Co-sleeper en dekbed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nova1986, 25 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova1986

    Nova1986 Actief lid

    25 mei 2020
    223
    83
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Graag wil ik mijn baby borstvoeding gaan geven, en deze dus dicht bij mij hebben.
    Een co-sleeper lijkt mij ideaal. Alleen heb ik gelezen dat er 2 dingen zijn waar je rekening mee moet houden/gevaar kan geven.

    1. Baby kan omrollen --> Dit lijkt mij pas na een paar maanden te kunnen gebeuren?
    2. Ouderlijk dekbed kan op baby komen te liggen waardoor deze niet meer vrij kan ademen. ---> Dit punt vind ik toch wel erg spannend merk ik. Ik slaap nogal wild en mijn dekbed ligt bij wakker worden vaak alle kanten op.

    Een optie kan natuurlijk zijn om de co-sleeper dicht te ritsen na de voeding s'nachts, zijn er modellen waarbij dit makkelijk gaat?

    Graag hoor ik jullie ervaringen of tips bij gebruik van een Co-sleeper :)
     
  2. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.424
    933
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hoi hoi
    Ik heb de Chicco co- sleeper. Deze was qua hoogte lager dan ons bed waardoor die niet grensde aan de matras. Dus hij stond gewoon als wiegje naast ons bed. Je kunt hem wel verstellen maar dan haalde die het nog niet. Als je voor een co-sleeper gaat kijken is mijn tip let even op de hoogte. (Eigen bed + klossen) mijn bed stond overigens niet op klossen.
    Deze kan je aan één zijde omhoog en omlaag schuiven. Heb hem 1 maand gebruikt omdat mijn zoontje erg veel geluid maakte s’nachts . Voor onze nachtrust was het beter dat ie naar zijn eigen kamertje ging.
    Mijn bedoeling was om het een half jaar te gebruiken maar achteraf dus anders gelopen. Ook was mijn kindje aan de flinke kant qua gewicht dus hij had sowieso niet lang in het wiegje kunnen liggen. Kan maar tot een bepaald gewicht. Wel super fijn om je kindje op je kamer te hebben in de nacht. Hoef je niet het bed uit.
     
    Nova1986 vindt dit leuk.
  3. Nova1986

    Nova1986 Actief lid

    25 mei 2020
    223
    83
    28
    Vrouw

    Had je deze periode geen last van jouw dekbed die in de co-sleeper terecht kwam?
    Jammer dat de co-sleepers zo kort te gebruiken zijn inderdaad.
     
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.424
    933
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ja best jammer inderdaad. Heb hem nu uitgeleend aan een vriendin dus wordt er nog goed gebruik van gemaakt en wellicht bij een 2de dat het weer anders loopt.
    Nee heb ik helemaal geen last van gehad. Je kunt de sleeper ook wat verder van je bed zetten dan weet je zeker dat de deken er niet in komt.
     
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Je zou eventueel een wollen deken kunnen nemen ipv een dekbed. Is veiliger!
     
  6. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Wij hebben een Ikea ledikant waar een zijkant uit kan, groter dan een officiële cosleeper dus, nog steeds handig als peuter 's nachts wakker wordt. Ik heb nooit last gehad met het dekbed, maar ik deel het dekbed met mijn man en die is nogal bezitterig daarmee 's nachts, dus ik moet altijd erg mijn best doen überhaupt dekbed te behouden, laat staan dat het in de cosleeper kan komen. :rolleyes:
    Je kan er ook voor kiezen een deken te nemen ipv een dekbed, evt deken in dekbedhoes. Zelf warmere pyjama aan zodat de deken minder hoog hoeft.
    Onze cosleeper kan dus niet dicht 's nachts, maar dit heb ik ook niet gemist, omdat mijn baby's tot nu toe erg behoefte hadden aan enig lichamelijk contact, bijvoorbeeld mn vinger vast houden of tegen mijn arm aan liggen. Ik merkte wel dat ik ondanks mn slaap bewust bleef van mn baby en rustiger in dezelfde houding bleef slapen.
     
  7. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Volgens mij hadden wij er 1 van chicco. Ik vond het echt ideaal. Wij hebben een hoog bed en bij ons paste hij er tegen aan. Ik ben nooit bang geweest dat mijn dekbed er in kwam. Ik had spijt dat ik het nooit bij de eerste gedaan heb. Had me waarschijnlijk een hoop avonden/ nachten beneden gescheeld. Ook handig om te gebruiken als camping bedje de eerste tijd.
     
  8. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Hi, wij hebben de co sleeper van petite amelie, ideaal bedje! Daar zit een hekje die je open en dicht kan doen. Dat deed ik na elke voeding. Dan is de zijkant gewoon dicht. Lijkt me minder geluid maken dan een rits! Ik kon het geluidloos. Wel zo handig als ze weer slapen :)
     
  9. Nova1986

    Nova1986 Actief lid

    25 mei 2020
    223
    83
    28
    Vrouw
    Had gisteravond toevallig naar de Petit Amelie (Lilly) gekeken, en dacht yes dat is hem!. Maar is hij makkelijk open en dicht te doen als deze straks naast het ouderlijk bed staat? Of moet je hem dan toch even van de kant schuiven om dicht te doen?
     
  10. Nova1986

    Nova1986 Actief lid

    25 mei 2020
    223
    83
    28
    Vrouw
    Dat van de ouderwetse deken heb ik vaker gelezen inderdaad, alleen snap ik hem niet :roflmao:. Ga je dan niet woelen met een deken?
     
  11. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Nee hoor je hoeft niet te schuiven! Hier stonden de matrassen op gelijke hoogte. Hij staat er niet meer anders liet ik t even zien haha
     
  12. Nova1986

    Nova1986 Actief lid

    25 mei 2020
    223
    83
    28
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, haha was mooi geweest als je hem kon laten zien inderdaad. Maar ik snap hem :)
     
  13. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Woelen vast wel hihi, maar het gaat erom dat een baby onder een deken minder snel oververhit raakt en makkelijker kan blijven ademen als hij eronder terrecht zou komen. Daarom heb je voor je kind ook dekentjes en mag je pas vanaf 2 jaar ofzo een dekbed gebruiken.
     
  14. Nova1986

    Nova1986 Actief lid

    25 mei 2020
    223
    83
    28
    Vrouw
    Aah zo bedoel je, haha ik snap het nu! Dank je wel
     
    1Hanneke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina