Clusteren afbouwen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marinke84, 7 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marinke84

    Marinke84 Actief lid

    10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,
    Mijn zoon is volgende week 3 maanden oud en is een ster in clusteren. Al in de kraamweek doet hij dit van ongeveer 4 tot 10 s avonds. Hij drinkt dan ongeveer elk half uur tot uur. hoewel ik dit aanvankelijk wel prima vond (mijn dochter deed dit ook op deze wijze) ben ik er nu een beetje klaar mee. Het kost veel tijd en het is ook vooral heel lastig om dan ook voldoende aandacht te geven aan mijn dochter.

    Borstvoeding loopt verder prima. Overdag drinkt hij ongeveer om de 2 a 3 uur. Kolven geeft een prima opbrengst van 150 ml met goede vetlaag.

    Ik begrijp de functie van clusteren, naar dat soort reacties ben ik dus ook niet op zoek. Wel ben ik op zoek naar tips of advies om dit af te bouwen.

    Alvast bedankt!
     
  2. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij ons was het met 15 weken van de een op andere dag over... Kreeg overigens wel fv.

    Dus misschien is het binnenkort ineens over?
     
  3. Marinke84

    Marinke84 Actief lid

    10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie :) fijn dat je er niets voor hoefde te doen. Bij mijn dochter was dat idd ook het geval na ruim 4 maanden maar dat duurt voor mn gevoel nog zo ontzettend lang.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou dan langzaam de tijd tussen voedingen wat opbouwen door af te leiden. Beginnen met bv minimaal een uur ertussen, week later minimaal 1,5u, week later 2u... Even zoeken naar afleiding die werkt, misschien bijvoorbeeld dragen in een doek en ondertussen dingen doen met je oudste? Dan krijgt hij wel contact met jou, dus kans om mama-honger te stillen maar zonder daadwerkelijke voeding.
     
  5. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Idd, draagdoek proberen?

    Hier was het clusteren ineens klaar nadat ik een avondje weg was gegaan :(
     
  6. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Ik denk niet dat je het kan afbouwen, zonder dat het invloed heeft op je productie....daar hebben we ook een van de functies van het clusteren...;)

    Misschien een draagdoek en dan vanaf 19uur lekker laten clusteren?
     
  7. Lieke84

    Lieke84 Fanatiek lid

    1 jun 2011
    3.016
    1
    38
    Eens met Jacky.....
    Aangezien je dochter er met 4 maand ook spontaan mee ophield, zou ik als met draagdoek tot een uur of 19 uur niet lukt er maar aan toegeven. Het is dan nog even doorbijten. Snap dat het vervelend kan zijn hoor.
     
  8. Marinke84

    Marinke84 Actief lid

    10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik zal idd de draagdoek wat meer inzetten s avonds en anders een avondje weg haha. Sowieso wel lekker
     
  9. MrsBucket

    MrsBucket Fanatiek lid

    27 mei 2014
    1.158
    582
    113
    Wellicht afwisselen met je partner, dat je om en om de borst en een flesje gekolfde melk geeft? Hoewel de draagdoek wel beter klinkt :)
     
  10. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Ja een avondje weg is ook heel fijn! En om een of andere reden accepteerde de baby het hier gewoon. Mama weg? Ok dan slaap ik wel :D
     
  11. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier was de draagdoek ook de oplossing, dat wisselde ik dan af met man. ene avond hij, andere avond ik.
     

Deel Deze Pagina