Codeine?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door minimee, 10 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Nou...voor wie mijn andere topic had gelezen; vandaag uit ellende de vk gebeld en die had overlegd met de gynaecoloog... vannacht heb ik weer niet geslapen, mijn ribben zijn inmiddels volgens mij bijna gekneusd van het hoesten en af en toe moet ik nog net niet braken van hoestbuien en bijkomende benauwdheid. Nou; ze willen me dus heel die injectie (pethidine met slaapmiddel) niet geven omdat mijn slaapklachten niet in verband staan met pijn... en in verband met mijn termijn (morgen 31 wk)? De gyn had nu 1 tablet promethazine voorgeschreven maar volgens een aantal mensen om mij heen is dit gewoon een versuffer net als de themazepam die ik heb gehad en die dus niet werkte.
    Nu heb ik nog een codeïne tablet liggen (20mg). Volgens de apotheek kan ik deze dan beter gebruiken want die is effectiever tegen hoest en werkt ook versuffend/spierverslappend.. wat moet ik nu??!! Ik kan niet meer!!! Alles doet pijn en ik slaap al 2 weken niet...en ben zo vreselijk benauwd! Ben gewoon in paniek...
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    De huisarts/vk/gyn moet contact opnemen met de longarts voor overleg.

    Ik slaap van geen meter op codeine maar neem het wel als ik zo blaf. Dat geeft wel rust. Dus als de apotheek zegt: nemen, zou ik dat wel doen. Ik heb het tijdens mijn zwangerschappen ook mogen nemen. Ik weet hoe het voelt, je bent nu op je breekpunt :( ellende. Een nacht niet zo extreem blaffen als een zeehond is ook al winst. Geeft je letterlijk ademruimte
     
  3. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Nou inderdaad! Alleen al even niet die druk op mn longen en buik zou heel erg prettig zijn. Nam jij dan 20mg of 10mg? Ik heb alleen 2 pilletjes van 20mg liggen, dus ik kan m eventueel halveren. Nam jij m ook in het derde trimester? Want lees overal dat dat dan eigenlijk niet mag... pffff
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Ik nam tramadol zelfs tot mijn bevalling en temazepam (alleen dag voor de bevalling niet, toen shot pethidine)

    En ja ook codeine gebruikte ik in overleg. 10mg deed ik. Liever een miniscuul risico nemen dan zo doorgaan. Als je zo blijft hoesten, is de keel ook zo rauw geworden en blijft het un stand dit geblaf.
     
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Je vraag was niet aan mijn maar
    Je mag in het 3e trimester max 10 dagen achtereen een tabletje van 10mg. ( ga hiermee niet zelf aan de slag maar neem contact
    op met de Vk/ha ) 20 is teveel. Toevallig vorige week zelf mee te maken gehad.
    Ik werd er niet slaperig van maar het onderdrukte de hoest prikkel heel goed. Heb het uiteindelijk 4 dagen gebruikt.
     
  6. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Dank voor je reactie! Ik heb die van 20 nu gehalveerd.. dan zou dat ok moeten zijn toch? Ik wil eigenlijk nu niet weeeeer bellen met de hap/vk als t kan wachten tot morgen en voel me ook lichtelijk eigenwijs aangezien ik promethazine voorgeschreven heb gekregen maar dit volgens de apotheker waarschijnlijk minder goed gaat werken dan codeïne.. :D
     
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik mocht om de 6uur een nieuw tabletje van 10mg ( ik nam hem echter alleen voor de nacht ) ik denk dus als je hem gehalveerd hebt, dat dat wel goed is hoor! Ik zou hem even icm paracetamol ook nemen.
     
  8. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.934
    113
    Vrouw
    Ik heb hele goede ervaringen met codeïne. Ik ben dan alleen niet zwanger geweest maar als ik zo hoest moet ik ook echt codeïne gebruiken voor het slapen gaan, anders doe ik echt geen oog dicht.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Echt topspul hè :D
     
  10. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.934
    113
    Vrouw
    Oh heerlijk! Vooral als je daarvoor een tijd niet normaal geslapen hebt.. ik heb dan vaak van die hoestaanvallen en dan lijkt het gewoon alsof ik m'n longen eruit kots.. haha echt. Drama.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  11. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Meiden, ik heb GESLAPEN!! Na 2 weken bijna volledig wakkere nachten, wat een goddddsgeschenk!! Het halve tabletje icm een paracetamol deed al snel z'n werk en ben heerlijk in slaap gevallen rond 22u, tot 01u.. daarna nog ff door tot 03u een toen nog ff van 06:00-07:00. Man ik voel me herboren! Temazepam deed helemaal niks en dit:thumup:.. zo even huisarts bellen om te overleggen voor komende nacht want heb van dat keiharde geblaf wel een fijn gekneusd vermoed ik.
     
    evaleana, Narcisje en GroeneBomen vinden dit leuk.
  12. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Een fijn moet een rib zijn uiteraard hahaha
     
  13. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.393
    113
    Ik las at je de promethazine niet genomen hebt
    Ik wil nog wel even zeggen dat het echt een heel ander middel is dan temazepam.

    Ik heb dit tijdens een opname ook gekregen naadt temazelam en oxazepam . Het was echt noodzakelijk dat ik 's nachts sliep.

    Net de promethazine erbij lukte dit uiteindelijk wel.
     
  14. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Halleluja! Fijn hè! Ik ervaarde toen precies hetzelfde. Ik gebruikte het enkel voor de nacht. Mijn huisarts deed totaal niet moeilijk toen ik er naar vroeg, hopelijk die van jou ook niet!
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Codeine rules haha, zo fijn spul. Ik heb altijd wat op voorraad :roflmao:
     
  16. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Pfff inmiddels nog steeds aan de codeïne want 1 nacht zonder en wammes, hele nacht blaffend wakker. Hoe lang moet deze rothoest nog duren??
    Ik vind het zo'n naar idee, hoewel ik maar 10mg inneem voor het slapen gaan maar toch.. maandag 32 weken.
     
  17. Sugarsnap

    Sugarsnap Actief lid

    8 apr 2022
    402
    394
    63
    Vrouw
    Omg.. deze verkoudheid/griep is idd strontvervelend. Hier ook een paar nachten codeine gehad. Nou sliep ik sowieso al niet, maar zonder codeine was het idd hele nachten hoesten. Beterschap!
     

Deel Deze Pagina