Combinatie borstvoeding en flesvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Faithful, 23 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    Wie van jullie heeft er ook een combinatie gedaan van borst en flesvoeding?

    Voor de borstverkleining had ik ruim genoeg voor de vraag die er toen was. Er is geen rekening gehouden met dat er evt nog borstvoeding gegeven zou worden nadien.
    Toch bleek na mijn laatste bevalling dat ik meer borstvoeding kon geven dan ooit verwacht, aldus de lactatiekundige.
    Hoewel genoeg voor een extreem prematuur, zal het niet genoeg zijn voor een baby geboren op normaal termijn. En het is maar de vraag in hoeverre het straks zal gaan werken.

    Ik wil dus een combinatie gaan proberen/ doen van borstvoeding en flesvoeding. Omdat ik waarschijnlijk wel wat borstmelk kan geven (al dan niet kolvend) wil ik dit dan ook zeker in het begin doen.

    Helaas waren de omstandigheden in beide situaties dusdanig dat letterlijk borstvoeding geven geen optie was en ik dus moest kolven. borstvoeding via de borst heb ik dus nog nooit gedaan en lijkt mij zeer bijzonder om straks misschien eindelijk mee te mogen maken.

    Hoe zouden jullie dit aanpakken, zodat de kleine toch genoeg binnen krijgt? Vast erg bedankt!
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ik zou de situatie even afwachten?

    Je krijgt nu een baby die op termijn is, dat is echt een verschil, heb ik zelf ook meegemaakt.
    Geen extreem prematuur maar wel prematuur.
    Voor hetzelfde geld krijg je een enorm talent die er in zijn eentje wel makkelijk in slaagt om jouw productie op peil te krijgen! De vorige keer heb je gekolfd, baby aan de borst kan meestal toch veel meer!

    Verder, je borsten weten nu hoe het werkt. Dat kan een absoluut voordeel geven.

    Zorg dat je contact hebt met een gecertificeerde lactatiekundige, dat ze meteen aan je bed is na de geboorte.
    En wat betreft genoeg binnen krijgen, bij twijfel is een beetje kunstvoeding (het liefst via fingerfeeding) zo gegeven.
    Maar wie weet is het helemaal niet nodig.
    Onbeperkt toegang tot de borst, veel huid op huid, goede begeleiding, dan doe je er alles aan
     
    Faithful vindt dit leuk.
  3. Faithful

    Faithful Niet meer actief

    @Zoe123 dank je voor je berichtje.
    De tip van de LK ga ik zeker wat mee doen, ik zal in het zkh bevallen en bij de volgende controle eens vragen of ze daar een goede hebben.

    Het zou super zijn als mijn borsten het weer oppakken ja, ben ook erg benieuwd. Vandaar ook dat ik nu vast aan het informeren/inlezen ben, de bevalling zal namelijk pas in het nieuwe jaar zijn. Nogmaals erg bedankt, waardeer ik erg!
     
  4. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Ik heb bij beide de combinatie gedaan.
    Overdag kregen ze borstvoeding en 's nachts flesvoeding.
    Overigens kolfde ik, dus ze kregen met elke voeding de hoeveelheid qua som die gehandhaafd wordt met flesvoeding
     

Deel Deze Pagina