clomid gebruiken na zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jody, 19 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jody

    jody Bekend lid

    13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hallo,

    De vraag over de menstruatie na de zwangerschap regelmatig/onregelmatig is al meerdere keren beantwoord, dus dat hoef ik niet meer te vragen.
    Maar wat ik wel wilde weten:
    Wij willen snel een 2e kindje. Ik ben 8 december bevallen van Cathelijne.
    Wanneer is het 'veilig' om er weer voor te gaan? Ik bedoel, wanneer is het verantwoord voor je lichaam om weer zwanger te geraken?
    En hiervoor heb ik clomid geslikt. Is het zo dat ik dan nu automatisch weer met clomid moet beginnen? (na de borstvoedingsperiode) Of heb ik nu meer kans op een eisprong van mezelf?
    Ik weet dat ik al een kans heb om zwanger te raken nu, ondanks dat ik borstvoeding geef.

    Alvast bedankt voor je antwoord ;)
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jody,

    we zeggen vaak, 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Maar als je graag snel een tweede wilt kun je daar best van afwijken hoor. Je mag er gewoon weer voor gaan, hoe het zit met clomidgebruik weet ik niet, ik kan me voorstellen dat de arts zegt dat je maar moet wachten tot je eigen cyclus op gang is gekomen, dit kan wel even duren met borstvoeding. Je hebt wel wat meer kans dat je nu wel vanzelf een eisprong krijgt, dat kunnen we wetenschappelijk gezien niet verklaren, maar als het lichaam een keer zwanger is geweest, lukt het daarna vaker-dit geldt voor stellen die de eerste keer mbv medicijnen oid zwanger zijn geworden- om nu spontaan zwanger te raken. Dus je kunt jezelf nu ook een kans geven om spontaan zwanger te raken. Bij de meeste vrouwen blijft de menstruatie weg bij volledige borstvoeding, maar ook dit is niet altijd zo. afwachten dus hoe het bij jou gaat, wil je echt heel graga heel snel zwanger worden, dan zou ik met je gynaecoloog overleggen over clomidgebruik.

    Mirjam
     
  3. jody

    jody Bekend lid

    13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hoi Mirjam,

    Bedankt voor je antwoord.
    Ik had idd ook al eens gehoord, dat paren voor de 2e keer spontaan zwanger werden.
    We wachten eerst maar rustig dan die 9 mnd af voordat we weer naar de arts lopen. Lukt het daarvoor dan is het leuk, en anders idd maar weer aan de medicijnen.

    Liefs Jody
     

Deel Deze Pagina