld 18 mm is niet rijp genoeg en blijft zitten.

    Fascinerend hoe een lichaam dat zo kan regelen :)
     

Deel Deze Pagina