combinatie bv en fv

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door jojo8, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    hallo,

ik zat in eerste instantie aan flesvoeding te denken als de kleine er is, duurt nog even maar informatie erover vragen kan niet te vroeg denk ik. nu begin ik te twijfelen of ik toch niet borstvoeding wil geven.

ik wou flesvoeding geven omdat ik erg gevoelige tepels heb en er dus bijna niks aan kan hebben, het makkelijker is en mn vriend dan ook kan voeden en ik wil niet kolfen op het werk.

maar las dat er ook vrouwen zijn die een combinatie van bv en fv doen. zou je mij uit kunnen leggen hoe dit precies in zn werk gaat? en of dit wel zo verstandig is.

dankje wel!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hallo Jojo,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Gaat het goed met je, voel je je goed?

Goed dat je nadenkt over de voeding voor je kleintje straks. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen!

Tijdens de zwangerschap zal je lichaam en je borsten zich voorbereiden op het geven van borstvoeding, je tepels zullen nu gevoeliger zijn dan anders misschien, maar ze zullen ook wellicht wat donkerder kleuren, je kunt een soort pukkeltjes onderscheiden op je tepelhof, dit zijn speciale kliertjes van montgomery, die maken dat je tepel en tepelhof soepel blijft.
    voor een deel zal je lichaam dus zorgen dat het goed komt, door voor te bereiden. Het is voor jou verstandig een cursus te volgen, om een goed beeld te krijgen waar je op kunt letten en wat je kunt verwachten. Met name goed aanleggen is belangrijk, om ongemak te voorkomen. voorbereiding is hier erg belangrijk in.

om een combinatie te maken is het ook belangrijk dat je weet hoe je voldoende aanbod krijgt, dus hoe je een goede melkproductie opbouwt. In de meeste gevallen is het het handigst de eerste twee weken alle voedingen zelf te geven en dan te kijken in hoeverre je wilt combineren. door in het begin volledig te voeden kom je tot een goed vraag-aanbod verhouding. In deze ook weer handig om eens een cursus te volgen.

Twijfel je nog op het moment dat je kindje komt, geef dan in ieder geval het colostrum, de eerste belangrijke voeding. dit kan door aanleggen, maar je zou ook met je vingers een beetje kunnen kolven (uit de tepel drukken)

Een cursus lijkt me in jouw geval handig, om meer te weten te komen, en ervaringen te horen. Kijk of er een cursus van de vrijwillige borstvoedingsorganisaties bij je in de buurt wordt gegeven. daar kun je met al je vragen terecht. meer info vind je op www. borstvoeding.nl of op borstvoeding.com

hoop dat je hier wat aan hebt,
    groet,
    heidi margit

3. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    hallo heidi,

hartstikke bedankt voor je antwoord!

van iemand hier op t forum had ik ook de tip gekregen naar aanleiding van dit bericht om een cursus te volgen. hier ga ik zeker ook even naar op zoek!

verder gaat alles naar wens! ik mag niet klagen. de 1e echo met 7wk was goed, afgelopen week het hartje gehoord en inderdaad mn lichaam is vollop bezig! een meegroei bh is al gekocht, want de rest wordt te klein haha.

groetjes jojo

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo JoJo,

Ook namens mij heel hartelijk gefelicteerd. Succes met de voorbereidingen en als je tegen die tijd vragen hebt dan weet je ons te vinden.

Geniet ervan

Ilse

5. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    hallo ilse,

dankje wel!

en ja, als ik nog iets wil weten, dan weet ik jullie te vinden ;)

groetjes

6. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Jojo,

Dat is fijn! We kijken uit naar je vragen...of eigenlijk niet want dan gaat alles goed!

Ilse

7. jojo8

jojo8 Actief lid

15 jul 2007
    445
    0
    0
    haha doe mn best ;)

Deel Deze Pagina