CMV

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Momtobe12345, 17 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momtobe12345

    10 mrt 2020
    70
    34
    18
    Oh, ik heb toch weer zoiets stoms gedaan. Mijn zoontje was met mijn tandenborstel in de weer en was ermee zn tanden aan het poetsen. Ik heb erna zonder erbij na te denken mijn eigen tanden erna ermee gepoetst. Nou let ik altijd op op geen eten delen, lepels e.d. En dan dit. Hebben jullie ook wel eens zoiets meegemaakt. Feit is ook dat mijn zoontje al 3 weken verkouden is. Oh, ik voel me zo stom en maak me toch ook wel zorgen.
     
  2. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Ik wist tot een paar weken geleden niet dat CMV bestond... Heb gewoon constant alles met m'n zoontje gedeeld (bestek, ed.). Ik geef hem ook kusjes dus ja, risico loop je volgens mij altijd.
     
  3. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Wat is CMV?
     
  4. mgeul84

    mgeul84 Bekend lid

    17 aug 2012
    765
    105
    43
    Tandenborstel doe ik niet, maar hetzelfde bestek of dezelfde beker is toch niet raar?
     
  5. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Daarmee loop je wel risico CMV op te lopen. Ik probeer er nu wel een beetje rekening mee te houden maar geen kusjes geven begin ik niet aan...
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik ben getest op cmv ivm met miskramen. Nog niet gehad en eerlijk vind ik de kusjes en knuffels van mijn kind te belangrijk..
    Ik laat er niks voor..
     
  7. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Ah ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Was zo voorzichtig met alles, omdat ik ook wist nog geen cmv gehad te hebben, en dan per ongeluk stak ik de verkeerde tandenborstel in mn mond. Ja tis vervelend, maar niks meer aan te doen. Druk maken Heeft geen enkele zin. De kans is veel groter dat je er niks van op loopt, ik zou me daar aan vasthouden.
     
  8. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wat @Lisa2 zegt inderdaad, kan gebeuren en kleine kans. Je zou je ook kunnen laten testen. Heb ik ook gedaan via de verloskundige en ik bleek het al gehad te hebben. Was daarna toch een stuk relaxter in contact met mn oudste. Ik weet dat er hier in NL heel laconiek over gedaan wordt maar het is toch wel echt iets om rekening mee te houden vind ik. In de landen om ons heel zijn ze een stuk voorzichtiger hierin is mijn ervaring.
     
  9. Julias

    Julias Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    De eerste weken toen ik er van hoorde ben ik heel voorzichtig geweest, maar vind het totaal niet haalbaar om geen eten of drinken te delen en af en toe die kus te krijgen. Ik heb het los gelaten. Ik werd er echt niet gelukkig van steeds nee te moeten zeggen en alles weg te poetsen. Deze baby doet het nog steeds goed, dus we zien het wel.
     
  10. rums

    rums Niet meer actief

    Ik heb cmv gehad in de zwangerschap. Wist toen nog niet van het bestaan.
    Maar met een kleintje is dat ook knap lastig. Procentueel gezien kleine kans dat je het krijgt maar ja niet uitgesloten
     
  11. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Mijn gyn zei dat voornamelijk niet je eigen kinderen besmettelijk zijn maar andermans
     

Deel Deze Pagina