Concertkaartjes via marktplaats???

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.273
    512
    113
    Voor een hele goede vriendin ben ik op zoek naar 2 concertkaartjes voor de band Kane. Dit omdat zij een superfan is en omdat zij in het verleden heel veel voor ons gedaan en betekend heeft.
    Ik weet dat ze heel graag naar de theatertour wil, maar gezien haar financiele situatie het niet kan doen.
    Voor mij is 1+1=2, ik wil graag kaartjes voor haar en haar man regelen...
    Nu is tot mijn grote spijt de kaarverkoop al enige tijd geleden begonnen (wist ik ook niet, ik bedacht dit plan pas dit weekend), en er zijn of helemaal geen plaatsen meer naast elkaar, of alleen nog maar slechte plaatsen beschikbaar.

Nu ben ik een beetje op marktplaats aan het kijken maar ik heb geeeen idee hoe ik kan selecteren of de kaartjes echt zijn en de verkoper betrouwbaar.

Hebben jullie ervaring hiermee???

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heb er geen ervaring mee. Vorige week was er iets over in Radar, dat je beter via de officiele verkooppunten kunt kopen en dat dat vaak ook nog goedkoper is ook.

Home-TROS Radar
    Zoeken/Vara Kassa

Ik zou dus wel oppassen.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik verkoop wel eens kaarten en ik verstuur ze ook.

Ik zou kijken dat een verkoper er een echte foto van heeft. Dus geen van internet geplukte. Vraag even de reden waarom ze niet gaan en evt ook hun adres of telefoonnummer. Dan kun je even bellen of t klopt.

Als t een serieuze verkoper is heeft ie daar geen moeite mee.

Het ideale zou zijn als je kaarten in de buurt vindt

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier weleens kaarten verkocht via marktplaats, maar je kan ze daar over het algemeen niet goedkoper krijgen. Ik heb ook wel eens kaarten gekocht voor een comedy show ook daar legde ik meer voor neer.
    Ik heb het 1 keer laten versturen en dat ging prima. Verder opgehaald want het gaat om veel geld vind ik en dan wil ik zien wat ik krijg

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.273
    512
    113
    Via de reguliere weg kan dus niet meer, of je zit ergens achterin de zaal, dan betaal ik liever wat meer....Jammergenoeg bedacht ik dit kado niet een paar weken eerder, dan had ik idd. via de normale weg kaarten kunnen kopen en dus 100% garantie dat het goed zat.
    Maar ja, het is niet anders en het lijkt me zo'n leuk kado om te geven.
    Een foto vragen is idd. een hele goede!

6. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Gewoon geen kaartjes kopen en lekker woensdag naar Zwolle komen, dan spelen ze gratis en voor niets op het Bevrijdingsfestival :p

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.273
    512
    113
    Haha, daar heb je een punt CherryAyden:), maar het is niet voor mezelf het is een kado voor een vriendin, vandaar!

Ik zie trouwens bij de mp-advertentie al een telefoonnummer staan. Er staat ook bij dat de kaartjes kunnen worden afgehaald.
    Zou dit het betrouwbaarder maken???
    Ik ben zooooo'n scheiterd wat dit soort dingen betreft!

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bij marktplaats vragen ze veel meer dan ze normaal kosten

verder heb ik geen ervaring ermee

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    zie dat je kunt afhalen

als ik iets koop via marktplaats haal ik ze liever af
    dan zie je wat je koopt
    en hoef je niet bang te zijn dat ze niet aan komen met de post

10. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als ik kaartjes verkoop omdat ik zelf niet kan gaan dan ben ik allang blij als ik mn kaartje kwijt kom. Dus wel voor dezelfde prijs of zelfs lager.
    Dus daar kun je ook naar kijken. Mensen die 10 kaarten kopen om voor winst te verkopen heb ik zelf altijd moeite mee

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.273
    512
    113
    Ben bang dat het zo'n type is...kaartjes zijn inmiddels met 5 euro verhoogd. Dat is op zich niet veel, zij het niet dat ze al 20 euro duurder dan kostprijs waren. Ik wacht nog wel even....

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Het veiligste is, om op de site van het theater waar het concert plaatsvindt, te kijken door welk bedrijf de kaartjes worden aangeboden. Vaak staat er een link op de site. Betrouwbare bedrijven zijn Livenation, ticketmaster en ticketservice.

Daarnaast heb je nog heel veel bedrijfjes die 'woekerprijzen' vragen voor de kaarten. Als het concert uitverkocht is, hebben zij wel vaak nog kaarten, maar dan bijvoorbeeld voor de dubbele prijs. Dit zijn dus bedrijven die heel veel kaarten opkopen, zodat de prijs lekker opgedreven kan worden... maar goed, het is maar wat de gek ervoor geeft. Ik heb zelf net kaartjes gekocht bij zo'n woekerbedrijfje, omdat ik gewoon echt héél erg graag naar een bepaald concert wilde dat al uitverkocht was. Ik heb de kaarten keurig per aangetekende post ontvangen, alleen wel het dubbele betaald...maar ik heb het ervoor over. De vraag blijft wel altijd of je echte of valse kaarten hebt...ook dat is een risico dat je neemt, óók als je kaartjes via mp koopt... ik zou het risico in jouw geval niet nemen, omdat het om een cadeau gaat.

Seatwave is ook nog een goede trouwens...die bemiddelt tussen mensen die hun kaartje kwijt willen, en kopers. Die is wel redelijk betrouwbaar heb ik gehoord.

Of toch via mp kopen, en ze dan zelf gaan ophalen inderdaad... en kijken wat voor type de verkoper is.

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.273
    512
    113
    Dank voor de tip!!!!
    Seatwave kende ik niet, ga gelijk kijken!
    :)

14. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik heb wel eens kaartjes via marktplaats mogen bemachtigen.
    Ik doe het dan altijd via rembours.
    Dan krijg ik eerst de kaarten maak ik eerst open en dan pas geef ik het geld aan de postbode.
    Zo weet ik gewoon zeker dat ik de juiste kaarten heb en het is tot nu toe altijd goed gegaan.
    Misschien is dat een optie?

15. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.273
    512
    113

Ook een goed idee! Eens navragen wat dat extra kost.

(krijg bijna zelf zin om te gaan;), haha!)

16. Ik vind het best logisch dat, als een concert is uitverkocht, de kaartjes voor meer dan dat ze eerst kostten verkocht worden..
    Als ik kaarten heb voor een uitverkocht concert en ik wil er vanaf en er wordt meer geboden dan ik er voor heb betaald zeg ik ook niet dat ik er maar minder voor wil hebben :p

Ik koop zelf ook best wel eens kaarten via marktplaats. Ik zou sowieso alleen échte kaarten kopen, en niet van die dingen die je per mail krijgt en dan zelf uit kunt printen.. Wie weet hoevaak ze ze uitprinten en verkopen.. Dan kun je alleen maar hopen dat jij de voorste bent in de rij en dat die van jou als eerst gescand worden :p

Als je bij echte kaarten kunt kijken of dat glimmende rondje achterop zit waar ook het logo enzo instaat kan er weinig misgaan, denk ik ;)

17. Dat kost 15 euro..

18. MvN

MvN Niet meer actief

Dit had ik dus vorig jaar bij guus meeuwis. Ik kaarten gekocht voor het stadionconcert via marktplaats.. Allemaal heel betrouwbaar.. Hij had ze van zn werk gekregen maar houd er niet van, naja oke, hij vroeg er ook niet meer voor dan dat ze kosten.

Eenmaal in het psv stadion bij het scannen X nog een keer scannen X grrrr Dus we kwamen er niet in! Ik die kerel opgebeld en die was zich van geen kwaad bewust en heef tmij het geld terug gestort! Gelukkig!! Maar je baalt natuurlijk als je je hebt verheugd op zown avond!

19. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Als ik kaartjes op Marktplaats verkoop (gebeurt helaas nog wel eens omdat mijn MS regelmatig roet in het eten gooit) zet ik er altijd bij dat ik ze verkoop voor de prijs waar ik ze zelf voor gekocht heb. Ik heb er een hekel aan als mensen kaartjes inkopen en voor grof geld weer verkopen en ik doe daar dus zelf niet aan mee.

Ik wil wel graag dat mensen de kaartjes komen halen, zodat ik geen problemen krijg met kaartjes die via de post niet aangekomen zijn o.i.d..

Ik weet niet wanneer het concert is, maar je maakt de meeste kans om betaalbare kaartjes te vinden als je een paar dagen voor het concert op zoek gaat.

20. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.273
    512
    113
    Ik zou het ook helemaal niet erg te vinden om wat meer te betalen. Alleen het 'enge' vind ik bij het kopen van kaartjes via de niet reguliere weg dat je nooit 100% zeker weet dat ze echt of nep zijn.
    Dan wordt het ten eerste een wel heel erg duur kado en de teleurstelling voor diegene is des te groter....
    Ikzelf heb niet zoveel ervaring met het gaan naar optredens. Ben wel een enkele keer geweest, maar dan gewoon kaartjes gekocht bij officiele verkooppunten. En daar was ik nu dus te laat voor:(

Deel Deze Pagina