clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jhofstee, 13 feb 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jhofstee

    jhofstee Nieuw lid

    20 jun 2015
    1
    0
    1
    Vrouw
    ...
    Lippenhuizen
    Het begon met een kinderwens en 5 jaar proberen, en na veel onderzoeken mochten we beginnen aan Clomid ondanks een wat te hoge BMI.
    Dan werkte erg goed en daardoor werd ik na 7 maan al zwanger.
    Nu is onze kleine jongeman alweer 1 jaar geworden, en hebben we een nieuwe kinderwens voor een 2de wondertje. Omdat we nu het probleem kennen en ik het zelfde gewicht heb dan toen ik voor de eerste keer aan Clomid begon, Dacht ik we vragen weer een doorverwijzing en gaan er weer tegen aan.
    Dat bleek helaas niet het geval, eenmaal bij de afspraak werd me even verteld dat ik te zwaar ben en met deze BMI geen clomid ga krijgen, en eerst maar ongeveer 20 kilo moet afvallen.
    Ook al werkte het de vorige keer hartstikke goed en de zwangerschap verliep zonder complicaties die te maken hadden met overgewicht of clomid pillen. Dat kwam rauw op mijn dak en nu weet ik niet wat ik moet doen?

    Ik hoor graag jullie verhalen met overgewicht en clomid gebruik.
     
  2. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Ik hoor dit vaker en blijf het zo bizar vinden! Soort van discriminerend. Ik heb familieleden en vriendinnen die ontzettend worstelen met een hoog BMI en inderdaad geen hulp krijgen bij het zwanger worden. Enerzijds snap ik dat het verlagen van het gewicht vaak al spontaan zorgt voor een zwangerschap. Alleen ontstaat overgewicht niet zomaar en is het vaak niet een kwestie van, val maar even 20 kilo af!
    Anderzijds, met clomid maak je verhoogd kans op een tweeling en overgewicht geeft ook een iets verhoogde kans. Meerlingen geven weer een verhoogde kans op complicaties.
    Al met al vind ik het erg rot voor je dat je dit als antwoord kreeg en hoop ik dat het je lukt om wat kilo's kwijt te raken!!
     
  3. Beay

    Beay Bekend lid

    29 jul 2019
    757
    581
    93
    Vrouw
    Ik heb deze cyclus voor het eerst clomid gebruikt vanwege pcos. Ik heb mij door de fertiliteitsarts laten vertellen dat met pcos het risico bestaat dat je sneller aankomt en moeilijker afvalt en ik er dus echt voor moet zorgen dat ik op gezond gewicht blijf.
    Mag ik vragen waarom je er tegenaan hikt om die 20 kg af te vallen?
    Ik hoop in ieder geval dat het je snel lukt om de kilo's kwijt te raken! Ik zou het er absoluut voor over hebben!
     
  4. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Om heel eerlijk te zijn snap ik de gynaecoloog wel.
    20 kilo is best veel.
    Ik was in de laatste jaren ook wat aangekomen. Nooit overgewicht gehad maar mijn cyclus was met een lichter gewicht wel beter. Na diagnose PCOS ben ik me gaan verdiepen in afvallen en pcos. Bij een paar kilo kan je cyclus al veel beter worden.
    Ik was 3 kilo afgevallen tijdens clomid gebruik. 50mg deed niks. Nadat ik 3 kilo was afgevallen en 100mg had gebruikt werd ik gelijk blijvend zwanger.

    Daarbij heeft een zwangere vrouw met overgewicht altijd een hoog risico zwangerschap en moeten er veel meer dingen in de gaten gehouden worden zoals bijvoorbeeld de groei van de baby en eventuele zwangerschapsdiabetes etc.

    Mijn advies is dan ook om eerst af te vallen. Het kan een hoop schelen!
     

Deel Deze Pagina